2026-07-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Var det inte ca 900 000 kr som han hade lån på? Sen ska mäklaren ha arvode. Det kommer kosta en del att bli av med allt skrot också. Tänk på hur det kommer se ut i Norrsundet när dem fraktat all skit dit.
Om jag var Stefan skulle jag vilja äga halva huset innan jag skulle satsa pengar i renovering
Åh tomten i Norrsundet kommer bli fullt med hans skrot. Traktorer och bröte.
Upplever inte att hon är korkad när det gäller ekonomi men fan vet just nu. Verkar inte ha så många bestick i lådan för tillfället.
Citera
2026-07-08, 19:42
Medlem
Anso10765s avatar
Såldes huset på exekutiv aktion?

Hon säger att det är snabbt tillträde till huset o blev så himla bråttom. Tillträdelsedatum hade de väl bestämt själva om inte fogden varit inblandad

Herregud vad mycket skräp där är......hoppas hans söner hjälper till!
Citera
2026-07-08, 19:43
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
I socialens ögon är det inte skäl nog att göra en anmälan, men misstänker att någon gjort det.
Det är inte bra för barn att växa upp i rörigt och skitigt hem, kortisolet höjs och de blir stressade, men det är inte olagligt.
Hon skulle behöva hjälpa av boendestöd och kanske någon som är duktig att organisera och se var som är värt att ha kvar och inte. Hon har ju rätt till boendestöd med sina diagnoser.
Problemet är att hon flyttar runt saker och väldigt sällan får dessa ur hemmet. I Vallis var det klädkammaren, vinden och källaren och sakerna bara åkte runt.

Har kollat äldre vloggar nyligen och innan flytten var hon så medveten om hur och var och uttryckte att hon mådde dåligt av att hon var så stökig och slarvig.
Nu struntar hon helt i det och den som anmärker får på moppo. Innan var hon mer sansad om hon fick negativa kommentarer.
Nu har jag svävat ut från ämnet men det är inte samma person som för två år sedan. Undrar om TSW:n ändrade något i hjärnan också så den var så kraftfull.

Skitigt o rörigt? De lever inte i misär. Ett högst normalt hem
Citera
2026-07-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765

Har aldrig påstått att de lever i misär. Vi har olika preferenser på hur ett hem ska se ut för att vara.. trevligt.
Skrev mitt initiala inlägg då det diskuterats i tråden att man ”bör” kontakta socialen. Men det finns inget att gå på gällande det.
Citera
2026-07-08, 20:01
Medlem
Citat:
Såldes huset på exekutiv aktion?

Hon säger att det är snabbt tillträde till huset o blev så himla bråttom. Tillträdelsedatum hade de väl bestämt själva om inte fogden varit inblandad

Herregud vad mycket skräp där är......hoppas hans söner hjälper till!

Det brukar ju stå om det är exekutiv auktion. Och det gjorde det inte så det var väl en helt vanlig auktion via vanlig mäklare.
Citera
2026-07-08, 20:03
Medlem
Citat:

Stökigt och rörigt, jobbigt mentalt att leva så. Barnen har inte valt det.
Men absolut inte misär, nej.

Men att hon skulle behöva stöd och hjälp att ordna upp så som hon också säger att hon vill göra, det är uppenbart. Hon klarar det inte själv.

Finns värre saker ang barnet än husets tillstånd.
Jag skulle bli stressad av stöket, men det är inte misär.
Citera
2026-07-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Var det inte ca 900 000 kr som han hade lån på? Sen ska mäklaren ha arvode. Det kommer kosta en del att bli av med allt skrot också. Tänk på hur det kommer se ut i Norrsundet när dem fraktat all skit dit.
Om jag var Stefan skulle jag vilja äga halva huset innan jag skulle satsa pengar i renovering

900.000!?
Citera
2026-07-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
900.000!?
Kan man ens belåna det rucklet så mycket? Hur vet vi vad han hade för huslån? Skulderna är ju offentliga uppgifter men huslån?
Citera
2026-07-08, 21:29
Medlem
Vad stressar hon för? Han kan ta sitt skit själv!
Hennes psoriasis har varit på G sen 1 vecka. Syns i vloggarna. Hon ska säkert ha det till att det är pga av stressen iom detta med husförsäljning.
Citera
2026-07-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Kan man ens belåna det rucklet så mycket? Hur vet vi vad han hade för huslån? Skulderna är ju offentliga uppgifter men huslån?

Nejmen nu är det jag som rör till det, jag tänkte att skulderna till KF var på 900.000. Men det är lån😬
Citera
2026-07-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Vad stressar hon för? Han kan ta sitt skit själv!
Hennes psoriasis har varit på G sen 1 vecka. Syns i vloggarna. Hon ska säkert ha det till att det är pga av stressen iom detta med husförsäljning.

Såg precis vloggen och tänkte gå in och skriva samma som du.

FY FAAN vad jävla grejer han har och så jävla mycket skit/skräp utspritt överallt.

Och hon stressar upp sig och han blir seg som hon säger och så går han in i snickeboan sin och grejar när de behöver komma iväg på en gång till Sundsvall.

Nej fy fan. Blev faktiskt arg och tycker synd om henne. Visst att de båda kommer gynnas av försäljningen men hon blir sjuk av stress. Det fattar alla. Och så ska hon behöva ta rätt på all jävla skit han samlat på sig.

Varför i helvete har han inte röjt ur mer ur SITT hus/sitt skräp när han vetat om att det ska säljas så länge?

Hon som hela tiden pratar om att hon vill ha mer städat. Hon lyckas inte men så kommer han med otroligt mycket grejer från Sundsvall. Det kommer ju bli total kaos på gården.

Kan han vara osjälvisk nog att inse vad detta gör med hennes hälsa? Kan han inte leja någon att röja? Och kasta saker han inte använder? Han kommer dra ner henne i skiten, helt ärligt….
Citera
2026-07-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Såg precis vloggen och tänkte gå in och skriva samma som du.

FY FAAN vad jävla grejer han har och så jävla mycket skit/skräp utspritt överallt.

Och hon stressar upp sig och han blir seg som hon säger och så går han in i snickeboan sin och grejar när de behöver komma iväg på en gång till Sundsvall.

Nej fy fan. Blev faktiskt arg och tycker synd om henne. Visst att de båda kommer gynnas av försäljningen men hon blir sjuk av stress. Det fattar alla. Och så ska hon behöva ta rätt på all jävla skit han samlat på sig.

Varför i helvete har han inte röjt ur mer ur SITT hus/sitt skräp när han vetat om att det ska säljas så länge?

Hon som hela tiden pratar om att hon vill ha mer städat. Hon lyckas inte men så kommer han med otroligt mycket grejer från Sundsvall. Det kommer ju bli total kaos på gården.

Kan han vara osjälvisk nog att inse vad detta gör med hennes hälsa? Kan han inte leja någon att röja? Och kasta saker han inte använder? Han kommer dra ner henne i skiten, helt ärligt….
Exakt hans skit-hans problem.
Upprepar igen hon är utnyttjad och det är det enda jag tycker synd om henne för. Hon ser inte det själv. Han är ett fet sv*n 😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in