2026-07-08, 19:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
DoD slår tillbaka och menar att det inte finns någon grund för att de sexualiserar barn (Facebook). Då undrar jag om ni som påstår att de gör det, har belägg för att DoD gör det?

Klart de säger det, likt pedofiler som hävdar att barnet vill och att det mycket väl skulle kunna njuta av sex med vuxna.
Citera
2026-07-08, 19:15
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Var på biblioteket en gång någon morgon förra året och såg sån någon där störd, förargelseväckande och äcklig rengbågspropaganda uppställt!? Vad i...är det någon ny påtvingad standard på bibliotek att ha sån där skit där eller varför finns det ens där! 🤢 plockade ned det, lyfte över detektorn och kastade skräpet i papperskorgen utanför.
Vad var det som var så provocerande? Innehöll propagandan några porrbilder som visades för barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De som klär sig i lösbröst har ju någon form av fetisch för det. Varför applicera det på barn?
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför klär de sig i kvinnokläder och lösbröst om de inte tänder på det?
Folk kan väl klä ut sig av en massa skäl som inte har att göra med att de tänder på det sexuellt. Jag tror inte att folk som klär ut sig till sjörövare och mumier på maskerader gör det för att vara sexuellt utmanande.
Citera
2026-07-08, 19:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vad var det som var så provocerande? Innehöll propagandan några porrbilder som visades för barn?

Folk kan väl klä ut sig av en massa skäl som inte har att göra med att de tänder på det sexuellt. Jag tror inte att folk som klär ut sig till sjörövare och mumier på maskerader gör det för att vara sexuellt utmanande.

Bortsett från att dessa inte propsar på att få vara nära barn till varje pris.
Citera
2026-07-08, 19:23
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ja, deras idé med att pracka på sin sexuella perversion på barn. Varför är det så viktigt för dem att få vara nära barn?
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det jag vänder mig emot gällande ”transor läser sagor för barn på bibliotek” är att man i nån slags missriktad kamp vänja folk vid transor och mota Olle i grind när det gäller rasism och HBTQ+-fobi.

Tror ungar kan tycka det är roligt med farbröder som klär ut sig till tanter - men varför måste man politisera allt och slå saker i huvudet på folk. Risken är snarare att det blir en backlash.
Jag tror att syftet med transvestiter som läser för barn är att normalisera könsöverskridande uttryck. Det tror jag kan vara bra, så att HBTI-barn slipper bli mobbade för att de är homo, flickpojkar, pojkflickor etc. Jag ser ärligt talat mest positivt på detta. Barnen får lära sig att det är ok att bryta mot gamla könsroller som väl hör hemma på 1800-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Som jag redan skrivit blandar folk ihop dragqueens med transvestiter, det är ju bara att kolla rubriken på denna tråd.
Drag queens är väl en form av transvestiter? Däremot ska man inte blanda ihop det med transpersoner, som är någonting delvis annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är en del av deras affärsidé som uppenbart fungerar bra. Dom har ju snart funnits i 10 år.
Ja den här M-politikern ger dem en massa gratisreklam nu.
Citera
2026-07-08, 19:28
Medlem
Room531s avatar
Citat:

Läste inte vad fan 🤢 bara släng den äckliga viderpropagandan. Tror du det är normalt eller. Centralstyrt vidrigt nonsens designat för att förstöra länderna inifrån. Jävla woketvättade får. besvära dig inte att svara. 🤢

Riv. Måla över.
Citera
2026-07-08, 19:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag tror att syftet med transvestiter som läser för barn är att normalisera könsöverskridande uttryck. Det tror jag kan vara bra, så att HBTI-barn slipper bli mobbade för att de är homo, flickpojkar, pojkflickor etc. Jag ser ärligt talat mest positivt på detta. Barnen får lära sig att det är ok att bryta mot gamla könsroller som väl hör hemma på 1800-talet.

Drag queens är väl en form av transvestiter? Däremot ska man inte blanda ihop det med transpersoner, som är någonting delvis annat.

Ja den här M-politikern ger dem en massa gratisreklam nu.

Barn ska inte uppmuntras till sådant sjukt beteende. De ska få vara barn utan att bli hjärntvättade av HBTQP-lobbyn. Om de sedan blir dekadenta när de är vuxna och kan fatta egna beslut så är det en annan sak.
Citera
2026-07-08, 19:31
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Tycker du det är lämpligt kommunala bibliotek sponsrar sådana sagostunder?
Drog du hem honom till den femårings födelsedagsfest skulle jag skita blankt i, men kommunal verksamhet betalas av mig.. dig och alla andra och jag tycker det är en mycket olämplig verksamhet.
Om syftet är att öka toleransen för HBTI, könsöverskridande uttryck m.m. så är det kanske inte det mest effektiva sättet. Man kan ifrågasätta om det ska finansieras med skattepengar naturligtvis. Detta borde skolan hantera i sexualkunskapen primärt.

Om syftet är att stimulera till att läsa böcker och DoD lyckas uppnå det syftet så får man väl säga att det har gjort nytta. Hur vill annars ni att barn ska stimuleras till mer läsning? Ska en traditionell kyrktant sitta och läsa legender om Jesus? Tror ni att det är bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Är Muslimska barn inkluderade?
Alla barn bör rimligen vara det.
Citera
2026-07-08, 19:44
Medlem
needAlifes avatar
ÄNTLIGEN, vi måste få ett stopp på detta. Att det ens är en fråga. VARFÖR finns det inga andra än dragqueens som kan/vill läsa sagor för barn? Det måste finnas nån gammal tant man kan anlita? Varför i hela helvete ska en kille utklädd till transvestit sitta och läsa sagor? Ingen tycker det är konstigt att JUST de av alla ska läsa sagor i hela landet för små barn? Det ringer inga klockor alls här? Fan hela klockspelet borde ju larma direkt.
Citera
2026-07-08, 19:47
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Om syftet är att öka toleransen för HBTI, könsöverskridande uttryck m.m. så är det kanske inte det mest effektiva sättet. Man kan ifrågasätta om det ska finansieras med skattepengar naturligtvis. Detta borde skolan hantera i sexualkunskapen primärt.

Om syftet är att stimulera till att läsa böcker och DoD lyckas uppnå det syftet så får man väl säga att det har gjort nytta. Hur vill annars ni att barn ska stimuleras till mer läsning? Ska en traditionell kyrktant sitta och läsa legender om Jesus? Tror ni att det är bättre?

Alla barn bör rimligen vara det.
hahahaha jo tjena. Den dagen dragqueens läser för muslimska barn utan att de själva sedan blir offerslaktade vill jag se. Givetvis ser muslimska föräldrar till att hålla sina barn borta om de vet om det. Det ska man ändå ge dem.
Citera
2026-07-08, 19:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Barn ska inte uppmuntras till sådant sjukt beteende. De ska få vara barn utan att bli hjärntvättade av HBTQP-lobbyn. Om de sedan blir dekadenta när de är vuxna och kan fatta egna beslut så är det en annan sak.
Exakt så och det är väl också så typ 90% av alla egentligen tycker. Jag vet ingen som aktivt själv har ringt hem några HBTQP-Dragqueens för att läsa sagor. Undrar varför...
Citera
2026-07-08, 19:51
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Varför inte tant Solveig som läser sagor i stället? Varför måste det vara transvestiter? Är väl typ 2% av befolkningen som är det? En sexuell avvikelse. Varför skall man pracka på barn det?
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Fullt rimligt att vilja stoppa transor från att läsa sagor för ungar. Vuxnas sexualitet ska inte tvingas på barnen, att vissa grupper gör försök att normalisera detta är sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Ingen har några större problem med dragqueens eller transor men varför måste de tvunget trycka upp sig i ansiktet på barn?
Citat:
Bortsett från att dessa inte propsar på att få vara nära barn till varje pris.
På vissa låter det nästan som om transvestiterna har anfallit biblioteken med automatvapen och kidnappat barnen för att visa sina kukar för dem som "krigsbyte" eller någonting. Det finns inget som säger att de "måste" visa sig för barn. Det är en kommersiell verksamhet och de tjänar pengar på att uppträda för barn precis som pajasar på en cirkus eller folk som klär ut sig till Mumintrollet i Finlands Muminland.

Ni som sitter här och hatar ger dem dessutom en massa uppmärksamhet, som troligen är mer värd för dem än att annonsera i kollektivtrafiken.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ibland tycks det som om det handlar om en sorts långsiktig plan för att bana vägen för en stark populistisk höger. För det är ju bara de som tjänar på detta. Och det är sådant som DQSH som drivit vanliga människor i USA till att rösta fram Trump.
Ja, om SD är lite smarta så kan de ju låta detta fortsätta så att de kan vinna röster på alla män som är rädda för förändring. Det är väl troligen därför dessa utspel mot transvestiter kommer med jämna mellanrum.
Citera
2026-07-08, 19:56
Medlem
Citat:
DoD slår tillbaka och menar att det inte finns någon grund för att de sexualiserar barn (Facebook). Då undrar jag om ni som påstår att de gör det, har belägg för att DoD gör det?
Det är väl ganska uppenbart för var och en, eller för mig är det uppenbart i vilket fall.

För övrigt hade jag hade haft samma invändning om det var heterosexuella strippor som ville läsa sagor för barn. I vanliga kläder spelar det ju naturligtvis ingen roll, men i sin "arbetsuniform" passar det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in