Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Ja, deras idé med att pracka på sin sexuella perversion på barn. Varför är det så viktigt för dem att få vara nära barn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Det jag vänder mig emot gällande ”transor läser sagor för barn på bibliotek” är att man i nån slags missriktad kamp vänja folk vid transor och mota Olle i grind när det gäller rasism och HBTQ+-fobi.
Tror ungar kan tycka det är roligt med farbröder som klär ut sig till tanter - men varför måste man politisera allt och slå saker i huvudet på folk. Risken är snarare att det blir en backlash.
Jag tror att syftet med transvestiter som läser för barn är att normalisera könsöverskridande uttryck. Det tror jag kan vara bra, så att HBTI-barn slipper bli mobbade för att de är homo, flickpojkar, pojkflickor etc. Jag ser ärligt talat mest positivt på detta. Barnen får lära sig att det är ok att bryta mot gamla könsroller som väl hör hemma på 1800-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Som jag redan skrivit blandar folk ihop dragqueens med transvestiter, det är ju bara att kolla rubriken på denna tråd.
Drag queens är väl en form av transvestiter? Däremot ska man inte blanda ihop det med
transpersoner, som är någonting delvis annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Det är en del av deras affärsidé som uppenbart fungerar bra. Dom har ju snart funnits i 10 år.
Ja den här M-politikern ger dem en massa gratisreklam nu.