2026-07-08, 16:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Gällande manskap så kan ju Nordkorea officiellt skicka trupp så varför skulle inte Sverige kunna det?
Du är väl en av alla som gärna skulle döda ryssar?
Om nu Ukrainas sak är vår ser jag inte problemet med en frivillig bataljon svenskar vid fronten.
Är det inte en liten skillnad på Nordkorea och Sverige tycker du? En liten pyttig skillnad enligt dig kanske?

Citat:
Gällande Flamingo så är den inte alls lika avancerad som en Taurus, om Ukraina får ett par hundra Taurus skulle dom ha stor inverkan och ryssen skulle få ännu större problem med sitt luftvärn eftersom Taurus skulle kräva de allra mest avancerade/dyraste systemen för att kunna skjuta ner dom, om ens möjligt.
Tycker Ukraina åsamkar bra med skada ändå. Finns flera dokumenterade fall där de träffar sina mål med både drönare och Flamingos. Eller vad tycker du? Ryssarna verkar inte kunna skjuta ner alla ändå trots ett väldigt organiserat luftförsvar. Vad sägs om denna godingen?
https://x.com/bayraktar_1love/status/2067722223784165474

Blir inte du arg när vi lägger mer resurser på Ukraina?

Citat:
Jag är inte orolig för ekonomin, enligt Ursula är Rysslands ekonomi samt industri i spillror och dom stjäl tvättmaskiner och fartkameror för att få delar till sina vapen.
Så skönt. Då vet vi det.

Citat:
Gällande Patriot så får du gärna starta en tråd eller påminna mig när fabriken öppnas och de första Patriotmissilerna levereras så ska vi fira! Längtar redan!
Ok, du blir den första jag meddelar när Zelensky annonserar det!
Senast redigerad av Conception 2026-07-08 kl. 16:11.
Citera
2026-07-08, 16:10
Medlem
bema56s avatar
Trump har nu godkänt att Ukraina får tillverka Patriotrobotar!
Citera
2026-07-08, 16:13
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du tror att Ukraina kommer få tillverka Patriot?
Det går bra för dig idag.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-ukraina-ska-fa-bygga-patriot-robotar/

Citat:
USA:s president Donald Trump lovar sin kollega Volodymyr Zelenskyj att Ukraina ska få bygga Patriot-robotar.
Citera
2026-07-08, 16:29
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det går bra för dig idag.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-ukraina-ska-fa-bygga-patriot-robotar/

Va bra!
Trump gör affärer!
När tror du denna fabrik kan leverera och var tror du den kan byggas utan att ryssen slår ut den?

Det byggs en fabrik just nu i Tyskland som beräknas leverera Patriot 2028.
Om Ukraina börjar bygga idag och bygget får pågå ostört under brinnande krig så är den färdig gissningsvis 2032.

Trump får sälja licenser och du och många med dig blir nöjda över denna positiva nyhet.
Kriget kan fortsätta
Citera
2026-07-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Har du någon källa att bjuda på som stödjer ditt påstående?

https://omni.se/trump-ger-ukraina-ratt-att-tillverka-patriot-robotar/a/zOx0wO

Hur känns att ha fel precis hela jävla tiden....(Vart tog ditt ursprungliga inlägg vägen där du tvärsäkert påstår att det aldrig kommer att hända?)
Citera
2026-07-08, 16:36
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är det inte en liten skillnad på Nordkorea och Sverige tycker du? En liten pyttig skillnad enligt dig kanske?

Tycker Ukraina åsamkar bra med skada ändå. Finns flera dokumenterade fall där de träffar sina mål med både drönare och Flamingos. Eller vad tycker du? Ryssarna verkar inte kunna skjuta ner alla ändå trots ett väldigt organiserat luftförsvar. Vad sägs om denna godingen?
https://x.com/bayraktar_1love/status/2067722223784165474

Blir inte du arg när vi lägger mer resurser på Ukraina?

Jag gillar verkligen inte att se människor sprängas och dödas. Ger mig liksom inget positivt men vi är väl olika och kanske någon annan uppskattar din länk.

Varför skulle jag bli arg? Tvärtom, det betyder att vår demokrati fungerar och Kristersson gör det hans väljare önskar.
Ulf kommer säkert skicka mer pengar och vapen snart igen.
Citera
2026-07-08, 16:46
Medlem
Citat:
Va bra!
Trump gör affärer!
När tror du denna fabrik kan leverera och var tror du den kan byggas utan att ryssen slår ut den?

Om Ukraina börjar bygga idag och bygget får pågå ostört under brinnande krig så är den färdig gissningsvis 2032.

Trump får sälja licenser och du och många med dig blir nöjda över denna positiva nyhet.
Kriget kan fortsätta
Saker tenderar dock att gå betydligt fortare när man befinner sig i brinnande krig.

Ryssland har lyckligtvis visat sig vara väldigt dåliga på att slå ut Ukrainska vapenfabriker, varför Ukraina numera är nästintill självförsörjande vad gäller vapentillverkning.
Citera
2026-07-08, 16:58
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Va bra!
Trump gör affärer!

Kriget kan fortsätta

Förmodligen byggs fabriken i en pizzeria, stormarknad eller i ett högt bostadshus.

Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Saker tenderar dock att gå betydligt fortare när man befinner sig i brinnande krig.

Ryssland har lyckligtvis visat sig vara väldigt dåliga på att slå ut Ukrainska vapenfabriker, varför Ukraina numera är nästintill självförsörjande vad gäller vapentillverkning.

Ryzzarna har fokuserat på att sprida skräck och förödelse hos civilbefolkningen så ukrainas inhemska vapen och ammunitionstillverkning har fått arbeta ostört. Ännu ett genidrag från mästerstrategen...
Citera
2026-07-08, 17:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Va bra!
Trump gör affärer!
Ja, de kommer troligen tillverkas på samma ställen som Ryssland tidigare inte har lyckats slå ut.

Citat:
Har du aldrig hört talas om att allt påskyndas under krig?

Men du kan såklart gissa så mycket du vill.

Citat:
Kriget kan fortsätta
"Sälja licenser". Allt för att det ska svida så lite som möjligt hos dig eller?

Han säger att han ska ge licenserna till Ukraina.

Ja, kriget ska fortsätta tills Ukraina går ur detta med landet i behåll. Precis som hela Europa har lovat.
Citera
2026-07-08, 17:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag gillar verkligen inte att se människor sprängas och dödas. Ger mig liksom inget positivt men vi är väl olika och kanske någon annan uppskattar din länk.
Ingen som dör och sprängs så du kan lugna ditt sinne. Det är en rysk hjälte som avfyrar en manpad på en trafikerad motorväg. Safety first som ryssen alltid brukar säga.

Men om du inte gillar att människor dör så undrar jag varför du inte säger till Putin på skarpen?! Vågar du inte?

Citat:
Varför skulle jag bli arg? Tvärtom, det betyder att vår demokrati fungerar och Kristersson gör det hans väljare önskar.
Ulf kommer säkert skicka mer pengar och vapen snart igen.
Härligt. Jag längtar.
Citera
2026-07-08, 18:14
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Finns ingen anledning att hjälpa Ukraina (Europa) såpass. Kommer inte hända!
Ha ha! Det inlägget höll inte måttet. Ni ryssäckel sitter bara och önsketänker.
Citera
2026-07-08, 18:59
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Va bra!
Trump gör affärer!

Kriget kan fortsätta
De har ju redan en stor del av drönarproduktionen förlagd i nedlagda gruvor.
Kommer ju knappast att vara något problem för UA att hitta lämpliga platser för att bygga Patriot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in