Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Varför kan inte europa stödja med manskap?
Allt annat går ju bra att stödja med?
Vore det inte bra om Ukraina fick ett par hundra Taurus förutom sina Flamingos?
Tyskland borde hunnit fylla på lagren efter flera års krig så det kan inte äventyra tredje rikets säkerhet.
Grattis till produktion av Patriot väntar jag med tills det är officiellt och fabrikerna börjar producera, det är många år tills dess och mycket kommer att hända i världen
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jadu, vad tror du själv?
Varför det? Räckvidden på Flamingo är längre samt den är lättare att avfyra från mobila ramper.
Taurus skulle kräva en luftburen plattform för att avfyra. Det har inte Ukraina i dagsläget.
Skulle troligen innebära en betydligt högre kostnad och det vet du mycket väl att vi i Europa inte har råd med. Det skulle ju innebära att du inte får lagad mat en gång om dagen. Det skulle väl vara en katastrof eller?
Ok. Såklart att beslutet kommer att ske officiellt och att Ukraina officiellt kommer att inviga fabriken där missilerna kommer att tillverkas.

Gällande manskap så kan ju Nordkorea officiellt skicka trupp så varför skulle inte Sverige kunna det?
Du är väl en av alla som gärna skulle döda ryssar?
Om nu Ukrainas sak är vår ser jag inte problemet med en frivillig bataljon svenskar vid fronten.
Gällande Flamingo så är den inte alls lika avancerad som en Taurus, om Ukraina får ett par hundra Taurus skulle dom ha stor inverkan och ryssen skulle få ännu större problem med sitt luftvärn eftersom Taurus skulle kräva de allra mest avancerade/dyraste systemen för att kunna skjuta ner dom, om ens möjligt.
Ukraina har S24M vilken idag är modifierad att bära Scalp och Storm Shadow, dom kan relativt enkelt modifiera även för Taurus, så plattformen finns på plats.
Jag är inte orolig för ekonomin, enligt Ursula är Rysslands ekonomi samt industri i spillror och dom stjäl tvättmaskiner och fartkameror för att få delar till sina vapen.
Gällande Patriot så får du gärna starta en tråd eller påminna mig när fabriken öppnas och de första Patriotmissilerna levereras så ska vi fira! Längtar redan!