2026-07-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
Om man tänker att restaurangen finns på bilden i Expressen: Kan det vara Th..y B som besökt sitt ex krog ?

Tror också på Thommy Bergen.
Kvarteren och uttrycket -"Jag är fullständigt chockad" i förhör, talar för att det är han.
Citera
2026-07-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbahnhof
Thommy B? Tänkte direkt på honom. Inte särskilt trevlig särskilt mot kvinnor och närmar sig ju 90 så inte konstigt om han blivit gaggig.

Enig med dig. Han har alltid haft ett dåligt humör och har en taskig kvinnosyn.
Thommy B. definitivt.
Citera
2026-07-08, 08:36
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Enligt Aftonbladets artikel om samma händelse antar jag utspelar det sig inte på ett kafe utan

En viss skillnad tycker jag.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xr5ggV/kand-skadespelare-atalas-for-misshandel-pa-restaurang

Värt att upprepa, de flesta i tråden verkar ha fastnat i "kafe" av någon anledning.

Restaurang med butik är det alltså fråga om. Tankarna går till något i stil med Urban Deli som är just en restaurang med tillhörande butik. Finns på Nytorget och Sveavägen.

Att försöka köpa tidning där tyder på demens och troligtvis hög ålder.
Vilka gamla stollar bor vid Nytorget?
Citera
2026-07-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-der-Wettet
Värt att upprepa, de flesta i tråden verkar ha fastnat i "kafe" av någon anledning.

Restaurang med butik är det alltså fråga om. Tankarna går till något i stil med Urban Deli som är just en restaurang med tillhörande butik. Finns på Nytorget och Sveavägen.

Precis som eftersom expressen artikeln hade en bild på strandvägen utgår hela tråden från att det hela utspelade sig på östermalm.
Dock så skriver Expressen kafe i sin artikel så förstår att folk kan snöa in på kafe.
Kan ju vara aftonbladet som far med osanning.
Senast redigerad av dazzy 2026-07-08 kl. 09:58.
Citera
2026-07-08, 11:09
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Enig med dig. Han har alltid haft ett dåligt humör och har en taskig kvinnosyn.
Thommy B. definitivt.

Han är väl snarare en gentleman än någon med taskig kvinnosyn? Han har dels varit gift med en av Sveriges milfigaste milfar (Monika Ahlgren), dels gillar han köbedamer. Det skulle bara en riktig lebeman erkänna offentligt, medan små kvinnohatare som Simon Häggström och Kapten Klänning-Göran ofta har något att dölja.
Citera
2026-07-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Han är väl snarare en gentleman än någon med taskig kvinnosyn? Han har dels varit gift med en av Sveriges milfigaste milfar (Monika Ahlgren), dels gillar han köbedamer. Det skulle bara en riktig lebeman erkänna offentligt, medan små kvinnohatare som Simon Häggström och Kapten Klänning-Göran ofta har något att dölja.

Många av de kvinnor han arbetat med på Dramaten skriver inte under på att han är en gentleman - tvärt om.
Att han har ett häftigt humör är allmänt känt.
Han var aldrig gift med Monika, men han levde ju i väldigt många år med henne och fick tre barn, så de hade i alla fall ett långt förhållande.
Citera
2026-07-08, 11:57
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-der-Wettet

Jag håller med dig. Finns ju Kajsa Varg också, på södermalm och St Eriksplan. Men jag vet inte om deras typ två sittplatser platser räknas osm restaurang. Däremot är jag skeptisk till att någon blir "stammis" på Urban Deli? Inget fel på maten, tvärtom. Men det blir rätt dyrt om man ska äta lunch där varje dag... och inte säljer de några tidningar heller, som du säger.

Det finns ett par Ica-butiker i Stockholm som har café/restaurang/deli i anslutning till butik. De säljer däremot tidningar och då kan man undra varför Skådespelaren inte skulle få köpa ett exemplar? Vi får ju inte glömma att han blev arg just på grund av att han INTE fick köpa en tidning. Så den springande punkten är alltså VARFÖR han inte fick köpa en tidning.
Citera
2026-07-08, 11:59
Medlem
Satsar stenhårt på honom! Dryg och oempatisk liten gubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Är det kanske Da* E som är i farten igen. *=n.

Det känns som att det börjar hopa sig incidenter för honom. Magisk skådis, bra suput
Citera
2026-07-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-answer-is-no
Du har alla rätt👍🏻👍🏻👍🏻

Personalen är nog personer från mellanöstern eller härkomst därifrån. Vem följer efter en person som går därifrån och varför påtalar personalen att det är de som bestämmer vem som får komma in? Enligt svenska lagar har inte en affärsidkare rätt att neka kunder att komma in. ( Då hade många mataffärer mm. kunnat porta många otrevliga kunder och de som snattar). Ifall kunden var till besvär ska affärsidkaren ringa efter polis eller en väktare. Vet händelser där utländska affärsidkare från mellanöstern eller ättlingar därifrån varit mycket otrevliga mot kunder inom olika områden inom affärsvärlden. Etniska svenskar går för det mesta undan. För vi vet att det är livsfarligt att komma i diskussion med personer med anknytning till mellanöstern.
Citera
2026-07-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Precis som eftersom expressen artikeln hade en bild på strandvägen utgår hela tråden från att det hela utspelade sig på östermalm.
Dock så skriver Expressen kafe i sin artikel så förstår att folk kan snöa in på kafe.
Kan ju vara aftonbladet som far med osanning.

Om det var på Strandvägen skulle Diplomat kunna passa in. Finns restaurang och en butik med café.
I och med att Diplomat är ett hotell inte helt orimligt att fråga om de kan ordna fram en dagstidning, men då i receptionen och inte i deras butik/café.
Citera
2026-07-08, 12:27
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Personalen är nog personer från mellanöstern eller härkomst därifrån. Vem följer efter en person som går därifrån och varför påtalar personalen att det är de som bestämmer vem som får komma in? Enligt svenska lagar har inte en affärsidkare rätt att neka kunder att komma in. ( Då hade många mataffärer mm. kunnat porta många otrevliga kunder och de som snattar). Ifall kunden var till besvär ska affärsidkaren ringa efter polis eller en väktare. Vet händelser där utländska affärsidkare från mellanöstern eller ättlingar därifrån varit mycket otrevliga mot kunder inom olika områden inom affärsvärlden. Etniska svenskar går för det mesta undan. För vi vet att det är livsfarligt att komma i diskussion med personer med anknytning till mellanöstern.
Du glömmer att det var en kvinna som följde honom ut. Definitivt en svensk batikhäxa. Luktar inte Östermalm någonstans. Jag har tydligare märken på min handled varje kväll när jag tar av mig klockan.
Citera
2026-07-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Tror också på Thommy Bergen.
Kvarteren och uttrycket -"Jag är fullständigt chockad" i förhör, talar för att det är han.

Han är 88 år.

Jag såg honom i ett köpcenter i Sthlm för 1 månad sen.

Han såg dement o förvirrad ut. Han hade sällskap av en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in