2026-07-07, 19:55
Medlem
Koks Ola igen?
Citera
2026-07-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag antydde aldrig ens att det var olagligt - jag ifrågasatte lämpligheten precis som jag ifrågasätter lämpligheten i hans motreaktion.

Min mor sa ofta - det är inte ens fel när två träter, och det ligger en hel del i det, även om det inte är en naturlag, enligt min erfarenhet.

Nu är det ju så att det är fullt lagligt att följa efter ett fylleäckel ut, men inte lagligt att misshandla någon. Med samma logik kan man bortförklara precis vilket brott som helst. Var det lämpligt att du hade en dator med dig på väg till jobbet när du fick den stulen? Var det lämpligt att du inte låste dörren och fick inbrott? Var det lämpligt att du gick ut på krogen en fredagkväll och fick smäll på käften?

Att följa med någon ut och förklara att hen varit otrevlig är inte att likställa med att greppa tag i någon och hålla så hårt att hen får blödningar under huden. Det fattar alla som inte är supertaggade på att försvara kvinnomisshandlare.
Citera
2026-07-07, 20:01
Medlem
Det hela utspelar sig på ett café. Inte en bar, nattklubb eller ens ett ölkafé (då det sistnämnda har upphört att existera). Ett café alltså. Ett ställe där man dricker kaffe och äter en kanelbulle eller en mångkulturell boll (tidigare nämnd som negerboll).

Låter mer som ett fall av demens.
Senast redigerad av hanspippi 2026-07-07 kl. 20:04.
Citera
2026-07-07, 20:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Nu är det ju så att det är fullt lagligt att följa efter ett fylleäckel ut, men inte lagligt att misshandla någon. Med samma logik kan man bortförklara precis vilket brott som helst. Var det lämpligt att du hade en dator med dig på väg till jobbet när du fick den stulen? Var det lämpligt att du inte låste dörren och fick inbrott? Var det lämpligt att du gick ut på krogen en fredagkväll och fick smäll på käften?

Att följa med någon ut och förklara att hen varit otrevlig är inte att likställa med att greppa tag i någon och hålla så hårt att hen får blödningar under huden. Det fattar alla som inte är supertaggade på att försvara kvinnomisshandlare.
Det fattar jag också - vilket jag även förklarat - men det kan likväl vara olämpligt eller rent av korkat i situationen. Det finns liksom skäl till att polisen inte får ägna sig åt brottsprovokation. (Skäl jag inte alltid håller med om, men ändå kanske anledning för civila att inte ägna sig åt det).
Dina första exempel med dator och att gå ut från krogen helt oprovocerat var dock extremt naiva och irtelevanta.
Citera
2026-07-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
Knappast Torsten. Han är svårt sjuk och har legat länge på sjukhus.

Du tänker nog på hans bror.
Citera
2026-07-07, 20:33
Medlem
Sameshs avatar
Kan man gissa på Örjan Ramberg?, det rövhålet är ju en notorisk kvinnomisshandlare.
Citera
2026-07-07, 20:33
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
Knappast Torsten. Han är svårt sjuk och har legat länge på sjukhus.

Totte ligger inte på sjukhus. Vad pratar du om?
Citera
2026-07-07, 21:30
Medlem
Socialt inkompetent kanske...
Citera
2026-07-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx

det är fullt lagligt att vara dum i huvudet och utsätta sig för riskfyllda situationer men förvänta dig inte sympati
Citera
2026-07-07, 22:16
Medlem
Mannen har tagit tag i kvinnans handled och det beskrivs som ringa misshandel och åtal väntar för detta.

Helt otroligt.
Citera
2026-07-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Totte ligger inte på sjukhus. Vad pratar du om?
Han tar nog fel på Torsten och hans tvillingbror som tydligen är allvarligt sjuk enligt tidningar.
Citera
2026-07-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eilaeila
Han tar nog fel på Torsten och hans tvillingbror som tydligen är allvarligt sjuk enligt tidningar.

Torsten har precis legat inne som han själv uppgett till flera tidningar. Han är också så pass dålig att han nog inte orkar vara på ett café eller ens hålla i någon.

Jag gissar mer på yngre förmåga. Ol* R*p*ce, Pete* Mag*usson, To*kel Pete*ssob ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in