2026-07-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Rätten måste ha mycket på fötterna om de fått 5 år för medhjälp
FUP är någonstans mellann750-800 sifdor dom har massor att gå på, förhoppningsvis stärker hovrätten faders straff om dom vid en överklagen.
Jag sitter på mer infomation än jag kan delge. Har känt dessa föräldrar i 16 år, tyvärr har dom döljt sina rätta jag väldigt väl för alla som hälsat på dom, och det gäller för vänner liktväl släktingar.
Jäntan är så hjärntvättad att hon inte anser att pappa gjort något fel.
Citera
2026-07-08, 12:44
Medlem
Citat:
Rätten måste ha mycket på fötterna om de fått 5 år för medhjälp
FUP är någonstans mellann750-800 sifdor dom har massor att gå på, förhoppningsvis stärker hovrätten faders straff om dom vid en överklagen.
Jag sitter på mer infomation än jag kan delge. Har känt dessa föräldrar i 16 år, tyvärr har dom döljt sina rätta jag väldigt väl för alla som hälsat på dom, och det gäller för vänner liktväl släktingar.
Citera
2026-07-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJhunts

Vidrigt! Vet du motivet? Fick de pengar för det el något annat som gjorde att de valde att låta det fortgå?
Citera
2026-07-08, 16:48
Medlem
ghty43s avatar
Norrköpings TR B 4606-25
https://gofile.io/d/3PLtMO
Citera
2026-07-08, 16:50
Medlem
Citat:
Vidrigt! Vet du motivet? Fick de pengar för det el något annat som gjorde att de valde att låta det fortgå?
Jag vet inte om motivet handlar om pengar dock tror jag inte det då huvudmannen i detta inte haft det så gott ställt. Tyvärr tror jag detta kan vara en skrapning på ytan bara där det kan finnas mer på faderns inblandning i det hela.
Citera
2026-07-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilda
Ja du, BH va busschaufför och körde skolbarnen ute i Sank Anna. KH va på rätt många ställen när han inte behövdes på gården eller när det var ont om grävjobb.
BH vist man märkte att hon kanske inte riktigt hade alla hästar hemma men varje gång jag var där ute så verka hon va riktigt moderlig mot sin dotter, när det vankades mat eller kaffe så va alltid dottern med och hjälpte till antingen det var bakning eller kryddning. KH ja han har ett jävla humör och kort stubin vilket också lätt till att han varit åtminstone på 8 olika arbetsplatser under dom fem åren jag va i kontakt med dom, jag tror jag började jaga med honom runt 2015 och sista gången jag hjälpte honom va våren 2020 och jag såg inget annat än två kärleksfulla föräldrar under den tiden.
TK har jag känt eller kände jag under hela min uppväxt och han va väl typ lite som drängen Alfred i Emil, glad skämtsam.

Det är därför den här historien är så fruktansvärd för det är så långt ifrån deras karaktärer.
Bilda jag kan säga så att jag sett KH rätta humör mot sin svärfar när han levde och det var inte vackert. Dom har alltid haft förmågan att ta på sig en fasad när det varit människor runt omkring, dom visade alltid en välkommnande sidan med fika å mat, BH fick stå i köket som en köksa och passa upp, men tyvärr ser man inte allt när man är uppe i det utan mycket uppdagas när man får lite distans till det hela.
Citera
2026-07-08, 17:25
Medlem
Citat:
Jag vet inte om motivet handlar om pengar dock tror jag inte det då huvudmannen i detta inte haft det så gott ställt. Tyvärr tror jag detta kan vara en skrapning på ytan bara där det kan finnas mer på faderns inblandning i det hela.

Tror du pappan också utnyttjat henne sexuellt? Eller tror du han tänt på att andra utnyttjat henne?
Citera
2026-07-08, 17:31
Medlem
Citat:
Tror du pappan också utnyttjat henne sexuellt? Eller tror du han tänt på att andra utnyttjat henne?

Ingenting som skulle förvåna mej då jag vet hur familje uppbyggnaden ser ut. Men inget sådant har kommit fram under förhören vad jag vet
Senast redigerad av PJhunts 2026-07-08 kl. 18:28.
Citera
2026-07-10, 14:25
Medlem
Citat:
Bilda jag kan säga så att jag sett KH rätta humör mot sin svärfar när han levde och det var inte vackert. Dom har alltid haft förmågan att ta på sig en fasad när det varit människor runt omkring, dom visade alltid en välkommnande sidan med fika å mat, BH fick stå i köket som en köksa och passa upp, men tyvärr ser man inte allt när man är uppe i det utan mycket uppdagas när man får lite distans till det hela.

Ja KH och G,s umjänge verkade alltid spänt och krystat. Såg mest ut som att dom ville slita strupen av varandra men det tolkade jag va på grund av det ekonomiska kring gården.
Ja mig lurade dom rejält med den fasaden iallafall.
Citera
2026-07-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilda
Ja KH och G,s umgänge verkade alltid spänt och krystat. Såg mest ut som att dom ville slita strupen av varandra men det tolkade jag va på grund av det ekonomiska kring gården.
Ja mig lurade dom rejält med den fasaden iallafall.
Det var inte bara pengar KH hade jävligt svårt med att någon i detta fall G sa till honom vad han skulle göra, sen tog han sig friheten att handla i gårdens namn fast det inte var förankrat. Och KH har alltid avnänt sin storlek och humör för att skrämma folk till lydnad, har hört han gå bannans på folk utanför familjen också.
Sen har han alltid spelat ut folk mot varandra även mor och dotter, detta för att han ansåg att jäntan var bara hans modern hade inget att säga till om och blev oftast idiotförklarad och nervärderad.
Tyvärr blir denna sortens människor sjukt duktiga på att manipulera andra människor.
Citera
2026-07-12, 13:17
Medlem
-Dizzy-s avatar
Är det inte helt enkelt så att föräldrarna på nåt konstigt sätt velat att dottern och GM ska bli ett par / gifta sig i framtiden... så inte att dom hjälpt till rent ordagrant, utan att dom låtit det pågå eftersom dotter och GM har försökt övertala dom om att det har varit "kärlek" eller med vetskapen om att dom skall bli ett par?
Citera
2026-07-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Är det inte helt enkelt så att föräldrarna på nåt konstigt sätt velat att dottern och GM ska bli ett par / gifta sig i framtiden... så inte att dom hjälpt till rent ordagrant, utan att dom låtit det pågå eftersom dotter och GM har försökt övertala dom om att det har varit "kärlek" eller med vetskapen om att dom skall bli ett par?
Nä det skulle jag inte vilja säga, detta grundar sig i något helt annat sjukt beteende, men det kommer nog fram mer bakgrund om det nu är så att hovrätten väljer att titta på fallet och troligen kan det blir skärpta straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in