2026-07-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Som det stog i artikeln, deras arbetsgivare tvingar dom.
Dessutom har de svårt att få ett jobb i sverige dels pga bristande språkkunskaper och att arbetsmarknaden ser ut som den gör.
Det tror jag inte ett dugg på. Tar de av dem passen eller?
Citera
2026-07-08, 11:41
Medlem
Bättre att legalisera det. Så får de bättre arbetsvillkor och helt klart få ett arbete som är bättre än mitt. Efterfrågan är STOR och de skulle tjäna mycket pengar och leva ett bra liv.
Citera
2026-07-08, 12:14
Medlem
Intressant hur flashback med näbbar och klor försvarar outbildade utlänningar som tar betalt i cash och inte betalar skatt
Citera
2026-07-08, 14:32
Medlem
Du svamlar. Jag vet mycket väl vad jag talat om. Det du hänvisar till förekommer inte inom thaimassage i Sverige. Kanske bland bärplockare för 15 år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å du har genomfört vetenskapliga studier på att det inte förekommer tvång? Till skillnad från dig har jag jobbat med dessa ärenden, även om det var för typ 15 år sedan. En inte alldeles ovanlig metod är att någon lånar ut pengar till någon som oftast är fattig och på landsbygden i Thailand. När dom kommer till Sverige tar denna person passet och ser till att den utsatta inte får tillräckligt med lön för att kunna betala tillbaka lånet. Vips så är dom fast och måste jobba under tvång. Så sluta skriv om sådant du inte begriper dig på
Citera
2026-07-08, 16:43
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Fast du glömde kanske en väsentlig detalj. Det beloppet du hänvisar till är efter att hyran och en del andra omkostnader är borträknade

Nja, jag tog upp det i ett inlägg lite senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Du kan få det som riksnormen medger efter prövning och det är på ett ungefär det du tar upp. Sen blir det lite konstigt att du tycks förutsätta att alla som har ekonomiskt bistånd har en hyra att betala. Du lever i en illusion som möjligtvis stämde någorlunda för 15-20 år sedan. Men hur mycket blir det om vi räknar ihop det du nämner? Hyra kan vi strunta att räkna med då polisen fått intrycket av att somliga av thailändskorna har uppehälle på salongerna.

Internet/telefon: 99 kr
Hemförsäkring: 100 kr
Medicin: 316 kr
Läkarbesök: 120 kr
Busskort: 1000 kr

Totalt: 6635 kr

Kan vara värt att nämna att månadskort i kollektivtrafiken inte är en självklarhet att få beviljad. Har soc gjord bedömningen att den som går på ekonomiskt bistånd bara behöver 1-2 resor i veckan eller 1-2 resor i månaden för exempelvis sjukvård beviljas ersättning för enkelresor snarare än månadskort. De 1000 kr som i exemplet ändå nämns drar som du ser upp ersättningsnivån rejält trots att det inte är en rättighet att erhålla månadskort.
Senast redigerad av Mechila 2026-07-08 kl. 16:49.
Citera
2026-07-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Som det stog i artikeln, deras arbetsgivare tvingar dom.
Dessutom har de svårt att få ett jobb i sverige dels pga bristande språkkunskaper och att arbetsmarknaden ser ut som den gör.

Om jag festade bort min ungdom och aldrig lärde mig något, sket i skolan o bara levde livet. Sedan när jag inte får något arbete på grund av att jag är totalt oduglig, då är det ändå samhällets fel att jag tvingas att sälja mitt rövhål istället för att arbeta?
Detta på grund av att det är svårt för mig att hitta ett arbete som passar mig. Hög lön och minimal arbetsinsats, helst på distans.
Samhället tvingar mig att sälja min stolthet.
Citera
2026-07-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
jämställdhetsmyndigheten?? Finns den på riktigt?

Det hoppas jag verkligen inte. Fyfan va tragiskt. Jävla skitland vi bor i asså. Helt judefierat.

Inte konstigt att thaihoror och annat patrask tar sig hit.
Citera
2026-07-08, 17:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Finns det på riktigt en myndighet som heter "jämställdhetsmyndigheten"?

OnT så tror jag att svenska poliser gillar att trakassera dessa thaisalonger så mycket för att de ska ha en ursäkt att köpa sex på betald arbetstid när de gör sitt "spaningsarbete".

Ja. Instiftad av sossarna. Tidö gick till val på att avskaffa den, men inte bara sket de i det när de väl kommit till makten utan de gav den ökat anslag.
Citera
2026-07-08, 17:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Intressant hur flashback med näbbar och klor försvarar outbildade utlänningar som tar betalt i cash och inte betalar skatt

Hade prostitution varit lagligt som i majoriteten av Europas länder så hade de prostituerade kunnat betala skatt.
Citera
2026-07-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hade prostitution varit lagligt som i majoriteten av Europas länder så hade de prostituerade kunnat betala skatt.

Dom är fortfarande outbildade invandrare.
Citera
2026-07-08, 18:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Dom är fortfarande outbildade invandrare.

Hur vet du att de är outbildade?
Citera
2026-07-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hur vet du att de är outbildade?

Sällsynt att den typen av handarbetare är ingenjörer eller arkitekter.
Har du en annan insyn i branschen så kan du väl upplysa mig om dina upptäkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in