2026-07-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayGuy
Idag på jobbet hade jag att göra med en person med härkomst från Mellanöstern som skulle fixa en sak på firman. Han körde samma lismande som jag hört hundratals gånger förut. Han sade hur bra jobb jag hade och hur hans bror hade samma jobb, och hur man "var kung på företaget" med det jobbet.

Direkt efteråt så skulle han såklart visa mig hur man fixar problemet som är hans jobb att utföra, så att "du ska kunna göra det själv". Jag frågade honom om han inte var rädd om sitt jobb, vilket han skrattade åt, sedan gick jag och mailade hans chef och berättade hur han försökt skjuta över arbetsuppgiften på mig, och hur min egen chef hade undrat varför vi skulle betala dem om de inte ens tänkt göra arbetsuppgifterna. Jag hoppas innerligt han får någon konsekvens för detta.

Så du rapporterade honom till din chef för att han visade sig sitt jobb så du inte behöver anställa de för det?
Och du straffar honom för det och gör narr av honom bakom ryggen?

Perfekta exemplet på svensk mesig passiv agressivitet.
Citera
2026-07-08, 10:25
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayGuy
Idag på jobbet hade jag att göra med en person med härkomst från Mellanöstern som skulle fixa en sak på firman. Han körde samma lismande som jag hört hundratals gånger förut. Han sade hur bra jobb jag hade och hur hans bror hade samma jobb, och hur man "var kung på företaget" med det jobbet.

Direkt efteråt så skulle han såklart visa mig hur man fixar problemet som är hans jobb att utföra, så att "du ska kunna göra det själv". Jag frågade honom om han inte var rädd om sitt jobb, vilket han skrattade åt, sedan gick jag och mailade hans chef och berättade hur han försökt skjuta över arbetsuppgiften på mig, och hur min egen chef hade undrat varför vi skulle betala dem om de inte ens tänkt göra arbetsuppgifterna. Jag hoppas innerligt han får någon konsekvens för detta.
Så nån försökte vara lite trevlig och hjälpsam och din omedelbara reaktion är "jävla invandrare, det här ska chefen hans få veta".
Citera
2026-07-09, 23:09
Moderator
skunkensunes avatar
Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
Igår, 12:39
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Så du rapporterade honom till din chef för att han visade sig sitt jobb så du inte behöver anställa de för det?
Och du straffar honom för det och gör narr av honom bakom ryggen?

Perfekta exemplet på svensk mesig passiv agressivitet.
Han skriver att det är den andra personens uppgift att utföra.

Alltså är implikationer att jobb skyfflades över, inte att han blev lärd vad han ska göra själv för sitt egna jobb.
Citera
Igår, 13:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Så nån försökte vara lite trevlig och hjälpsam och din omedelbara reaktion är "jävla invandrare, det här ska chefen hans få veta".

Ja exakt vad är problemet varför lägger du näsan i blöt som någon oförskämd snorunge.
Citera
Igår, 21:09
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja exakt vad är problemet varför lägger du näsan i blöt som någon oförskämd snorunge.
För att du inbjuder till diskussion på flashback. Du bokstavligen vill prata med folk om det här, du inbjuder till diskussion, önskar att folk ska prata om det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in