Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
För dig verkar detta vara en big deal, men det är det faktiskt inte för mig.
Vi kan hypotetiskt anta att han medvetet ljög eller överdrev siffrorna, för att få fram vad haken är. Tror du att han är emot Israel i allmänhet och judar i synnerhet? Eller kan sympatin ligga hos en svältande befolkning som är i desperat behov av mat, vatten och mediciner?
Vad hans motivation är vet jag inte och tycker är mer oväsentligt. Men man får ju hoppas att det är omtanke. Även om lögner tenderar att stjälpa mer än hjälpa och så även i fallet Fletcher.
Problemet är inte varför han gör det utan att han gör det och speciellt att han gör det i FN:s namn.
För egen del blir jag provocerad eftersom jag trodde på FN och såg de som viktiga. För varje person som Fletcher får jag allt mer problem med FN. För kanske 5 år sedan litade jag på vad FN sa, nu fakta kollar jag det de säger och har lågt förtroende och det är trist.
Men då är vi lite olika i vår ingång till ämnet. Jag tycker det är intressant att diskutera vad som skett och vad som är sant och inte. Varför någon ljuger bryr jag mig lite om, för det är enligt mig spekulationer och icke väsentligt.