2026-07-08, 00:24
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Av mig fetat
Du inser att du skriver detta ord i nästan vart enda inlägg du skriver?

Gissar på att det är ett försök till härskarteknik när du inte har något att komma med.

Det blir liksom inte ok att ljuga och det är ok att påpeka det. FN ska inte hålla på med det.

Jag svarar på knappt hälften av dina inlägg om fletcher eftersom du tillför inget, jag svarar Heretic77 efter personen vill diskutera.

Vad jag har gjort idag har du ingen aning om.

Du behöver inte svara, du ger mig så mycket matnyttigt jag kan kommentera ändå. Min målbild är som sagt i alla fall inte att få din respons, utan att exponera din israeliska agenda och allmänna ohederlighet gällande den av Israel skapade matkrisen i Gaza.

Det kan jag göra obehindrat så länge du skriver i tråden.
Citera
2026-07-08, 00:30
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har sagt mitt i detta och drar slutsatsen att du anser att 2 fel på 3 månader bevisar att Fletcher bedriver propaganda mot Israel, och där är vi oense.
Faktiskt kanske 3 fel (som jag känner till) på 3 månader.

Fletcher ska ha snackar om 10 000 lastbilar också.

https://www.jpost.com/israel-news/article-855578

Men här är det ord mot ord, osäker här på bevis. Tog upp de andra två eftersom de var lätt bevisade. Jag kan vid tillfälle friska upp minnet om de 10 000 lastbilarna, om du vill diskutera händelsen, men inte i natt.
Citera
2026-07-08, 00:41
Medlem
Citat:
Faktiskt kanske 3 fel (som jag känner till) på 3 månader.

Fletcher ska ha snackar om 10 000 lastbilar också.

https://www.jpost.com/israel-news/article-855578

Men här är det ord mot ord, osäker här på bevis. Tog upp de andra två eftersom de var lätt bevisade. Jag kan vid tillfälle friska upp minnet om de 10 000 lastbilarna, om du vill diskutera händelsen, men inte i natt.

För dig verkar detta vara en big deal, men det är det faktiskt inte för mig.

Vi kan hypotetiskt anta att han medvetet ljög eller överdrev siffrorna, för att få fram vad haken är. Tror du att han är emot Israel i allmänhet och judar i synnerhet? Eller kan sympatin ligga hos en svältande befolkning som är i desperat behov av mat, vatten och mediciner?
Citera
2026-07-08, 00:58
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
För dig verkar detta vara en big deal, men det är det faktiskt inte för mig.

Vi kan hypotetiskt anta att han medvetet ljög eller överdrev siffrorna, för att få fram vad haken är. Tror du att han är emot Israel i allmänhet och judar i synnerhet? Eller kan sympatin ligga hos en svältande befolkning som är i desperat behov av mat, vatten och mediciner?
Vad hans motivation är vet jag inte och tycker är mer oväsentligt. Men man får ju hoppas att det är omtanke. Även om lögner tenderar att stjälpa mer än hjälpa och så även i fallet Fletcher.

Problemet är inte varför han gör det utan att han gör det och speciellt att han gör det i FN:s namn.

För egen del blir jag provocerad eftersom jag trodde på FN och såg de som viktiga. För varje person som Fletcher får jag allt mer problem med FN. För kanske 5 år sedan litade jag på vad FN sa, nu fakta kollar jag det de säger och har lågt förtroende och det är trist.

Men då är vi lite olika i vår ingång till ämnet. Jag tycker det är intressant att diskutera vad som skett och vad som är sant och inte. Varför någon ljuger bryr jag mig lite om, för det är enligt mig spekulationer och icke väsentligt.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-08 kl. 01:00.
Citera
2026-07-08, 01:29
Medlem
bildburgares avatar
Krig är hemskt. Varje liv är en oersättlig förlust. Hoppas alla även tittar på svälten i andra länder, Jemen och Syrien t ex, om man jämför är ju hemskheterna i Gaza rena lekstugan. Hade muslimerna köpt mat och byggt upp sitt land istället för att köpa vapen, gräva tunnlar och uppfostra sina barn till mördare hade mycket varit vunnet.
Citera
2026-07-08, 06:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Jag hittar ingen annan källa som styrker påståendet från Morasha Magazine i alla fall. Gör du?

Ja. Men du har fortfarande inte belagt att det skulle vara felaktigt. Varför skulle det vara felaktigt menar du?
Citera
2026-07-08, 06:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Jag noterar att du, som vanligt, saknar källor för dina påståenden

Är det inte skamlöst att skriva det när jag postat flertalet och du postat exakt noll som belägger motsatsen?
Citera
2026-07-08, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Krig är hemskt. Varje liv är en oersättlig förlust. Hoppas alla även tittar på svälten i andra länder, Jemen och Syrien t ex, om man jämför är ju hemskheterna i Gaza rena lekstugan. Hade muslimerna köpt mat och byggt upp sitt land istället för att köpa vapen, gräva tunnlar och uppfostra sina barn till mördare hade mycket varit vunnet.

Precis! Nu är det till slut dags att arabstaterna tar sitt ansvar för den "palestinska saken" och tar hand om de sk palestinerna. Töm Gaza och skicka ut dem Sinaiöknen. Västbanken måste också tömmas och erbjudas fri lejd till Jordanien eller så tvångsförflytta dem till Syrien. Likaså måste Libanon tömmas på de shiitiska terroristerna och förvisas till Syrien.

Först när detta skett kan det bli fred i detta område och världen också sätta ned foten mot israels ev planer på ett sk "Stor-Israel.
Citera
2026-07-08, 09:40
Medlem
Citat:
Vad hans motivation är vet jag inte och tycker är mer oväsentligt. Men man får ju hoppas att det är omtanke. Även om lögner tenderar att stjälpa mer än hjälpa och så även i fallet Fletcher.

Problemet är inte varför han gör det utan att han gör det och speciellt att han gör det i FN:s namn.

För egen del blir jag provocerad eftersom jag trodde på FN och såg de som viktiga. För varje person som Fletcher får jag allt mer problem med FN. För kanske 5 år sedan litade jag på vad FN sa, nu fakta kollar jag det de säger och har lågt förtroende och det är trist.

Men då är vi lite olika i vår ingång till ämnet. Jag tycker det är intressant att diskutera vad som skett och vad som är sant och inte. Varför någon ljuger bryr jag mig lite om, för det är enligt mig spekulationer och icke väsentligt.

Det du egentligen säger är att Fletcher bedriver propaganda. Iom det, har du gjort ett påstående om avsikt, och då blir motivet centralt. Här menar jag att motivet sannolikt handlar om att få nödhjälp på plata omgående, och inte om nåt judehat.

Fletcher själv har bevittnat situationen på plats, och likt många andra beskrivit den som helvetet på jorden.

Men men. Eftersom vi inte vet varför han uttryckte sig felaktigt vet vi inte heller om det handlade om medveten propaganda, grov inkompetens eller ett allvarligt misstag. Så det blir en spekulativ diskussion. Men ändå intressant att du brinner mer för den eventuella lögnen än den fruktansvärda situation som rådde för dom hungrande människorna.
Citera
2026-07-08, 10:05
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Det du egentligen säger är att Fletcher bedriver propaganda. Iom det, har du gjort ett påstående om avsikt, och då blir motivet centralt. Här menar jag att motivet sannolikt handlar om att få nödhjälp på plata omgående, och inte om nåt judehat.
Varför håller du på och skriver om judehat? Det är andra gången du tar upp det.

Jag hoppas att det är av omtanke som han ljuger. Det har jag redan skrivit till dig.

Citat:
Fletcher själv har bevittnat situationen på plats, och likt många andra beskrivit den som helvetet på jorden.

Men men. Eftersom vi inte vet varför han uttryckte sig felaktigt vet vi inte heller om det handlade om medveten propaganda, grov inkompetens eller ett allvarligt misstag. Så det blir en spekulativ diskussion. Men ändå intressant att du brinner mer för den eventuella lögnen än den fruktansvärda situation som rådde för dom hungrande människorna.
Är det alltså intressant för dig att kartlägga vad jag brinner mest för och du tänker att du vet det?

Att diskutera judehat och vad jag brinner mest för har jag noll intresse att diskutera. På samma vis har jag noll intresse att kartlägga dig.

Tack för diskussionen så länge du ville diskutera. Sådan här får du ta med de som gillar det.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-08 kl. 10:08.
Citera
2026-07-08, 10:06
Medlem
Så israeliska ministrar sa inte efter hamasmasskern: Man ger inte fienden mat och vatten?
Citera
2026-07-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är det inte skamlöst att skriva det när jag postat flertalet och du postat exakt noll som belägger motsatsen?

Jag frågade vilka källor du hade, du bad mig att googla. Så istället för att posta källorna, förutsatt att du har några, så har du postat två inlägg med trams. Som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in