2026-07-08, 08:56
Medlem
Tvätt? Hur länge har dom varit där? Ett dygn? Så mycket tvätt kan det väl inte vara så att man måste ta en lugn dag hemma när man är där en vecka?
Citera
2026-07-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baras
Hur mycket tvätt hinner det bli på några få dagar? Har de börjat pott-träna månntro…? 🫢

Precis min fundering - de hinner knappt landa förrän Hanna behöver en hemmadag för att tvätta och hänga i sovjetpoolen!! Sorgligare utsikt har jag knappast sett. I och för sig bra med skugga för Lars del.
Citera
2026-07-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Med den översvallande reklamen Hanna gjorde för denna okända lekplats i ett annat land så hade man önskat mera så att säga. Typ gratis flyg och en markering på maps.
Det är ingen hemlighet att jag bor i Stockholm med enormt utbud av olika lekplatser men jag är helt säker på att man kan hitta liknande även söderut i Sverige.

Det som gör denna lekplats riktigt exklusiv är att Hanna kan känna sig obevakad och fri, trots att klockan är närmre 11 på dan och inte 07:30.

Var mer hängivet till den lekplatsen än Leksand-reklamen
Citera
2026-07-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baras
Hur mycket tvätt hinner det bli på några få dagar? Har de börjat pott-träna månntro…? 🫢
Om de nu har börjat med det vilket jag inte tror så borde hon ju berätta det. Influensers brukar berätta sånt.

Om inte är det ju perfekt att börja med det då det är varmt, så slipper Lars frysa

Undra om Hannas mamma är med eller om det bara är Hanna och kebaben där. Är mamman där hjälper hon säkert Hanna och kebaben en hel del
Citera
2026-07-08, 09:32
Medlem
Skönt med en lugn dag idag efter den hektiska dagen igår när de var på stranden, sov 2h och sen besökte en lekplats.
Citera
2026-07-08, 09:39
Medlem
De åkte sent på söndagen och har varit där i 2 dagar - inne på dag 3. Hur kan de ens hunnit få ihop så mycket smutstvätt?

Kul för L@r@ att vara i poolen och lägenheten hela dagen. Poolen ser ju vääldigt barnvänlig ut med kakel och två solstolar och inte en enda barnaktivitet. Själv utan barn hade jag kunnat vara där hela dagen (älskar ensamhet och är väldigt osocial på semestern) men med barn då krävs det lite roligare ställen att vara på. Ett plus för barnet är att poolen verkar ligga i skuggan mest hela dagen. Så inga gölliga uvkläder och solhatt behövs i samma utsträckning👍. Här används uvkläder på ungarna för att skydda dem mot solen och slippa kladdiga solkrämer inte för att det är gulligt. Bästa som tagits fram enl mig.

De tog det väl lugnt även första dagen? Så efter en dag vid havet och ett snabbt besök vid en lekpark behöver de nu ännu en lugn dag? Mina barn har iaf haft behov av lite fler aktiviteter på 2-3 dagar än så. Semester med barn kan vara helt underbar men också helt dränerande😂.
Citera
2026-07-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Om de nu har börjat med det vilket jag inte tror så borde hon ju berätta det. Influensers brukar berätta sånt.

Om inte är det ju perfekt att börja med det då det är varmt, så slipper Lars frysa

Undra om Hannas mamma är med eller om det bara är Hanna och kebaben där. Är mamman där hjälper hon säkert Hanna och kebaben en hel del
Har för mig att Hanna skrev tidigare att de skulle åka själva denna gång.
Citera
2026-07-08, 09:47
Medlem
Knappt hunnit landa o ändå dags att tvätta, ja, det är skumt. H kanske packade ner smutsiga kläder 🤓 Och sitter lilla family ihop med klister? En vuxen kan väl dra till den underbara lekparken med barnet medan den andre vuxne fixar hemma? Win win på den.
Citera
2026-07-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
De åkte sent på söndagen och har varit där i 2 dagar - inne på dag 3. Hur kan de ens hunnit få ihop så mycket smutstvätt?

Kul för L@r@ att vara i poolen och lägenheten hela dagen. Poolen ser ju vääldigt barnvänlig ut med kakel och två solstolar och inte en enda barnaktivitet. Själv utan barn hade jag kunnat vara där hela dagen (älskar ensamhet och är väldigt osocial på semestern) men med barn då krävs det lite roligare ställen att vara på. Ett plus för barnet är att poolen verkar ligga i skuggan mest hela dagen. Så inga gölliga uvkläder och solhatt behövs i samma utsträckning👍. Här används uvkläder på ungarna för att skydda dem mot solen och slippa kladdiga solkrämer inte för att det är gulligt. Bästa som tagits fram enl mig.

De tog det väl lugnt även första dagen? Så efter en dag vid havet och ett snabbt besök vid en lekpark behöver de nu ännu en lugn dag? Mina barn har iaf haft behov av lite fler aktiviteter på 2-3 dagar än så. Semester med barn kan vara helt underbar men också helt dränerande😂.

Vi har nyss kört två dagar fullt ös på Kolmården. Mitt barn som är lika gammalt hade ju dött tråkdöden där. Men L verkar vara ett ganska lugnt barn som är nöjd med en gunga och en smutsig strand.
Citera
2026-07-08, 10:40
Medlem
Har man tvättmaskin hemma är det ju nåt man bara gör av farten och inte ens behöver nämna? Låter som min mormor när hon ska tvätta en maskin typ
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-07-08 kl. 10:53.
Citera
2026-07-08, 10:54
Medlem
Känns otroligt typiskt henne att åka hela vägen till alanya och sen spendera tiden inne i en lägenhet eller vid en tom pool… finns ju så mycket att göra och se, det är ju en stor stad
Citera
2026-07-08, 11:00
Medlem
Ja gör de aldrig några större utflykter? Tänkte även innan L kom. Är de helt ointresserade av annat än bad, shopping och mat?(annat än de äter hemma) Kultur och upplevelser? Att de bägge verkar vara så med?

Men jag har liknande i min närhet, totalt ointresserad av att uppleva saker, se vackra saker och platser. Som att de sinnena saknas/oförmåga att ta in. Att njuta av god mat/dryck och upptäcka nya smaker, finns inte. Inte musik heller. Det enda som är viktigt är att några av basbehoven blir uppfyllda. Mätt mage, god sömn. Så tråkigt och basic.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-07-08 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in