2026-07-07, 22:14
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbe08
Man kan ju undra om vad som skulle hända om polisen inte var där...?

Det hade blivit precis som i vänsterns drömrike Ryssland, de hade åkt på bögstryk av poliserna så det hade fladdrat i mameluckerna.
Citera
2026-07-07, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, många lagar bör inte följas och gör det svårt att respektera polisen för det goda arbete de också utför.

Sedan finns det mycket att säga från mitt perspektiv om vad som är fel med polisen, men bara delar av det är åsikter som delas av de här demonstranterna.
gnäll du på polisen
Citera
2026-07-07, 22:48
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Man ser Palestina-flaggor ÖVERALLT i ALLA demonstrationer - men inte i PRIDE-äckeltåget, undrar varför. Det är ju så att ALLA i detta tåg vurmar ju för dessa palestinier så varför deltar de inte själva? Och varför vurmar dessa HBTQ, woke, vänstermänniskor för palestinierna när de totalt skiter i dem själva?!

Att kommunister och vänstervurmare hatar poliser är intet nytt! Det är deras d-DNA då de hatar auktoriteter som kan inskränka deras brottslighet! Att hata poliser borde rendera Vänsterpartiet en skallgång i MSM, men det sker inte - VARFÖR? Kan det bero på att MSM är vänsterbögar, allihop?!
Citera
2026-07-07, 23:12
Medlem
Ledsensomfans avatar
De som hatar polisen ska inte heller få hjälp av polisen när situationen kräver. Tyvärr fungerar inte staten så. Även dessa korkade idioter får hjälp.
Citera
2026-07-07, 23:29
Medlem
mensverkets avatar
Men vafan. Pride är ju i Juni?!
Citera
2026-07-07, 23:58
Medlem
[quote=AutDisceAutDiscede|95379379]
Man ser Palestina-flaggor ÖVERALLT i ALLA demonstrationer - men inte i PRIDE-äckeltåget, undrar varför. Det är ju så att ALLA i detta tåg vurmar ju för dessa palestinier så varför deltar de inte själva? Och varför vurmar dessa HBTQ, woke, vänstermänniskor för palestinierna när de totalt skiter i dem själva?!

Dom hajar av någon märklig anledning inte att muslimerna helst av allt skulle kasta varenda bög dom kom åt från taket från närmaste femvåningshus om dom fick chansen.

Märkliga människor dom där vänsterpartisterna.
Citera
2026-07-08, 00:10
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
[quote=DrDenchman|95379970]
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Dom hajar av någon märklig anledning inte att muslimerna helst av allt skulle kasta varenda bög dom kom åt från taket från närmaste femvåningshus om dom fick chansen.

Märkliga människor dom där vänsterpartisterna.

Så är det verkligen!
Citera
2026-07-08, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
exakt du pratar om ytrandesfriheten, så lättläst

Okej, då var jag inte säker på om du hade förstått vad jag menade. Men bra, då är vi överens om att offentlighetsprincipen är irrelevant i den här frågan.

Kan du precisera vad det är du menar att jag har fel om? Är det att rätten att kritisera makten skyddas genom yttrandefriheten, eller att jag beskriver den som en demokratisk rättighet?

En dialog flyter mycket bättre när båda parter förklarar vad de menar och bekräftar att de har förstått varandra, i stället för att man behöver gissa vad den andre invänder mot.
Citera
2026-07-08, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Okej, då var jag inte säker på om du hade förstått vad jag menade. Men bra, då är vi överens om att offentlighetsprincipen är irrelevant i den här frågan.

Kan du precisera vad det är du menar att jag har fel om? Är det att rätten att kritisera makten skyddas genom yttrandefriheten, eller att jag beskriver den som en demokratisk rättighet?

En dialog flyter mycket bättre när båda parter förklarar vad de menar och bekräftar att de har förstått varandra, i stället för att man behöver gissa vad den andre invänder mot.
Det finns en ny lag som säger du inte får säga vad som helst till ordeningsmakten, och vänsterpartiet visar här prov på bryta emot lagen.

https://www.tv4.se/artikel/2FRDFUFtUvMWbg7s8hYUXQ/ung-vaenster-passar-pa-att-saega-potatisgris-innan-det-blir-straffbart
Citera
2026-07-08, 18:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har dom? Har du källa på det, du är alltså moderator och driver konspirationer?

Läs ett valfritt pressmeddelande från polisen. De är utformade för att säga så lite som möjligt.

Du kan ta dina ”konspirationer” och köra upp någonstans.
Citera
2026-07-08, 18:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
De som hatar polisen ska inte heller få hjälp av polisen när situationen kräver. Tyvärr fungerar inte staten så. Även dessa korkade idioter får hjälp.

Så om man vill ha hjälp av polisen måste man gilla alla lagar i samhället, annars förtjänar man ingen?
Citera
2026-07-08, 18:25
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Så om man vill ha hjälp av polisen måste man gilla alla lagar i samhället, annars förtjänar man ingen?

Det underlättar att man inte hatar den som man vill ha hjälp av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in