2026-07-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Totte ligger inte på sjukhus. Vad pratar du om?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lnv06M/thorsten-flinck-fran-sjukhussangen-svart-att-andas
Citera
2026-07-07, 23:09
Medlem
grungewhores avatar
Min gissning är att det handlar om den Press Stop som ligger i hörnan Högbergsgatan/Götgatan som också har kafé och angränsar till Designtorget. På den gatan bor en känd skådespelare som mycket väl skulle kunna stämma in på beskrivningen, nämligen Joh*n R*baeus.
Citera
2026-07-07, 23:55
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/lnv06M/thorsten-flinck-fran-sjukhussangen-svart-att-andas

Det där var i maj. Han var hemma efter tre dagar på sjukan.
Jag låg också på sjukhus en gång 2012. Lunginflammation.
Citera
2026-07-07, 23:56
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Min gissning är att det handlar om den Press Stop som ligger i hörnan Högbergsgatan/Götgatan som också har kafé och angränsar till Designtorget. På den gatan bor en känd skådespelare som mycket väl skulle kunna stämma in på beskrivningen, nämligen Joh*n R*baeus.

Hur får du ihop detta till händelsen vi skriver om här som hände på Östermalm?
Citera
2026-07-08, 00:02
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Det har jag mycket svårt att tro.
Jag har träffat på honom några gånger och han är mild i sin framtoning.

Ja, har träffat honom flera gånger. Han har nog aldrig höjt rösten i hela sitt liv.

Jag lägger mina pengar och gissar på Thorsten eller Ola R.
Citera
2026-07-08, 00:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Hur får du ihop detta till händelsen vi skriver om här som hände på Östermalm?
Vet du att det är på Östermalm, eller utgår du ifrån det då en genrebild av Stockholm visas på adressen? Dramaten ligger ju på Strandvägen, vilket är JR arbetsplats till och från. Vilken skulle kafèet som säljer tidningar vara? 7 Eleven?
Citera
2026-07-08, 00:42
Medlem
The-answer-is-nos avatar
Säger bara D_n Ekb_rg🫣
Citera
2026-07-08, 03:05
Medlem
Varför tar ni upp en massa kända fyllon; Rapace, Ramberg, Flinck o.s.v? Är lite förvånad att ingen föreslagit Persbrandt.
Tror ni verkligen att dessa individer sitter på ett kafé? No way José. Tror inte ens de vet vad de ska göra där inne.
Rabeus var ett bra förslag. Tror annars lite mer på en Malmsjö-typ. ”Vet ni inte vem jag är, vill ha min kanelbulle med jordgubbssylt. Pronto!”.
Någon med demensaggresioner.
Citera
2026-07-08, 06:07
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Det ligger något i det Du skriver.

Anmälan har något av löjets skimmer över sig; "misshandel"?
Neka karln att komma in fler gånger, klart.
Citera
2026-07-08, 06:54
Medlem
Om det är på Strandvägen det utspelat sig så är Malmsjö helt klart en kandidat då han bor på den gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Varför tar ni upp en massa kända fyllon; Rapace, Ramberg, Flinck o.s.v? Är lite förvånad att ingen föreslagit Persbrandt.
Tror ni verkligen att dessa individer sitter på ett kafé? No way José. Tror inte ens de vet vad de ska göra där inne.
Rabeus var ett bra förslag. Tror annars lite mer på en Malmsjö-typ. ”Vet ni inte vem jag är, vill ha min kanelbulle med jordgubbssylt. Pronto!”.
Någon med demensaggresioner.
Citera
2026-07-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-answer-is-no
Säger bara D_n Ekb_rg🫣

Inte någon dum gissning, har hört folk berättat hur har är privat som träffat honom, ofta berusad och otroligt otrevlig och nedlåtande mot framförallt kvinnor
Citera
2026-07-08, 07:30
Avslutad
Jag tycker det låter som en person med demens… att han ville köpa en tidning på caféet trots att de inte säljer det och han är där ofta. Att andra gäster också lade sig i tyder på att de kände sig nödgade att hjälpa till vilket pekar på en äldre skörare person. Bilden på Strandvägen i kombination med detta gör att jag också gissar på J*n M*lmsjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in