2026-07-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Lindarw och co fick det uppenbarligen att gå ihop med enbart vuxenshower. Faktiskt rätt kul om man ser det med vuxna ögon. Bäst av allt när han efter föreställningen raggade på en gammal bekant som just då råkade arbeta där i dörren. Blev många skratt efter det.

Varit på flera av deras föreställningar och skrattat varenda gång. Inget jag skulle dra med en sjuåring på ändå.

Vad tänker du om "Babsan" som sagotant då? Tror du inte att han hade kunnat uppskattas av barn utan att vuxna skulle se det som perverst? Folk saknar ju ta mig fan humor fullständigt i dagens Sverige. Man behöver inte gapa om förbud kring allt man personligen ogillar utan man kan använda lite sunt förnuft också.

Under min uppväxt har jag utsatts för en del traumatiska händelser, "Vilse i pannkakan" får man se som en. Men inte fan hade jag velat vara utan den episoden av mitt liv, det är ju något man än idag kan ha kul åt med jämnåriga liksom mycket annat. Man behöver inte ta så förbannat allvarligt på allt...

Sen vet jag inte, men det känns som att man pratar förbi varandra i den här typen av diskussioner då ena sidan tycks vara övertygad om att drag är lika med den mest perversa sektionen av pridetåget medans exempelvis jag absolut inte drar samma likhetstecken.

Råkade se denna video bara för det. After Dark med "(Åh) När ni tar saken i egna händer" från Melodifestivalen 2007, så jag får väl backa för visst sjutton är det perverst.

Men begriper verkligen barn det perversa och är det så sagostunderna går till? Jag känner ett visst tvek.

Jag tycker att det är finess bakom precis som det i många familjefilmer ofta smygs in "vuxenskämt" man inte gärna vill förklara för sina telningar. Här är ett klipp från Youtube med "vuxenskämt" i tecknade filmer, är det så farligt ens i de fallen bröst är involverade? Finns väl betydligt värre exempel med jag tror inte att barn ser skämten på samma sätt som vuxna.
Citera
2026-07-08, 02:01
Medlem
Onanikrems avatar
Babsan skulle kanske?/ nog fungera. Men varför liksom? Varför? Varför inte tant Solveig som läser sagor i stället? Varför måste det vara transvestiter? Är väl typ 2% av befolkningen som är det? En sexuell avvikelse. Varför skall man pracka på barn det?

Babsan är ju som sagt folkhem och inte den vulgäraste sorten, men varför transvestiter? Förstår liksom inte varför?
Citera
2026-07-08, 05:27
Medlem
Katzespeiens avatar
Den stora frågan är väl när folk som tror att de är Napeleon ska få läsa sagostunder? Den här diskeimineringen och förtrycket av folk med annorlunda personligheter måste få ett slut! Visste ni att folk som identifierar sig som en numera död fransk diktator fortfarande spärras in på psykvården och t.o.m tvångsmedicineras!?

Inte en enda transa i våra bibliotek förrän vi tillåter en Napoleon! Det handlar inte om sex det handlar om rättvisa och att visa våra barn hur det moderna samhället ser ut.

Jag tycker inte heller att vi skall stanna vid Napoleon även andra annorlunda personligheter måste få ta plats och synas i det offentliga rummet. Kanske någon som har den alternativa identiteten Jesus också kan läsa böcker eller någon som tror att de är en fisk?. Det viktiga är att alla grupper som finns i samhället oavsett om de historiskt betraktats som "mentalsjuka" eller lidande av vanföreställningar får komma till våra bibliotek och läsa sagor för våra barn!
Citera
2026-07-08, 05:54
Medlem
glockenreins avatar
Fullt rimligt att vilja stoppa transor från att läsa sagor för ungar. Vuxnas sexualitet ska inte tvingas på barnen, att vissa grupper gör försök att normalisera detta är sjukt.
Citera
2026-07-08, 05:58
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
De vill grooma barnen.
De ska inte vara nära barn, vill de läsa för folk kan de läsa för gamla på ålderdomshemmet.
Utspelet lär ge problem i partiet, M är super woke och Ulf älskar att ”böga” och glo på transor.
Citera
2026-07-08, 06:39
Medlem
Citat:
Babsan skulle kanske?/ nog fungera. Men varför liksom? Varför? Varför inte tant Solveig som läser sagor i stället? Varför måste det vara transvestiter? Är väl typ 2% av befolkningen som är det? En sexuell avvikelse. Varför skall man pracka på barn det?

Babsan är ju som sagt folkhem och inte den vulgäraste sorten, men varför transvestiter? Förstår liksom inte varför?

Det kommer från USA. De har ju inte ens orkat översätta "Drag Queen Story Hour" till svenska.

Men man undrar onekligen vad syftet är.

Ibland tycks det som om det handlar om en sorts långsiktig plan för att bana vägen för en stark populistisk höger. För det är ju bara de som tjänar på detta. Och det är sådant som DQSH som drivit vanliga människor i USA till att rösta fram Trump.
Citera
2026-07-08, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Samtliga av de här transorna är ju mentalsjukt perversa med ytterst pedofila tendenser - varför skulle de annars vara så fruktansvärt fixerade vid att konstant få hållas kring barn?
Här verkar ju vara den springande punkten. Ingen har några större problem med dragqueens eller transor men varför måste de tvunget trycka upp sig i ansiktet på barn? Är det för att försöka normalisera redan för små barn? För att det är en kink? För att det inte räcker med att vifta med en strapon i nyllet på en barnfamilj under Pride när man samtidigt skriker och kräver ett bli sedd som normal?
Citera
2026-07-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Det skapar rubriker och medieutrymme, så det är"billig"marknadsföring
Får man inte den önskade uppmärksamheten på annat sätt, så gav det här resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Om dessa dragqueens kom i sin vardagsklädsel och bara läste sagor för barn så vore det naturligtvis en helt annan sak
Eller inte?

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
De vill grooma barnen Vill de läsa för folk kan de läsa för gamla på ålderdomshemmet
Det blir med eller utan deras avsikt det faktiska resultatet. Grooming av barn.

Bibliotekspersonalen har ett ansvar. Har de frågat sig varför de främjar detta?
De flesta av oss normaltråkiga vill inte bidra med våra skattepengar till detta tvivelaktiga projekt.
Citera
2026-07-08, 08:58
Medlem
Såg faktiskt en föreställning av just drakar och dragqueens nu i sommar.
Det som slog mig var att manuset var extremt svagt. Dragqueenen var heller ingen After Dark pingla.

Handlade om en drake som skulle börja skolan och var annorlunda och så var det även lite tråkig musik med. Svårt att se att barn eller vuxna skulle bli traumatiserade av detta. Helt oförargligt
Citera
2026-07-08, 09:18
Medlem
Fan va bajsnödigt, vet att de har haft detta på ett bibliotek där jag bor och vi bara sket i att gå. Säkert jättekul för ungar att se och titta på och det skadar absolut ingen.

Skulle vilja se hans webbhistorik, det är alltid projicering på dessa osäkra snubbar.
Citera
2026-07-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Samtliga av de här transorna är ju mentalsjukt perversa med ytterst pedofila tendenser - varför skulle de annars vara så fruktansvärt fixerade vid att konstant få hållas kring barn?
Fantastisk och koncis slutledning.
Citera
2026-07-08, 10:58
Medlem
Citat:
Känns inte friskt att vuxna sexualiserar sina attribut (eller tillkortakommande av attribut) för barn. Låt barn vara barn, det är ändå under så kort tid. Även på min tid tyckte man clowner var läskiga.

Återigen i andra tråden i dag skriver jag. Låt det du gör i sovrummet stanna i sovrummet. Kleta det inte i ansiktet på andra människor. Känner du dig som tjej? Tar på dig lösbrösten och peruken hemma i sovrummet med din partner eller vad? Varför utsätta barn för det?
Det är så otroligt sinnessjuka vad som pågår i samhället. Som du skriver så har ingen annan med dessa personers perversa böjelser att göra, allra minst barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in