Citat:
Lindarw och co fick det uppenbarligen att gå ihop med enbart vuxenshower. Faktiskt rätt kul om man ser det med vuxna ögon. Bäst av allt när han efter föreställningen raggade på en gammal bekant som just då råkade arbeta där i dörren. Blev många skratt efter det.
Varit på flera av deras föreställningar och skrattat varenda gång. Inget jag skulle dra med en sjuåring på ändå.
Varit på flera av deras föreställningar och skrattat varenda gång. Inget jag skulle dra med en sjuåring på ändå.
Vad tänker du om "Babsan" som sagotant då? Tror du inte att han hade kunnat uppskattas av barn utan att vuxna skulle se det som perverst? Folk saknar ju ta mig fan humor fullständigt i dagens Sverige. Man behöver inte gapa om förbud kring allt man personligen ogillar utan man kan använda lite sunt förnuft också.
Under min uppväxt har jag utsatts för en del traumatiska händelser, "Vilse i pannkakan" får man se som en. Men inte fan hade jag velat vara utan den episoden av mitt liv, det är ju något man än idag kan ha kul åt med jämnåriga liksom mycket annat. Man behöver inte ta så förbannat allvarligt på allt...
Sen vet jag inte, men det känns som att man pratar förbi varandra i den här typen av diskussioner då ena sidan tycks vara övertygad om att drag är lika med den mest perversa sektionen av pridetåget medans exempelvis jag absolut inte drar samma likhetstecken.
Råkade se denna video bara för det. After Dark med "(Åh) När ni tar saken i egna händer" från Melodifestivalen 2007, så jag får väl backa för visst sjutton är det perverst.
Men begriper verkligen barn det perversa och är det så sagostunderna går till? Jag känner ett visst tvek.
Jag tycker att det är finess bakom precis som det i många familjefilmer ofta smygs in "vuxenskämt" man inte gärna vill förklara för sina telningar. Här är ett klipp från Youtube med "vuxenskämt" i tecknade filmer, är det så farligt ens i de fallen bröst är involverade? Finns väl betydligt värre exempel med jag tror inte att barn ser skämten på samma sätt som vuxna.