Igår, 20:25
Medlem
Xtramarls avatar
Tjena, måste lyfta en grej som händer under radarn just nu. Chat Control är tillbaka på tapeten.

EU försöker återigen pusha igenom förslaget, och konstigt nog verkar fler och fler länder nu stödja det.

Kortfattat vad det innebär:
EU vill tvinga appar som Signal och WhatsApp att skanna alla dina meddelanden och bilder innan de skickas. De vill i princip skrota privat kryptering. Det är som att posten skulle öppna och läsa alla dina fysiska brev.

Två stora frågetecken:
Är det korruption? Lobbyorganisationer och övervakningsbolag har öst miljoner över EU-politiker. Att politiker plötsligt svänger i frågan luktar minst sagt unket.

Varför skriver inte mainstream-media? Det är helt dött i svensk media. Det snackas lite på X och Reddit, men SVT, DN och Aftonbladet rör inte frågan. Vill man klubba igenom detta i smyg innan folk fattar vad som hänt?

Det här är det största hotet mot vår digitala frihet på länge.

Vad tror ni? Varför blundar media, och går det ens att stoppa den här gången?

Länkar:
Mārtiņš Staķis (EU Politiker) - https://x.com/MStakis/status/2074181166291116466
Martin Sonneborn (EU Politiker) - https://x.com/MartinSonneborn/status/2074201042703778256
Mullvad VPN - https://x.com/mullvadnet/status/2074476460211859523
Dr. Friedrich Pürner - https://x.com/DrPuerner/status/2074441421197627660
Tuta Privacy - https://x.com/TutaPrivacy/status/2074501075038568460

Bli aktiv på https://fightchatcontrol.eu/
Citera
Igår, 20:29
Medlem
dude2ks avatar
Självklart vill de att detta ska smyga förbi obemärkt.
Borde ju bryta emot mänskliga rättigheter kan man tycka.
Citera
Igår, 20:32
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Varför stödjer då alla länder, utom ett, detta? Om det är så dåligt?
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Självklart vill de att detta ska smyga förbi obemärkt.
Borde ju bryta emot mänskliga rättigheter kan man tycka.
Det gör det. Mot svenska grundlagar med.
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Gissa!
Citera
Igår, 20:52
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det gör det. Mot svenska grundlagar med.

Det är en väldigt farlig väg att gå.

Hela tiden flyttar man fram positionerna, mer kontroll osv men chat control är ett riktigt fett övertramp!
Citera
Igår, 20:52
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Vilka är det som styr dessa länder?
Är det 'vanliga' människor?
Citera
Igår, 23:20
Avstängd
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Eftersom jag har rent mjöl i påsen så ser jag fram emot att bli övervakad av globalistregimen.

Det för min och alla andras säkerhet som vi måste låta oss övervakas av storebror. Frihet och integritet är överskattat

Länge leve det Orwellianska samhället 🤡
Citera
Idag, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Eftersom jag har rent mjöl i påsen så ser jag fram emot att bli övervakad av globalistregimen.

Det för min och alla andras säkerhet som vi måste låta oss övervakas av storebror. Frihet och integritet är överskattat

Exakt! Äntligen någon som förstår att totalitär massövervakning är det enda som kan rädda oss! Det är ju fullständigt livsfarligt där ute nu!!!
Att all officiell långtidsstatistik visar att inbrott, rån och stölder generellt har gått ner under de senaste 20 åren ( de flesta halverats senaste 10 åren) är självklart bara en fet lögn och ren systempropaganda. Fast... vi kan ju i och för sig använda statistiken från just de senaste tre åren för att bevisa att allt har blivit mycket säkrare "tack vare nuvarande regerings drakoniska politik", då stämmer statistiken.

Men prata inte om sprängningarna som istället har ökat, de förstör den fina kurvan.

Förr i tiden var allt så otroligt primitivt. Då läste man om brott typ en gång om dagen i papperstidningen. Om någon slogs i Göteborg eller om en våldtäkt skedde i Malmö så fick man ju inte veta det på sekunden eller ens över huvudtaget. Men tar vi upp telefonen och läser: "EXTRA! SENASTE NYTT! AFTONBLADET DIREKT: VÅLDTÄKT I MALMÖ!".

Hur klarade sig folk förut tan den konstanta paniken och utan att veta vad som sker i varje gata, varje stad och varje land?

Nej, alla brott har exploderat, det vet jag!!!

Inte för att jag någonsin har sett ett brott själv, här ute i mitt harmoniska villaområde mitt i ingenstans, men jag håller mig uppdaterad som ett äkta internetproffs! Jag kollar Aftonbladets startsida minst 30 gånger om dagen från min trygga soffa, så jag har stenkoll på att apokalypsen är här! Sverige behöver mer statlig övervakning, tack!
Citera
Idag, 02:02
Medlem
Citat:

Det är bra att ha såna här lösningar på plats i händelse av krig också så att man kan hålla koll på landsförrädare och desertörer. Precis som du har jag rent mjöl i påsen och om det inte bryter ut ett krig lär ju mängder med kriminella individer kunna spåras upp och lagföras. Något som självklart enbart är av godo och nu finns äntligen tekniken, då ska vi självklart nyttja den.

Varför skulle man ha något att dölja om man inte pysslar med olagligheter liksom? Förstår inte hur min frihet eller integritet skulle påverkas om jag sköter mig och inte begår brott. Det är ju bara att se till att de som övervakar oss har tystnadsplikt och inte sprider vidare eventuella "pinsamheter".

Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke

❤️❤️❤️
Senast redigerad av Mechila Idag kl. 02:04.
Citera
Idag, 08:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Att skriva på Flashback kommer inte räknas som rent mjöl i påsen i framtiden. Du är rökt.
Citera
Idag, 08:37
Medlem
EU-projektet är dött, det är ett gående kadaver. Det äter upp sig själv just nu, och alla drakoniska lagar är för att försöka hålla kvar den lilla makten de har över befolkningen så länge det går.
Därför så måste de ha lagar så som chatkontroll, för att folket talar med varandra om hur EU ska försvinna och brinna ner, över internet.

Sista dödsstöten kommer att vara kriget mot Ryssland, och det kommer illa kvickt.

Get the fuck out säger jag bara, det gjorde jag för nått år sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in