2026-07-07, 15:47
Medlem
ThePaleHorses avatar
Bon Scott sångare i AC/DC var en riktig rocker ut i fingerspetsarna!!! Sjöng ,söp,levde livet med brudar och partaj tills det en dag då verkligheten kom ikapp.

Han höll rock&roll-fanan högt och dog med
beröm godkänt! 😉

En levande legend som rockar vidare är ju australiensiske sångaren Angry Anderson i gruppen Rose Tattoo. Maken till furiosiskt uppträdande på Reading-festivalen 1981 är svårt att slå då han headbangade skalpen och pannbenet i kras mot förstärkarna pga vild publik som kastade diverse grejor. Efter det blev dom med sin upptemporock och scenframträdanden ett kultband!
Senast redigerad av ThePaleHorse 2026-07-07 kl. 16:06.
Citera
2026-07-07, 15:58
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vad säger du om Lemmy, Ozzy, Rob Halford, Ronnie Dio eller Bruce Dickinson (med reservation för att även vara flygkapten och fäktare)?

Ja men jag tycker även andra som spelar liite softare passar med ?
Citera
2026-07-07, 16:17
Medlem
brukstjacks avatar
Pete Doherty var det första jag tänkte när jag såg rubriken. Kanske bröderna i Oasis om vi begränsar oss till mega-stjärnor.
Senast redigerad av brukstjack 2026-07-07 kl. 16:20.
Citera
2026-07-07, 17:04
Medlem
Killarna i mötley crüe??
Citera
2026-07-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Chris Cornell.

Håller med. Beror väl på vilken stjärnstatus man pratar om, men Chris hade ju betydligt mer internationell stjärnstatus än Pete, som omnämns flera gånger i tråden
Citera
2026-07-07, 17:59
Avstängd
Graavargs avatar
Freddie Mercury.
Citera
2026-07-07, 18:04
Medlem
KlappMungons avatar
Det blir oerhört subjektivt utifrān ens egen ålder.

De flesta fastnar förr eller senare i nostalgi och tycker att "det spelades bättre boll på Gunnar Nordahls tid".

Idag medelålders med villa, Volvo och vovve kommer aldrig kunna uppleva nya rockstjärnor som "riktiga".
Citera
2026-07-07, 18:26
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Pete Doherty var det första jag tänkte när jag såg rubriken. Kanske bröderna i Oasis om vi begränsar oss till mega-stjärnor.

Doherty lider av en massa sjukdomar, och hans utseende har sviktat betänkligt?

Inte ens Liam orkar vara rockstjärna längre. Det krävs en yngre mans energi för det?

Han tar ansvar, hjälper ungar med läxor (nåja).

Hetfield ryktades kuckilura med groupies ett tag, och är en kandidat.

Men nu har han visst stadgat sig med en medelålders kvinna, vilket torde diskvalificera honom.

Anthony Kiedis hade tidigare en tonårig flickvän, trots att han själv var 50+. Det är rockstjärneaktigt?

Men nu dejtar han en 30+ ...

För att vara rockstjärna måste man väl ha en extrem livsstil, utöver berömmelsen?
Citera
2026-07-07, 18:34
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Håller med. Beror väl på vilken stjärnstatus man pratar om, men Chris hade ju betydligt mer internationell stjärnstatus än Pete, som omnämns flera gånger i tråden

Han tog sig till toppen tre gånger med två olika band och som soloartist med tre olika stilar, han var en legend.
Citera
2026-07-07, 18:51
Medlem
Reidjis avatar
Inte är det Thomas Stenström iallafall

Svårt att kategorisera,
Gänget from Rolling Stones , Freddy Mercury m.fl.
Citera
2026-07-07, 18:55
Medlem
kaiross avatar
Okej, kanske inte ett "household name" hos folk som är lite lagom musikintresserade, men min röst går till Anton Newcombe från The Brian Jonestown Massacre. Han är lika rabiat idag som när han var ung - slåss på scenen, pratar goja, sparkar bandmedlemmar mitt i konserten. Och är i ständig musikalisk utveckling och släpper asbra plattor.

Ett klassiskt klipp från dokumentären DIG!
https://www.youtube.com/watch?v=jSm5optFVUw
Citera
2026-07-07, 19:06
Medlem
Den sista levande rockstjärnan vi har kvar är utan tvekan Liam gallagher!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in