2026-07-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Han är ju inte dömd än så vad svamlar du om. Rättegången har inte varit. Han har just blivit åtalad.

Det gick tydligen fort som fan.

Citat:
Efter en fest på Gotland följde 18-åringen med när kvinnan gick ut för att kissa. Nu döms han till tre års fängelse för våldtäkt och ska betala 245 000 kronor i skadestånd
https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/18-aring-doms-till-fangelse-for-valdtakt-pa-gotland/lyxz396r?ref_source=push
Citera
2026-07-07, 17:41
Medlem
Fortfarande ingen som kan ladda upp FUP?
Citera
2026-07-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentecost
Fortfarande ingen som kan ladda upp FUP?

Inlägg 35
Citera
2026-07-14, 13:15
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Det gick tydligen fort som fan.

https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/18-aring-doms-till-fangelse-for-valdtakt-pa-gotland/lyxz396r?ref_source=push

Jaha då ber jag om ursäkt!
Bra dom ändå!
Dels att han blir dömd d och 3 år. Brukar ju vara runt där det hamnar. Även om jag personligen tycker det ska vara hårdare straff.

Hoppas han får vård i fängelset för han behöver hjälp med sitt beteende mot kvinnor. Annars hittar vi honom i häktet i framtiden igen.
Citera
2026-07-14, 13:17
Medlem
WallabeJoys avatar
Ingen som hittat någon fb tråd om 18 åringen som sitter häktad sedan juni för våldtäkt och åtalades idag..

https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/man-atalad-for-valdtakt-pa-norra-gotland/jn3x2d0r
Citera
2026-07-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ingen som hittat någon fb tråd om 18 åringen som sitter häktad sedan juni för våldtäkt och åtalades idag..

https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/man-atalad-for-valdtakt-pa-norra-gotland/jn3x2d0r

Nej. Jag letade själv för ett tag sen och hittade ingen då iaf
Citera
2026-07-15, 23:36
Medlem

Citat:
Han är ju inte dömd än så vad svamlar du om. Rättegången har inte varit. Han har just blivit åtalad.

Mejlade tingsrätten och bad om att få domen så fort den släpptes och skrev sedan direkt här så ni också fick ta del av den. Behöver inte va otrevlig, man kan fråga snällt
Citera
2026-07-16, 18:20
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeraldis

Mejlade tingsrätten och bad om att få domen så fort den släpptes och skrev sedan direkt här så ni också fick ta del av den. Behöver inte va otrevlig, man kan fråga snällt

Jag var inte otrevlig och jag bad om ursäkt i mitt inlägg efter.
Åtalet var väldigt snabbt inpå rättegång samt att domen kom väldigt snabbt inpå rättegång. Bara domen rullar ta ca 2v. Därav min uttryck. Trodde inte det skulle gå så fort.
Citera
2026-07-18, 21:24
Medlem
Citat:
Jag var inte otrevlig och jag bad om ursäkt i mitt inlägg efter.
Åtalet var väldigt snabbt inpå rättegång samt att domen kom väldigt snabbt inpå rättegång. Bara domen rullar ta ca 2v. Därav min uttryck. Trodde inte det skulle gå så fort.

Nej jag kan nästan undra om det finns särskilda skäl till varför. Som sagt långt ifrån vanligheten
Citera
2026-07-28, 18:52
Medlem
WallabeJoys avatar
Våldtäkten i somras har redan hunnit väckas åtals och dömas på. Någon som har ftp eller så från TR.

Ung kille fick 3 år och 6 månader.
Helt rätt!
Citera
2026-07-29, 01:45
Medlem
Citat:
Våldtäkten i somras har redan hunnit väckas åtals och dömas på. Någon som har ftp eller så från TR.

Ung kille fick 3 år och 6 månader.
Helt rätt!

Denna menar du?
Kan försöka få tag i domen isf.
Eller pratar du om någon annan, 18åringen du nämnde ovan?

Men jo helt rätt. Kan hoppas att se börjar sy in fler och fler våldtäktsmän i minst 3 år trots att de är ”tidigare ostraffade”. Det har vägt allt för tungt allt för länge.
Citera
2026-07-29, 21:53
Medlem
WallabeJoys avatar
Nej en på norra Gotland, stod på
Helagotland igår eller förrgår .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem