Citat:
Ladda gärna upp. Vet tyvärr inte hur man gör men fler kan nog hjälpa.
Ang mycket skit på Gotland tror jag fler vågar anmäla än förut. Vilket är bra!
Jag tycker dock det är så märkligt att det inte står något om denna 18 åring men hans om våldtog en tjej på toaletten på munken skrev man massor om.
Hoppas fler kanske träder fram och anmäler honom då. Han verkar ju satt i system.
Jag tror fan förlåt här kommer en sorglig fördom att många unga killar idag tar sig rätten.
Därför måste alla tjejer som vågar träda fram stöttas.
Kan tänka mig det är svårt för en tjej att veta var gränsen går. Dvs hon vill inte men killen tjatar, är på , man kanske gillar personen men inte vill mer osv. Man säger nej men så händer det och man har blivit ”oaktsamt” våldtagen men man tar typ det.
Tycker det är för jävligt.
Ang mycket skit på Gotland tror jag fler vågar anmäla än förut. Vilket är bra!
Jag tycker dock det är så märkligt att det inte står något om denna 18 åring men hans om våldtog en tjej på toaletten på munken skrev man massor om.
Hoppas fler kanske träder fram och anmäler honom då. Han verkar ju satt i system.
Jag tror fan förlåt här kommer en sorglig fördom att många unga killar idag tar sig rätten.
Därför måste alla tjejer som vågar träda fram stöttas.
Kan tänka mig det är svårt för en tjej att veta var gränsen går. Dvs hon vill inte men killen tjatar, är på , man kanske gillar personen men inte vill mer osv. Man säger nej men så händer det och man har blivit ”oaktsamt” våldtagen men man tar typ det.
Tycker det är för jävligt.
Tror det blev mkt skriverier för att det va en minderårig tjej och en 30+ man.
Men också för att det va på en ”offentlig plats”.
Men håller med om att det borde skrivas om de ALLA lika mkt.
Enligt FUP så ska minst en tjej ha anmält tidigare men det lades ner. Klassiskt Gotland.
Tyvärr har du rätt.
Det är extremt många som inte träder fram av olika skäl.
Man skäms, man frös och tycker att man borde skrikits och slagits och därför tror man inte man kommer bli betrodd eller så orkar man bara inte gå igenom massa undersökningar och förhör för att sedan kanske få allt nerlagt.
Man kallar inte en anmälan och rättegång för ett ”andra och tredje övergrepp” för intet. Det är fruktansvärt att gå igenom. För mig var det traumat nästan lika illa som våldtäkten i sig. Jag hade skador men de lades ändå ner.
Vi hör dessa skräckhistorier som min från andra tjejer och tänker att ”det där tänker då fan inte jag gå igenom. Jag glömmer hellre detta, begraver det och berättar inte för någon”.
Rättsystemet måste bli bättre mot våld mot kvinnor och sexbrott öht.
Samtyckeslagen var ett steg åt rätt håll - men det är en svår balansgång för rätten med.