2026-07-07, 12:26
Medlem
Twitterturkens avatar
Att hela Malmö hatar polisen får man väl ändå anta stämmer, eller?
Citera
2026-07-07, 12:45
Medlem
Att angripa S för uttalanden för vänsterpartiet - är som att anklaga SD för allt M, KD och L hittar på
Dessutom verkar det vara en liten bitter grupp inom vänsterpartiet som skriker dumheter
Som alltid orsakar kritik och rubriker kring det mesta, vissa hyllar tom Hamas osv...
Vänsterpartiet har alltid varit det stökiga barnet, värstingen, inom vänstern, detta är inget konstigt eller nytt
Citera
2026-07-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Att hela Malmö hatar polisen får man väl ändå anta stämmer, eller?

Knappast! Polisen gör mer bra saker än dåliga saker.. Lite otacksamt yrke kan jag tycka.

Jag tror snarare att hela Sverige börjar hata Malmö.
Citera
2026-07-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Högern ryggdunkar polisen hur grova tjänstefel de än begår, hur korrupta de än är.
Kommer du ihåg Derek Chauvin? Han som tryckte sitt knä mot George Floyds hals tills han inte längre andades.
Han jobbade för Minneapolispolisen.
Det släpptes häromåret en rapport om tjänstefel och andra tvivelaktigheter som denna myndighet, Minneapolispolisen, hade begått under en viss tidsperiod.
Man hade bland annat misshandlat en förståndshandikappad kvinna utan anledning.
Rapporten framställde Minneapolispolisen mer eller mindre som ett kriminellt gäng.

https://www.reddit.com/r/TwinCities/comments/15ew2sq/the_minneapolis_police_a_criminal_organization/

Vänstern vill, till skillnad från högern, att poliser precis som alla andra ska följa lagen och stå till svars när de inte gör det.

Har du missat att vi lever i Sverige? Värdelöst argument, vad har Svenska polisen med polisen i USA att göra?

Förövrigt är det inte så många som kritiserar polisen längre i USA sen dom införde body-cams så att alla kan se vad dom gör. Det visade sig visst att polisen där inte var så hemsk som alla trodde.

Dessutom var George Floyd en kriminell missbrukare som brukade köra bil påtänd. Det var nog lika bra att han dog. Helt otroligt hur människor kan hålla denna människa som nån messias.
Citera
2026-07-07, 16:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Tycker du det är lämpligt att skrika att man hatar polisen. Pride själva säger ju att det är en kärleksmanifestation. Sen tycker jag dessutom att det är mycket dåligt att ungdomsförbundet till ett Riksdagsparti uttrycker sig på det sättet. Jag kan förvisso förstå att några har svårt för polisen, men det bör visas på andra sätt.

Nej, jag tycker inte man skall hata polisen eller skrika att man hatar polisen på demonstrationer. Jag har däremot stor förståelse för att sinnen kan rinna över hos olika grupper, både vänster och höger.
Citera
2026-07-07, 16:47
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Högern ryggdunkar polisen hur grova tjänstefel de än begår, hur korrupta de än är.
Kommer du ihåg Derek Chauvin? Han som tryckte sitt knä mot George Floyds hals tills han inte längre andades.
Han jobbade för Minneapolispolisen.
Det släpptes häromåret en rapport om tjänstefel och andra tvivelaktigheter som denna myndighet, Minneapolispolisen, hade begått under en viss tidsperiod.
Man hade bland annat misshandlat en förståndshandikappad kvinna utan anledning.
Rapporten framställde Minneapolispolisen mer eller mindre som ett kriminellt gäng.

https://www.reddit.com/r/TwinCities/comments/15ew2sq/the_minneapolis_police_a_criminal_organization/

Vänstern vill, till skillnad från högern, att poliser precis som alla andra ska följa lagen och stå till svars när de inte gör det.

Är det detta som är hela sanningen bakom vänsterns och arabernas avsky mot svensk blåljuspersonal? Man kan helt enkelt inte skilja mellan amerikansk/arabisk polis mot den svenska?
Dillar om Floyd?
Citera
2026-07-07, 16:55
Medlem
Och vänsterpartiet anses vara tillräckligt rumsrena för att sitta i en regeing i höst?
Citera
2026-07-07, 17:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Och vänsterpartiet anses vara tillräckligt rumsrena för att sitta i en regeing i höst?

Lite märkligt samtidigt. Kommunistiska regimer lägger ju knappast fingrarna emellan när det handlar om kriminella element. Redan Lenin ansåg att man skulle gå hårt fram med trasproletariatet.
Citera
2026-07-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, jag tycker inte man skall hata polisen eller skrika att man hatar polisen på demonstrationer. Jag har däremot stor förståelse för att sinnen kan rinna över hos olika grupper, både vänster och höger.
Det är i så fall ett helt eget ämne för en demonstration. Att hata polisen i en kärleksmanifestation är en tydlig indikation att man inte ens förstår vad tåget har för syfte och att man missbrukar övriga deltagares vilja.
Citera
2026-07-07, 18:19
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Det är i så fall ett helt eget ämne för en demonstration. Att hata polisen i en kärleksmanifestation är en tydlig indikation att man inte ens förstår vad tåget har för syfte och att man missbrukar övriga deltagares vilja.

Men det är ju bra att man är inkluderande, till och med människor fulla med hat får gå med?
Alla har ju nån sorts böjelse.
Citera
2026-07-07, 18:49
Medlem
Varför hatar de polisen?

Utan polisen hade de mördats och hatats på utav MENAiter.
Citera
2026-07-07, 18:52
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Varför hatar de polisen?

Utan poöisen hade de mördats och hatats på utav MENA.

Tja, de enda jag som vet hatar polisen är kriminella och fortkörare.
Så antagligen har de stoppats utanför en skola körandes i 50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in