Citat:
Ursprungligen postat av
Tearsofthemushroom
(…)
Trots allt det hemska och äckliga kunde jag inte låta bli att skratta i slutet, när Joakim säger:
"Jag vill alltid ha grundtanken att jag ska tro på vad en människa berättar. Men tror jag man i kyrkan liksom, det spelar ingen roll vad jag tror. Jag kan inte dela någon oavsett hur mycket jag tror personen. På mina medier inför en miljon följare. Och rikta en anklagelse emot en annan person."
Och strax efter:
"Jag är intresserad av att läsa FUPen. För att bilda mig min uppfattning. För jag var inte där den natten. Jag kan omöjligt säga vad det var som hände. Och uttalar jag mig vad jag tror hände. Det är ju livsfarligt när jag har ett så stort följarskap."
Tidsstämplar: cirka 36:34–37:49
Der riktigt äckliga är ju att Joakim som vanligt bara manipulerar och säger vad som får honom att se bra ut här.
I själva verket
gjorde han reklam för händelsen i flertalet stories, så att ingen av hans 1 milj+ följare skulle missa vad kontot utan räckvidd hette - och låtsades som om hans följare ”pressade”(!?) honom att kommentera?
Han är så sjukt manipulativ - och folk går på det!
Det han låtsades att han var för bra för att uttala sig om, men ändå ansträngde sig att sprida vidare, gäller det här:
Clue News, Don V dramat aug 2021:
https://youtu.be/qpXCb6eiGwo?t=81&si=puVFVUcoorM7Eg_D
Edit: vad jag förstår blev fallet nerlagt pga vittnen och motbevis