2026-07-07, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Sorry Sophia, här illustrerar du precis vad som hänt mellan könen.

Poängen med ett par är att man skall uppge en del av sig själv för något större. Du illustrerar någon som vill ha kakan och äta den.

Du är långt ifrån ensam om din ståndpunkt.
Jag bryr mig inte om att värdera din ståndpunkt (men gör ändå genom att bara uppmärksamma).

Du skulle se det själv om din partner tex gjorde samma sak med sina killkompisar men du är för narcissistisk för att se bjälken i ditt eget öga.

Poängen med relationer är att man ska hitta en själsfrände man kan leva tillsammans med och bygga något tillsammans med som ger mervärde för båda två.
Och inte att man ska "uppge" delar av sig själv.

partners som inte kan respektera att man även har ett eget liv, ex. vänner man vill festa och umgås med då och då, skulle jag hävda precis som Sophia lyser röd flagg lång väg.
Citera
2026-07-07, 09:08
Medlem
VoidEngineers avatar
Om han;
Röstar vänster.
Ser sig själv som ”pojke”
Överdrivet fåfäng.
Tjock (det är nåt djupt omanligt med män som trycker i sig sötsaker imo )
Resten går att jobba med😁

Det är gulligt med män som jobbar och sliter, samt försöker sträva mot att vara en trygg bra man för sin kvinna och ev barn.
För honom kan jag göra allt ❤️
Citera
2026-07-07, 09:12
Medlem
- Våld och aggressivt beteende generellt.
- Empatilöshet, människor som ex. inte visar ömhet, uppskattning och glädje över djur och barn, är rätt stor röd flagga för mig.
- Antiintellektuell, inte nyfiken, läser inte, gillar inte musik, kultur m.m. också röd flag.
- Rasist, misogyn, högerextremist...också röd flagga. Däremot så om nån röstar höger är skitsamma.

Däremot, är jag med en partner och han skulle bli fet, få nått missbruk eller psykisk diagnos etc som inte visar sig som första punkten, det spelar ingen roll för om jag skulle stanna eller inte.
Däremot kan det spela roll om jag skulle vilja inleda nått eller ej.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-07 kl. 09:16.
Citera
2026-07-07, 09:16
Medlem
Näring, feminister, spexare (kvinnor som gillar att klä ut sig), vänsterskräpmänniskor, rökare/snusare, folk som tar massa läkemedel i stället för att ta hand om sina problem, tjejer som har dåliga insikter i mänskliga instinkter
Citera
2026-07-07, 09:23
Medlem
5evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
När ni hellre är singel. Vad skulle få er att backa?

Psykisk ohälsa
Fetma
Första raderar ca 90% av alla kvinnor om inte mer.
Andra biten, går gränsen vid övervikt så ryker 50% ungefär av kvinnorna där också.

Det är svårt att ha krav i dagens samhälle.
Citera
2026-07-07, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5ever
Första raderar ca 90% av alla kvinnor om inte mer.
Andra biten, går gränsen vid övervikt så ryker 50% ungefär av kvinnorna där också.

Det är svårt att ha krav i dagens samhälle.

Anser man att 90% av alla kvinnor lider av psykisk ohälsa bör man hålla sig borta från kvinnor, för allas skull.
Citera
2026-07-07, 09:29
Medlem
horses avatar
Om hon är dålig i sängen.
Citera
2026-07-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Det är när hon tänker på vad jag kan och vad jag äger
När personen inte ser människan i en utan bara dejtar en för ens egenskaper, yttre och tillgångar på ett eller flera sätt. Den är jobbig.
Citera
2026-07-07, 10:00
Medlem
Djupfryss avatar
Dessa är mina röda flaggor.

-Käften går i ett om hennes relationer till allt och hon förväntar sig att man skall tycka att hennes kvinnobabbel är intressant. Sånt har hon väl väninnor till.

- Överdrivet närhetsbehov. Det är mysigt att kramas och pussas, men inte jämnt och ständigt. Framförallt inte när min hjärna är upptagen med att fundera på om expansionskärlet till pannan har börjat rosta och borde ses över.

- Börjar tjata om att man inte är tillräckligt romantisk. Nä, det är jag förmodligen inte. Brukar kontra med att du är inte tillräckligt bra på att knulla så det borde väl jämna ut sig.

- Hon tar för givet att vissa arbetsuppgifter åligger mig helt och hållet men skall ha jämställdhet i allt annat. En del kvinnor verkar tro att vattna blommor är en nödvändig uppgift. Blommor har ingen funktion. Möjligen aloe-vera för det hjälper faktiskt mot småsår. En sån kan jag ta på mig att vattna. I övrigt så är blommor en hobby, jag förväntar mig inte att hon skall medverka i mina intressen. Däremot låta mig ha dem ifred. Jag gnäller inte på hennes blommor men jag vägrar vattna dom.

- Alltid frågar vart jag skall när jag går ut. Det räcker för mig om hon talar om ifall hon skall äta hemma eller inte. I övrigt betackar jag mig för långdragna utläggningar om hennes planerade aktiviteter, och jag har definitivt ingen lust att redogöra för mina. Många gånger av den anledningen att jag inte är helt på det klara med det själv. Jag skall ut helt enkelt, ät om du blir hungrig. Jsg är väl hemma nån gång.

- Har olika regelverk för mig och henne när det gäller ordning. Gnäller om jag råkar slänga jackan på hallgolvet för att telefonen råkade ringa just då. Men själv ställer grejer överallt för att det är fint när det i själva verket bara är kinaskrot utan själ. Soffan skall tydligen vara till för att ha ihopvikta filtar och en jävla massa kuddar på, soffbordet så belamrat med ljusstakar, dukar, blommor och skit så de skymmer tv:n och dessutom kan man inte lägga upp fötterna.

Allt sånt är starka varningssignaler på att hon ser dig som ett förbättringsprojekt bland andra, som måste yxas till för att passa in i hennes värld.

Men jag skulle också vilja lägga fram saker på att man hittat en keeper.

- Kan föra filosofiska, logiska och tekniska resonemang och försöker anpassa sin inre karta till verkligheten istället för tvärtom

- Kan säga: Jag hade fel.

- Inser att tiden man lagt på att platssnickra ihop hennes önskade walkingcloset i enlighet med hennes anvisningar är en kärleksförklaring värd 1000 buketter.

- Förstår att om man håller käften i några timmar beror det inte på att man är sur utan på att man löser problem. T.ex vilka gångjärn hennes garderob skall utrustas med.

- Förstår att bara för att man gillar att skruva i en gammal bil tycker man inte det är kul att byta hennes däck men man gör det för att man tycker om henne.

- Ger fan i att fråga vilka gardiner, tapeter, möbler m.m som jag tycker skulle passa. Frågan är rent hypotetisk, faktiskt hycklande, eftersom jag för det första skiter i det, för det andra så även om jag hade en åsikt så tilldelas den lika mycket värde som hundens
Citera
2026-07-07, 10:03
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Poängen med relationer är att man ska hitta en själsfrände man kan leva tillsammans med och bygga något tillsammans med som ger mervärde för båda två.
Och inte att man ska "uppge" delar av sig själv.

partners som inte kan respektera att man även har ett eget liv, ex. vänner man vill festa och umgås med då och då, skulle jag hävda precis som Sophia lyser röd flagg lång väg.
Vilken överraskning...

Det finns inget du när det kommer barn in i familjen

Och även du illustrerar ju precis det jag skriver. Du skall uppnå något "mervärde" som inte kostar dig något.

Du skall alltså både behålla alla dina friheter samtidigt du är i någon form av relation som inte kostar något.

Inte konstigt att det inte fungerar så bra med relationerna längre...
Citera
2026-07-07, 10:26
Medlem
EnRosaHamsters avatar
* Kriminell
* Röstar vänster
* Alltid fattig
* Gamblingmissbruk
* Tecken på psykisk sjukdom & beteendeproblem
* Muslim
Citera
2026-07-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Vilken överraskning...

Det finns inget du när det kommer barn in i familjen

Och även du illustrerar ju precis det jag skriver. Du skall uppnå något "mervärde" som inte kostar dig något.

Du skall alltså både behålla alla dina friheter samtidigt du är i någon form av relation som inte kostar något.

Inte konstigt att det inte fungerar så bra med relationerna längre...

Exemplet som Sophia svarade på innehöll inte barn.
Du kan självklart inte sticka iväg och festa när som helst då du har barn, då får du planera ihop nått med en partner ex.
Men att kräva av en ny relation att den inte ska få festa med sina vänner...är ju respektlöst idioti.
Ingen har den rätten att bestämma vad andra vuxna människor ska få göra, utom då just barn.

Minsta antydning till den typen av Jag-äger-dig-du-ska-göra-det jag-vill etc....bör få veranda en att fly fältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in