2026-07-07, 11:02
Avstängd
SodaFointains avatar
viktigt en rik vill ej ha en fattiglapp och vice versa
Citera
2026-07-07, 11:10
Medlem
Kleiners avatar
Risken är större till relation självmord om jag inte stå fast vid mina principer och värderingar. För mig handlar det inte om ekonomi att min man är en försörjare och beskyddare. Det handlar om att ära honom som man och mig själv som kvinna.

I know what I bring to the table

Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Inleder du alla relationer på dom premisserna?
Låter som stor risk till ekonomiskt självmord om det inte går som du planerat.
Citera
2026-07-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Risken är större till relation självmord om jag inte stå fast vid mina principer och värderingar. För mig handlar det inte om ekonomi att min man är en försörjare och beskyddare. Det handlar om att ära honom som man och mig själv som kvinna.

I know what I bring to the table
Vad erbjuder du en man då om du inte kan försälja dig själv?
Planerar du hans budget åt honom?
Stryker hans tvätt?
Citera
2026-07-07, 11:26
Medlem
Kleiners avatar
Lojalitet och stöd i vått och torrt. Och mycket mer

Citat:
Vad erbjuder du en man då om du inte kan försälja dig själv?
Planerar du hans budget åt honom?
Stryker hans tvätt?
Citera
2026-07-07, 12:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Bra fråga! Det är få som gör det. Det är oroväckande att så många män idag är principlösa opportunister, som utnyttjar kvinnor.

Kvinnor är möjliggöra till det beteendet eftersom många kvinnor aldrig är nöjda och vill alltid ha mer och mer, och förstår inte värdet av en man som är en försörjare och beskyddare. Herregud, bra och gifta män få mindre sex i en relation än män som är ansvarslösa dårar.

Skulle inte säga att det är många män som utnyttjar kvinnor då kvinnor idag är betydligt mer kräsna med vilka män de dejtar. Kvinnor generellt vill ha samma killar och dessa topp 10-15% dejtar betydligt mer än övriga. Det gör att antalet män som utnyttjar kvinnor är få men ja, de få män som kan, de gör det till fler kvinnor vilket skapar ett kvinnligt gruppnarrativ att "alla" män är dåliga.

Jämför med när kvinnor klagar på att män historiskt har haft det så mycket bättre än kvinnor. Män har haft makten, styrt världen och utnyttjat andra. Det är extremt få män som har gjort det. 98-99% av männen har aldrig varit på den nivån, haft den möjligheten eller gjort det. Ändå slänger kvinnor det i ansikte på män som grupp. Den lilla minoriteten av människor tenderar att skapa den stora majoritetens världsbild.

Det är dock glädjande att det finns kvinnor som värderar bra, stabila vettiga män men kanske även i viss mån "tråkiga" män. Kvinnor får vad kvinnor väljer medan den stora majoriteten av män nöjer sig med vad de får.

// CC
Citera
2026-07-07, 13:26
Medlem
Citat:
Lojalitet och stöd i vått och torrt. Och mycket mer
Lojalitet och stöd i vått och torrt ingår redan i ett förhållande. Det är inget man bidrar med utanför sin uppgift som partner.
Så vad är det du egentligen bidrar med utöver det som redan är självklarheter?
Citera
2026-07-07, 14:01
Medlem
Kleiners avatar
Så du tror att lojalitet och stöd i vått och torrt är en självklarhet i ett förhållande? Bitch please

Du verkar inte har någon aning hur en relation funkar och hur mycket prövningar det finns i ett förhållande. Varför tror du annars att 80 % av alla äktenskap slutar i skilsmässa?

Vad jag mer bidrar med vill jag hålla för mig själv. Den viktigaste person vet redan vad jag bidrar med

Citat:
Lojalitet och stöd i vått och torrt ingår redan i ett förhållande. Det är inget man bidrar med utanför sin uppgift som partner.
Så vad är det du egentligen bidrar med utöver det som redan är självklarheter?
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-07 kl. 14:07.
Citera
2026-07-07, 14:10
Medlem
Citat:
Så du tror att lojalitet och stöd i vått och torrt är en självklarhet i ett förhållande? Bitch please

Du verkar inte har någon aning hur en relation funkar och hur mycket prövningar det finns i ett förhållande. Varför tror du annars att 80 % av alla äktenskap slutar i skilsmässa?

Vad jag mer bidrar med vill jag hålla för mig själv. Den viktigaste person vet redan vad jag bidrar med
Om inte lojalitet med stöd i vårt och torrt per automatik ingår i relationen är det ens då en kärleksrelation?
Prövningar i relationen är oundvikliga och dom tar man sig igenom. Värsta sorten är ni som hotar med att göra slut men inte menar det.
Citera
2026-07-07, 14:23
Medlem
Kleiners avatar
Du verkar bagatellisera det till något enkelt och som en självklarhet. Då antar jag att du inte har någon aning vad du pratar om.

Om lojalitet och stöd i vått och torrt är en självklarhet, varför tror du att 80% av alla äktenskap slutar i skilsmässa?

Citat:
Om inte lojalitet med stöd i vårt och torrt per automatik ingår i relationen är det ens då en kärleksrelation?
Prövningar i relationen är oundvikliga och dom tar man sig igenom. Värsta sorten är ni som hotar med att göra slut men inte menar det.
Citera
2026-07-07, 18:59
Medlem
Citat:
Du verkar bagatellisera det till något enkelt och som en självklarhet. Då antar jag att du inte har någon aning vad du pratar om.

Om lojalitet och stöd i vått och torrt är en självklarhet, varför tror du att 80% av alla äktenskap slutar i skilsmässa?
Vad dom andra 80% gör eller inte gör skiter jag i. Jag utgår från att det mest basala är på plats för att jag ska satsa helhjärtat på relationen. Nu har jag mest haft relationer som jag inte velat ha för att jag initialt varit tvungen. Ska bli intressant att någon gång få uppleva en kärleksrelation som jag vill vara i.
Citera
2026-07-11, 12:09
Medlem
För mig (jag är kvinna om det har betydelse) spelar ekonomin roll, jag vill att min partner ska kunna försörja sig själv och om vi flyttar ihop kunna bidra till våra gemensamma kostnader utan att själv bli pank.
Jag vill heller inte gå ner i standard och bo i en billig etta för att min partner inte har råd med mer.

Om en person är arbetslös (utan egen förskyllan som misskötsel etc) men aktivt jobbar på att skaffa sig ett jobb så dissar jag inte personen bara för att denne är arbetslös.

Om en person har ett lågt betalt arbete men trivs jättebra så går denne inte automatiskt bort även om denne vill vara kvar på sitt jobb.
Om personen är rätt på allt annat så kvittar lönen så länge den inte enkom räcker till den billiga ettan, men det är ju få i min ålder som tjänar så lite.

Men, jag är heller inte intresserad av att äga hus, jag har noll intresse för trädgård och annan skötsel som kommer med att äga sin bostad på det sättet.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in