2026-07-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumakoxi
Ja man undrar verkligen vad det är för liv hon gett upp egentligen? Jag ser mest ett tragiskt parasitliv. Alla kan vi väl hamnat på botten både ekonomiskt och psykiskt. Men det låter på henne att utan djurfristaden hade hon haft ett vanligt Svenssonliv. Njaaaee verkar inte som det va 😅
I ena stunden är djuren allt och det som skänker livslust, i nästa andetag är det sååå jobbigt att ta hand om alla djur 🤔
I see the bad moon rising.

Hade hon inte trakasserat lantbrukare och varit extremt djurrättsaktivist hade hon haft en någorlunda vettig liv. Inga fel på föräldrarna, pappan hade pengar kanske inte längre men det fanns och alla möjligheter att hålla på med hästar osv men hon hamnade väl i konflikt med pappan kanske. Vet att hon hade en bra familj och hon gick på Berga naturbruksgymnasium hästinriktning även eleven Ronja som blev extremt djurrättsaktivist efter en sommar och totalt svängde om från en någorlunda okej tjej till värre aktivist än Michelle. Sedan kan man fundera varför Berga lantbruksskola producerat människor som blivit aktivister. Inget fel på djurhållningen vad jag vet
Citera
2026-07-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Exakt! Hon vet själv innerst inne att hon är en sopig människa utan pengar, vänner, eller familj som parasiterar på ett skrotupplag..

Men för att inte låta dom jobbiga känslorna påminna henne om det så gäller det att hålla den här vanföreställningen vid liv och försvara lögnen med näbbar och klor.

Hon tål inte någon form av kritik, då blir hon galen.
Därför gör hon om kritiken till att folk är nog bara avundsjuka.

Michelle kunde inte öppna ett svenskt bankkonto på 10 år pga sina brott bland annat. Men följare löste hennes inkomst. De samlades in pengar till hennes böter i dom där hon förhindrade en djurtransport bland annat. Pga sin historiska aktivitet med extremt djurrättsaktivist har hon inte kunnat ha ett svensk bankkonto

I hennes sjuka verklighet har djuren inget bättre ställe att vara på för ingen kommer kunna ta så väl hand om dom som hon.

Hon kommer aldrig inse att hon just nu är avskrapet på samhällets botten och att hennes personlighet skrämmer bort människor, även hennes familj!!

Nu är den nya vanställningen igång - att allt hon INTE äger i livet och att alla kraschade relationer beror på att hon uppoffrat detta för djurens skull och att det är självvalt.

Tänk vilken fin värld vi hade levt i om narcissisterna själva faktiskt kunde inse att det är dom själva som är problemet och att dom så skulle söka hjälp.

Men nej. Omrikta, manipulera, ljuga och bedra och samtidigt inbilla sig att man är världens bästa människa är grejen.

Michelle är ett hopplöst fall. Må så vara!!
Men djuren ska inte behöva ha henne som ansvarig, det är bäddat för en katastrof.
Djuren ska bort innan hösten!!Hon väntar flertalet anmälningar till länsstyrelsen av oberoende folk.

Vem som helst som kan något om djur förstår hur illa dom bor.

Hon kunde inte öppna ett svenskt bankkonto på 10 år men följare har ordnat pengar åt henne på olika sätt även insamlingen till de brott hon skulle betala böter och skadestånd
Citera
2026-07-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi

Visst är det sjukt hur hon lyckats tränga sig in och förstöra ett helt hus på ett par år... Och den stackars hyresvärden som just köpt den där gården och hade sina hästar osv.. den stackars människan blev av med allt och gick minus på husköpet.

Ok tack.
Jag kollade upp husköpet och det var värre än man kan tro. Undra vad M tycker om det, ifall hon skäms? Huset köptes av S år 2020 och hon betalade 2,2 milj. Ganska snart därefter flyttade väl M in. Sen såldes det i mars i år till grannen för 1,4 milj. De flesta hus har väl ändå gått upp i pris på den tiden? Men när M bor i ett hus lyckas hon nästan halvera bostadsvärdet bara på några år. Nu blev det ju så billigt att M borde ha haft råd att köpa det ifall hon haft någon som helst inkomst.

En annan sak jag lagt märke till är att i fb- gruppen hästgårdar- säljes- köpes- uthyres, brukar M ibland skriva i kommentarsfälten att hon är intresserad och vill ha mer info via pm. Jag förstår inte hur hon har tänkt där, men hon kanske tänkte tigga ihop till en gård. Och de fastigheter hon visat intresse för är betydligt dyrare än 1,4 milj.
Citera
2026-07-05, 18:10
Medlem
Förresten, hur gick det med att Michelle gapade och skrek på sin Facebook att hon som ägde gården var var skyldig henne 220 000 kr?
Det var ju ett jädrans hålla på Michelle om det och "hon skulle be sin advokat ta itu med det när advokaten kom tillbaka från semestern".

Det skrev Michelle i februari, ny är det juli. Det var en låååååång semester den advokaten har.....
Citera
2026-07-06, 09:55
Medlem
Ja jag känner inte personen mer än att man fick upp ögonen när det dök upp i flödet vid bråket om flytten. Då skratta man mest åt farsen. Men sen såg jag djuren och började kolla lite mer och ja nu är det svårt att sluta bry sig 😅
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Hade hon inte trakasserat lantbrukare och varit extremt djurrättsaktivist hade hon haft en någorlunda vettig liv. Inga fel på föräldrarna, pappan hade pengar kanske inte längre men det fanns och alla möjligheter att hålla på med hästar osv men hon hamnade väl i konflikt med pappan kanske. Vet att hon hade en bra familj och hon gick på Berga naturbruksgymnasium hästinriktning även eleven Ronja som blev extremt djurrättsaktivist efter en sommar och totalt svängde om från en någorlunda okej tjej till värre aktivist än Michelle. Sedan kan man fundera varför Berga lantbruksskola producerat människor som blivit aktivister. Inget fel på djurhållningen vad jag vet
Citera
2026-07-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Förresten, hur gick det med att Michelle gapade och skrek på sin Facebook att hon som ägde gården var var skyldig henne 220 000 kr?
Det var ju ett jädrans hålla på Michelle om det och "hon skulle be sin advokat ta itu med det när advokaten kom tillbaka från semestern".

Det skrev Michelle i februari, ny är det juli. Det var en låååååång semester den advokaten har.....

Jaaaa men just ja! Det hade jag ju glömt av!

Hade jag inte varit okry och inte med i matchen just nu så hade jag kanske kunnat "Toddelo! Här kommer lilla jag och undrar hur det går". Men nä, jag ligger hellre och myser med katten, varvar sömn med huvudvärk och kanske en eller två av kakorna dottern bakade igår.
Jag skulle inte ens hinna/ha ork att läsa alla tokigheter, ännu mindre svara på idiotiska svar från följarskaran.
Men England vann
Citera
2026-07-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Uppenbarligen finns det ingen yttrandefrihet på Flashback eftersom stöttande inlägg raderas, vilket känns ganska magstarkt.
Mycket obegripligt!!

Jag håller dock fanan högt för InteSomAllaAndra som både vågar och vill protestera mot den galenskap som verkar finnas på den skånska slätten.

Det är riktigt sjukt att man 2026 kan tigga till sig enorma summor via Facebook och totalvägra alla former av öppenhet och transparens och måla upp en idyll som inte tål ett uns av granskning eller relevanta frågor.

Tack igen SML! Jag gick in här i tråden för att kolla om något spännande hänt och när jag såg ditt inlägg blev jag lika glad igen. Jag har verkligen försökt komma någonstans med alla denna soppa, men lik förbannat så kommer man ingen vart.

När en viss MS dök upp härom dagen på facebook så tänkte jag att jag skulle göra som jag brukar, läsa på och bilda mig en egen uppfattning. Så som alla människor bör göra gällande det mesta i livet. Hur ska man annars kunna ta ställning liksom. Jag hade läst ytterst lite om MS, typ det du och en till nämnt här i tråden och sen så har en av två vänner, som också finns här i tråden, berättat liknande om henne och M som du nämnt.

Först hitta jag lite artiklar som var skrivna innan och efter att bluffen började uppdagas. Sen hamnade jag på Trollbloggen. Fortfarande med öppna men samtidigt kritiska ögon. Fy faan säger jag bara. Mammahjärtat brast och tårarna rann. Hur fan kan man?

Att M och MS kallar de med frågor för allt möjligt skit, och dessutom har M sin jävla tomtearme som står redo för att förnedra och trycka ner.

Vi alla här ska veta att vi fan inte är empatistörda psykopater.

M och MS (eller MT, hennes facebooknamns initialer) är värda skit!
Att M är vän med henne fortfarande och dessutom låter henne kommentera på hennes sida, visar vilken jävla pissig äcklig hon är.
Fan!
Nu började huvudet dunka! Fan så arg jag blir!
Nu ska jag tigga om en till kaka och ägna en tanke åt Filippa.
Tänk om hon kunde fått ha sluppit sin mamma! Stackars flicka!

TILLÄGG: Oj... Detta tog 50 min att skriva.
Suck
Senast redigerad av InteSomAllaAndra 2026-07-06 kl. 16:38.
Citera
2026-07-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Dessutom har hon besöksförbud på "Djurfristaden" av Länsstyrelsen.
Det beror inte på enligt henne att det skulle vara en "hotbild" utan att hennes stora grisar har lyckats bita besökare i fingrarna när dom matat dom.

Michelle hamnade själv på sjukhus i Kristianstad i vintras efter en av hennes stora grisar nästan bet av henne fingret.
Hon la ut tårdrypande bilder på sig själv i en sjukhussäng med ex-pojkvännen vid sängkanten och påstod att hon skadat sig när hon arbetat på gården.
Jävligt osmart att låta småbarn mata grisarna bara för att kunna lägga ut gulliga bilder på Facebook för stt tigga pengar..

Hehehe låter annat på hennes facebook ikväll.
Det är ju på grund av alla sabotörer som vill göra skada på djuren hon inte kan ta emot besökare mer...
Suck.
Citera
2026-07-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Den sista filen som är uppladdad där som handlar om hennes senaste boende är ju helt sjuk om innehållet är sant. Där står att läsa om hur hon som hemlös flyttade in i en kompis (s*ndras) ladugård utan att fråga om lov. Hon började jobba på gården för att få bo kvar och sedan flyttade hon in i källaren i boningshuset och bodde där gratis i några år. Det står att hon försörjer sig på tiggeri. Hur kan hon tro, eller hur kan någon av hennes följare tro att man är avundsjuk på detta? Sen måste ju nuvarande boende som liknar en sopptipp vara det optimala boendet för hon gjorde ju tydligen S*ndras gård till en soptipp. Är det nån som förstår vad bilderna i slutet av filen ska illustrera? Den första på en gris är väl ett bevis på att hon håller grisar inne i bostadshuset, men vad visar bilden på folk som sitter runt köksbordet?

När folk har tagit upp skicket på huset så skulle man ju se hur det minsann såg ut innan och när S flyttade. ”Såååå smutsigt och äckligt!”
Så eftersom Michelle påstår att all smuts var pga S så har hon levt i smutsen fram tills hon flyttade UTAN att ens städa det minsta. Det intorkade kattbajset har alltså varit utsmetat på golvet väldigt länge.
Eller kan vi prata om det mysiga avloppet i badrummet.
Äckelmänniska!
Ärligt talat så fick jag ordentliga kväljningar när jag såg badrummet i protokollet från besiktningen. Så där så det började vattnas i munnen och spyan är nära.
Jag är lite känslig för sånt. Eller ja, väldigt känslig och tänk dig att duscha där och sen ta på dig nytvättade kläder som tvättats i den där tvättmaskinen. 😵‍💫🤢
Senast redigerad av InteSomAllaAndra 2026-07-06 kl. 22:18.
Citera
2026-07-07, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
När folk har tagit upp skicket på huset så skulle man ju se hur det minsann såg ut innan och när S flyttade. ”Såååå smutsigt och äckligt!”
Så eftersom Michelle påstår att all smuts var pga S så har hon levt i smutsen fram tills hon flyttade UTAN att ens städa det minsta. Det intorkade kattbajset har alltså varit utsmetat på golvet väldigt länge.
Eller kan vi prata om det mysiga avloppet i badrummet.
Äckelmänniska!
Ärligt talat så fick jag ordentliga kväljningar när jag såg badrummet i protokollet från besiktningen. Så där så det började vattnas i munnen och spyan är nära.
Jag är lite känslig för sånt. Eller ja, väldigt känslig och tänk dig att duscha där och sen ta på dig nytvättade kläder som tvättats i den där tvättmaskinen. 😵‍💫🤢

Den tanken har jag också haft. Att även om det är så som Michelle säger, att skicket på huset var så när hon flyttade in, då betyder det att Michelle och hennes djur bott i den där smutsen. Med bajs överallt, sopor överallt, så otroligt smutsigt. Hon mer eller mindre erkänner att hon aldrig städat! Så äckligt och stackars djur att bo i en sån sanitär olägenhet.

Det finns ju konkreta bevis på hur äckligt huset var när Michelle flyttade därifrån. Om det är hon eller Sandra som orsakat att det blivit så spelar ingen roll, Michelle valde att bo i sliten. Hon valde att inte städa. Vem gör ens så? Och mot sina djur!? Dom förtjänar att inte bo i skit.
Citera
2026-07-07, 09:43
Medlem
Pinoputchins avatar
Michelle Berghäll (passande namn), vilken argbigga! Måste vara tufft att vara djurrättsaktivist..
Citera
2026-07-07, 09:47
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Michelle Berghäll (passande namn), vilken argbigga! Måste vara tufft att vara djurrättsaktivist..
Brukar vara en speciell typ av människor som blir aktivister.....

Detta oavsett vad de tycks ha för ursäkt för att få ge sig på andra människor .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in