2026-07-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantWindow

Hon säger också att alla som ifrågasätter henne bara är avundsjuka. För det kan ju inte vara så att man faktiskt är bekymrad över hur det egentligen står till där på gården, hur djuren har det och hur dom mår. Nejdå. Alla är bara ute efter att förstöra.

Hon säger att dom som är ”avundsjuka” på hur dom lever det dom har det på gården kan hänga en månad på gården för att se hur det är. Samtidigt som hon säger att ingen får besöka gården. Så hon menar att för att man ska ha komplett insyn och förståelse måste man besöka gården. Men det får man inte för dom vill inte släppa dit folk. Känns logiskt. Hur ska hon ha det?

Ja, det är svårt tycker jag att veta när hon ljuger och när hon tror på vad hon skriver. Hon måste ju förstå att ingen avundas henne. Jag skulle säga att hon lever på samhällets botten helt utan inkomst. Vem är avundsjuk på det? Sen är det inte så svårt att skaffa hästar och grisar heller för vanligt folk. Hon verkar tro att hon är så unik som äger djur?

Jag kollade på google maps streetview och det ser ut som en soptipp där hon bor. Man ser kontainrar från gatan. Flera personer i kommentarsfälten frågar om de får komma och hälsa på och hon svarar inte och nu är hon sur och tycker de som kritiserar ska komma och jobba en månad hos henne för att se hur mycket jobb det är, för åter igen tror hon att hon är unik som har några djur.

Jag tror anledningen att hon inte tar emot besök är att hon skäms över boendet. Jag har själv gård och har haft öppet hus och har tagit emot besökare och nyfikna och är stolt över min gård. Hon som tigger till djuren borde verkligen ta emot folk som skänkt pengar. Dessutom kan hon sätta dem i jobb. Sen tror jag framgången med tiggeriet är beroende av att hon är fattig. Jag såg en fd granne till mig som skrev i hennes inlägg att hon swishat och denna granne skulle inte skänka en krona till mig om jag började tigga på fb. Min fd granne hade nog tyckt att jag får sälja lite djur eller belåna gården eller skaffa ett till jobb om jag har ont om pengar. Men fröken M är liksom på samhällets botten så jag tror folk tycker synd om henne. På sätt och vis är det ju synd om henne. Tänk er själv sitta fast på en soptipp till gård man inte äger, med en massa grisar och andra djur och leva på tiggeri som en rumän som sitter utanför ica. Ska bli intressant att se hur länge hon står ut.
Senast redigerad av joanna 2026-07-02 kl. 16:42.
Citera
2026-07-02, 18:27
Medlem
Jag vill råda alla som hittar hit och kanske misstror det som står här i tråden att först och främst titta på handlingarna från myndigheterna (tingsrätten och länsstyrelsen). Det finns flera såna uppladdade i tråden men man kan även begära ut dessa själv. Mycket av det som sägs här är baserat på detta- dvs källan är myndigheterna. Inte nåt påhitt från nån som vill ”trakassera”.

Jag vill även att ni funderar kring djurens framtid. Hur säkert är det att placera ca 70 djur på en plats där man hyr in sig? Är det verkligen så man bedriver en seriös verksamhet? Vi märkte ju hur det gick på förra gården. Alla andra som bedriver fristäder äger gården de och djuren bor på.

Jag vill även att ni funderar på varför inga bilder på djurens boende delas. Michelle säger att det är pga säkerhet, att det finns en ”hotbild” mot fristaden. Men vad är det för hot? Det är flera som frågat men svar kommer aldrig. Vilken slags ”hotbild” gör att man inte kan visa djurens boende? Om man inte kan visa boendet utomhus pga ”hot”, varför inte visa boendet inomhus? Tex hur katterna bodde innan de kastrerades (de lär ha bott inomhus). Eller varför inte hönshuset eller kaninernas boende? Varför är allt så hemligt?

Jag vill även att ni själva kollar upp gården så ni får se hur det ser ut. Det ligger en loppis där som man kan besöka. Adressen är landsvägen 1531 Trelleborg (Alstad). Bilderna på maps är från 2025 och det ser likadant ut nu.

Jag vill även att ni frågar er själva varför det är så många personer, oberoende av varandra, som rent ut sagt varnat för Michelle. Det är MÅNGA och det pågick redan innan fristaden startades. Är det alla dessa personer som är elaka och bara vill förstöra eller kan det ligga något i det de säger? Den gemensamma nämnaren här är Michelle.

Så, istället för att vara naiva och tro att alla som ”räddar” djur är änglar och vet vad de gör, har rent mjöl i påsen etc, snälla var lite källkritiska.
Citera
2026-07-02, 18:55
Medlem
Alltså det nya "försvarstalet" hon har postat idag... där hon berättar att hon gör allt för djuren och jadajada..... hade varit kul att bryta ner det inlägget lite, finns ämnen att diskutera kring...
Tillexempel, behöver man offra sina relationer med vänner och familj för att ta hand om djur?
Ska man ansvara över 70 djur när man bor på ett skrotupplag och behöver käka grisarnas kornkross ibland för hon inte har råd med mat...??

Jag tror inte Michelle förstår att det handlar inte om hur mycket hon sliter för djuren och åtsidosätter sig själv- det handlar om att hon är en HÖGST OLÄMPLIG djurägare!!

Att hon älskar djuren,det betvivlar jag inte. Men att hon besitter så lite kunskap som hon gör kommer leda till vanvård inom snar framtid.

Det behöver dräneras i hagarna om grisarna ska bo där. Även hästarna kommer trampa upp sin lilla hage till lervälling när sommaren är över. Ska hon fortsätta fodra dom på backen i leran då eller??

Jag hade svårt att tro att hon lyckades göra av med två höbalar i veckan, men jag förstår nu hur hon gör. Folk betalar för att hon ska vaska foder och halm. Det ligger över HELA "gården". Vart hon än filmar är det halm. Skräpigt. Vart gör hon av gödslet?
Måtte länsstyrelsen komma ut dit inom SNAR framtid för hon har mycket att rätta till om djuren ska spendera höst och vinter på den där tippen.

Bifogar bild på grisarnas "paradis" hon precis delat på story - jag lovar att vi inte kommer få se några bilder på när grisarna är utomhus nu i ett par dagar när det kommer regna och bli blött ute.

Bifogar även bild på vart höet tar vägen...

https://gofile.io/d/m0NHLK
Citera
2026-07-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Grisarna som dog togs (stals] för tidigt från suggan . Det var därför dom inte överlevde.

Jag trodde vi pratade om dom döda minigrisarna.
Du pratar om några nyfödda, vill du berätta mer ?
Citera
2026-07-02, 19:39
Medlem
Här är en länk för er som kanske missat!

https://gofile.io/d/K7jRPM

För nya läsare i tråden kan det vara skönt att slippa gå igenom allt, det börjar bli några sidor nu..
Därför har jag gjort en sammanfattning med alla bilagor som hör till Michelle , från tingsrätt,länsstyrelse samt besiktningsprotokollet efter flytten från Önnestad.

Totalt 14 filer....

Snart blir det väl fler om länsstyrelsen väl kommer dit. Det kommer bli MÅNGA förelägganden.... kanske skulle göra en anmälan jag med så det kommer in fler? Då kanske dom tar det på allvar om många människor är oroade....
Citera
2026-07-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Alltså det nya "försvarstalet" hon har postat idag... där hon berättar att hon gör allt för djuren och jadajada..... hade varit kul att bryta ner det inlägget lite, finns ämnen att diskutera kring...
Tillexempel, behöver man offra sina relationer med vänner och familj för att ta hand om djur?
Ska man ansvara över 70 djur när man bor på ett skrotupplag och behöver käka grisarnas kornkross ibland för hon inte har råd med mat...??

Jag tror inte Michelle förstår att det handlar inte om hur mycket hon sliter för djuren och åtsidosätter sig själv- det handlar om att hon är en HÖGST OLÄMPLIG djurägare!!

Att hon älskar djuren,det betvivlar jag inte. Men att hon besitter så lite kunskap som hon gör kommer leda till vanvård inom snar framtid.

Det behöver dräneras i hagarna om grisarna ska bo där. Även hästarna kommer trampa upp sin lilla hage till lervälling när sommaren är över. Ska hon fortsätta fodra dom på backen i leran då eller??

Jag hade svårt att tro att hon lyckades göra av med två höbalar i veckan, men jag förstår nu hur hon gör. Folk betalar för att hon ska vaska foder och halm. Det ligger över HELA "gården". Vart hon än filmar är det halm. Skräpigt. Vart gör hon av gödslet?
Måtte länsstyrelsen komma ut dit inom SNAR framtid för hon har mycket att rätta till om djuren ska spendera höst och vinter på den där tippen.

Bifogar bild på grisarnas "paradis" hon precis delat på story - jag lovar att vi inte kommer få se några bilder på när grisarna är utomhus nu i ett par dagar när det kommer regna och bli blött ute.

Bifogar även bild på vart höet tar vägen...

https://gofile.io/d/m0NHLK
Kommunen har inbokat besök i slutet av sommaren för att inspektera gödsel mm. Undrar hur det kommer att gå?
Varför skriver hennes följare att de som ifrågasätter är avundsjuka? Det är väl det sista någon är?
Citera
2026-07-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Här är en länk för er som kanske missat!

https://gofile.io/d/K7jRPM

Den sista filen som är uppladdad där som handlar om hennes senaste boende är ju helt sjuk om innehållet är sant. Där står att läsa om hur hon som hemlös flyttade in i en kompis (s*ndras) ladugård utan att fråga om lov. Hon började jobba på gården för att få bo kvar och sedan flyttade hon in i källaren i boningshuset och bodde där gratis i några år. Det står att hon försörjer sig på tiggeri. Hur kan hon tro, eller hur kan någon av hennes följare tro att man är avundsjuk på detta? Sen måste ju nuvarande boende som liknar en sopptipp vara det optimala boendet för hon gjorde ju tydligen S*ndras gård till en soptipp. Är det nån som förstår vad bilderna i slutet av filen ska illustrera? Den första på en gris är väl ett bevis på att hon håller grisar inne i bostadshuset, men vad visar bilden på folk som sitter runt köksbordet?
Citera
2026-07-03, 09:43
Medlem
Ja man undrar verkligen vad det är för liv hon gett upp egentligen? Jag ser mest ett tragiskt parasitliv. Alla kan vi väl hamnat på botten både ekonomiskt och psykiskt. Men det låter på henne att utan djurfristaden hade hon haft ett vanligt Svenssonliv. Njaaaee verkar inte som det va 😅
I ena stunden är djuren allt och det som skänker livslust, i nästa andetag är det sååå jobbigt att ta hand om alla djur 🤔
I see the bad moon rising.
Citera
2026-07-03, 21:15
Medlem
Shit vilken jävla shitshow jag fick upp i flödet.
Var det för lite drama så hon kastade upp något meddelande hon fått från någon som har åsikter gällande D.Ahok*s?
Förstå vad intressant det skulle vara att sitta under en helkväll och lyssna på D.Ahok*s. Tänk er som att sitta på en skön murrig pub, ta ett par öl i och lyssna på allt.
För jag är så jävla säker på att det Michelle skriver är omvänd sanning. Alltså… om man lyssnar på M och sen vänder på steken, då har man vad som är sant och att problemet inte är D utan Michelle.
Hon tror fortfarande att folk är ute efter henne men det är ju bara så otroligt tragikomiskt och det är liksom typ fascinerande att följa hennes jävla vansinne.
Citera
2026-07-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Shit vilken jävla shitshow jag fick upp i flödet.
Var det för lite drama så hon kastade upp något meddelande hon fått från någon som har åsikter gällande D.Ahok*s?
Förstå vad intressant det skulle vara att sitta under en helkväll och lyssna på D.Ahok*s. Tänk er som att sitta på en skön murrig pub, ta ett par öl i och lyssna på allt.
För jag är så jävla säker på att det Michelle skriver är omvänd sanning. Alltså… om man lyssnar på M och sen vänder på steken, då har man vad som är sant och att problemet inte är D utan Michelle.
Hon tror fortfarande att folk är ute efter henne men det är ju bara så otroligt tragikomiskt och det är liksom typ fascinerande att följa hennes jävla vansinne.

Hon har ju lärt sig att om man skapar drama på facebook med jämna mellanrum blir hennes sida mer aktuell så tigginläggen och djurbilderna sprids mera.

Det är en självklarhet att D inte är boven i det här dramat, utan det verkar snarare som att D har en del osmickrande info om Michelle och Michelle är väldigt rädd att det ska komma ut.....

Därför försöker hon förebygga skadan genom att svartmåla D inför alla följare... jag ser det som 1-0 till "DAS" !!
Citera
2026-07-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumakoxi
Ja man undrar verkligen vad det är för liv hon gett upp egentligen? Jag ser mest ett tragiskt parasitliv. Alla kan vi väl hamnat på botten både ekonomiskt och psykiskt. Men det låter på henne att utan djurfristaden hade hon haft ett vanligt Svenssonliv. Njaaaee verkar inte som det va 😅
I ena stunden är djuren allt och det som skänker livslust, i nästa andetag är det sååå jobbigt att ta hand om alla djur 🤔
I see the bad moon rising.

Exakt! Hon vet själv innerst inne att hon är en sopig människa utan pengar, vänner, eller familj som parasiterar på ett skrotupplag..

Men för att inte låta dom jobbiga känslorna påminna henne om det så gäller det att hålla den här vanföreställningen vid liv och försvara lögnen med näbbar och klor.

Hon tål inte någon form av kritik, då blir hon galen.
Därför gör hon om kritiken till att folk är nog bara avundsjuka.

I hennes sjuka verklighet har djuren inget bättre ställe att vara på för ingen kommer kunna ta så väl hand om dom som hon.

Hon kommer aldrig inse att hon just nu är avskrapet på samhällets botten och att hennes personlighet skrämmer bort människor, även hennes familj!!

Nu är den nya vanställningen igång - att allt hon INTE äger i livet och att alla kraschade relationer beror på att hon uppoffrat detta för djurens skull och att det är självvalt.

Tänk vilken fin värld vi hade levt i om narcissisterna själva faktiskt kunde inse att det är dom själva som är problemet och att dom så skulle söka hjälp.

Men nej. Omrikta, manipulera, ljuga och bedra och samtidigt inbilla sig att man är världens bästa människa är grejen.

Michelle är ett hopplöst fall. Må så vara!!
Men djuren ska inte behöva ha henne som ansvarig, det är bäddat för en katastrof.
Djuren ska bort innan hösten!!Hon väntar flertalet anmälningar till länsstyrelsen av oberoende folk.

Vem som helst som kan något om djur förstår hur illa dom bor.
Citera
2026-07-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Den sista filen som är uppladdad där som handlar om hennes senaste boende är ju helt sjuk om innehållet är sant. Där står att läsa om hur hon som hemlös flyttade in i en kompis (s*ndras) ladugård utan att fråga om lov. Hon började jobba på gården för att få bo kvar och sedan flyttade hon in i källaren i boningshuset och bodde där gratis i några år. Det står att hon försörjer sig på tiggeri. Hur kan hon tro, eller hur kan någon av hennes följare tro att man är avundsjuk på detta? Sen måste ju nuvarande boende som liknar en sopptipp vara det optimala boendet för hon gjorde ju tydligen S*ndras gård till en soptipp. Är det nån som förstår vad bilderna i slutet av filen ska illustrera? Den första på en gris är väl ett bevis på att hon håller grisar inne i bostadshuset, men vad visar bilden på folk som sitter runt köksbordet?

Jag tror den bilden hör till "ökat slitage" för hon tog ju in massor av inneboende volontärer från utlandet och sverige. Hon har även hyrt ut ett rum i huset för att hon var tvungen att få pengar till djuren..

Visst är det sjukt hur hon lyckats tränga sig in och förstöra ett helt hus på ett par år... Och den stackars hyresvärden som just köpt den där gården och hade sina hästar osv.. den stackars människan blev av med allt och gick minus på husköpet.

Michelle blir farlig när hon kommer någon nära. På avstånd är hon bara patetisk. Snart kommer hon springa samla burkar och sitta med en mugg utanför ica och tigga istället. Kanske återuppta sitt glamorösa "jobb" som hundrastare så hon kan lyckas tränga sig in hos någon annan stackars ovetandes matte eller husse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in