Citat:
Hon säger också att alla som ifrågasätter henne bara är avundsjuka. För det kan ju inte vara så att man faktiskt är bekymrad över hur det egentligen står till där på gården, hur djuren har det och hur dom mår. Nejdå. Alla är bara ute efter att förstöra.
Hon säger att dom som är ”avundsjuka” på hur dom lever det dom har det på gården kan hänga en månad på gården för att se hur det är. Samtidigt som hon säger att ingen får besöka gården. Så hon menar att för att man ska ha komplett insyn och förståelse måste man besöka gården. Men det får man inte för dom vill inte släppa dit folk. Känns logiskt. Hur ska hon ha det?
Hon säger också att alla som ifrågasätter henne bara är avundsjuka. För det kan ju inte vara så att man faktiskt är bekymrad över hur det egentligen står till där på gården, hur djuren har det och hur dom mår. Nejdå. Alla är bara ute efter att förstöra.
Hon säger att dom som är ”avundsjuka” på hur dom lever det dom har det på gården kan hänga en månad på gården för att se hur det är. Samtidigt som hon säger att ingen får besöka gården. Så hon menar att för att man ska ha komplett insyn och förståelse måste man besöka gården. Men det får man inte för dom vill inte släppa dit folk. Känns logiskt. Hur ska hon ha det?
Ja, det är svårt tycker jag att veta när hon ljuger och när hon tror på vad hon skriver. Hon måste ju förstå att ingen avundas henne. Jag skulle säga att hon lever på samhällets botten helt utan inkomst. Vem är avundsjuk på det? Sen är det inte så svårt att skaffa hästar och grisar heller för vanligt folk. Hon verkar tro att hon är så unik som äger djur?
Jag kollade på google maps streetview och det ser ut som en soptipp där hon bor. Man ser kontainrar från gatan. Flera personer i kommentarsfälten frågar om de får komma och hälsa på och hon svarar inte och nu är hon sur och tycker de som kritiserar ska komma och jobba en månad hos henne för att se hur mycket jobb det är, för åter igen tror hon att hon är unik som har några djur.
Jag tror anledningen att hon inte tar emot besök är att hon skäms över boendet. Jag har själv gård och har haft öppet hus och har tagit emot besökare och nyfikna och är stolt över min gård. Hon som tigger till djuren borde verkligen ta emot folk som skänkt pengar. Dessutom kan hon sätta dem i jobb. Sen tror jag framgången med tiggeriet är beroende av att hon är fattig. Jag såg en fd granne till mig som skrev i hennes inlägg att hon swishat och denna granne skulle inte skänka en krona till mig om jag började tigga på fb. Min fd granne hade nog tyckt att jag får sälja lite djur eller belåna gården eller skaffa ett till jobb om jag har ont om pengar. Men fröken M är liksom på samhällets botten så jag tror folk tycker synd om henne. På sätt och vis är det ju synd om henne. Tänk er själv sitta fast på en soptipp till gård man inte äger, med en massa grisar och andra djur och leva på tiggeri som en rumän som sitter utanför ica. Ska bli intressant att se hur länge hon står ut.
Senast redigerad av joanna 2026-07-02 kl. 16:42.
Senast redigerad av joanna 2026-07-02 kl. 16:42.