Igår, 09:22
Medlem
Fick mitt kort spärrat i annat ärende så luskollade mitt konto för konstiga transaktioner. Dyker upp en betalning på en summa gjord i slutet av juni till något som heter ANTHROPIC,SAN FRANCISCO,US.

I början av JULI så återbetalas samma summa.

Googlar på detta och ska vara nån som levererar AI-tjänster om jag förstått rätt, som fått vissa tjänster spärrade i USA dessutom.

Kontaktade min bank och bad om ytterligare uppgifter på transaktionen men de säger sig inte kunna ge mig ytterligare upplysningar. Hittar inga kvitton varken i mail eller annat på att jag skulle ha gjort något inköp eller betalning specifikt dit. Har gjorts ett inköp av ett spel till Swish samma dag men för en betydligt lägre summa, vilket är det enda möjliga samband jag kan se.

Är det nått till bedrägeriförsök på gång?
Citera
Igår, 09:37
Medlem
Byt kort.
Byt bank.
Ge fan i att surfa på fulsidor (som flashback tex).
Citera
Igår, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Byt kort.
Byt bank.
Ge fan i att surfa på fulsidor (som flashback tex).

Om du lyckas bli scammad via Flashback så har du jobbat hårt för det.
Citera
Igår, 10:02
Medlem
LKKINGENs avatar
Du har blivit testrånad av en AI bot, välkommen till framtiden. Dom preppar för dag D.

Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Säkert varit inne på fulporr sidor.
Kan du länka till nån finporr sida?
Senast redigerad av LKKINGEN Igår kl. 10:04.
Citera
Igår, 10:03
Medlem
Använder du Claude?
Du kanske blivit phishad och någon skapat upp en åt dig. Spärra kortet och kontakta Anthropic så borde de kunna lösa det.
Citera
Igår, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Använder du Claude?
Du kanske blivit phishad och någon skapat upp en åt dig. Spärra kortet och kontakta Anthropic så borde de kunna lösa det.

Han har ju redan fått det spärrat så den delen är ju löst.
Citera
Igår, 10:07
Medlem
Har du på något sätt slagit på kortbetalningar utan 3Dsecure/VerifiedByVisa?
Senast redigerad av Engineer Igår kl. 11:01.
Citera
Igår, 11:23
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Fick mitt kort spärrat i annat ärende så luskollade mitt konto för konstiga transaktioner. Dyker upp en betalning på en summa gjord i slutet av juni till något som heter ANTHROPIC,SAN FRANCISCO,US.

Googlar på detta och ska vara nån som levererar AI-tjänster om jag förstått rätt, som fått vissa tjänster spärrade i USA dessutom.

Kontaktade min bank och bad om ytterligare uppgifter på transaktionen men de säger sig inte kunna ge mig ytterligare upplysningar. Hittar inga kvitton varken i mail eller annat på att jag skulle ha gjort något inköp eller betalning specifikt dit. Har gjorts ett inköp av ett spel till Swish samma dag men för en betydligt lägre summa, vilket är det enda möjliga samband jag kan se.

Vilka summor är dragna? Det är väl det mest intressanta här.
Citera
Igår, 12:18
Medlem
Citat:

Du har helt enkelt skaffat konto där (Claude). Tidigare. Men men inte förbrukat mer tokens än du har i rabatt.

Summan dom drog lär stämma perfekt med priset på det abonnemang du köpte.

Citat:
Nej, dom säljer LLM-tjänster, men det är bara de nyaste bästa produkterna som staten försöker hindra dom att sälja tjänster med. Därför att Anthropic motsatte sig otillbörliga användning av staten.

Citat:
Nej, handlar bara om att du skall betala tjänster du köper.
Citera
Igår, 12:47
Medlem
hieroboams avatar
Du har köpt tjänsten Claude och glömt bort det
Citera
Igår, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Du har köpt tjänsten Claude och glömt bort det
Har inte köpt nån Claude.

Och skulle jag gjort det ,varför väljer man att betala tillbaka efter 3 dagar? Har sett noll kvitton på varken köp eller abonnemang.
Citera
Igår, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vilka summor är dragna? Det är väl det mest intressanta här.
Ska ha dragits 26 USD om jag inte minns fel. Inga jättesummor men bara det faktum att det gjorts köp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in