TS målar upp knarkare och småbrottslingar såsom änglar och att det är såååå synd om dem - det är det oftast inte då de ALLTID får 100 chanser till bot och bättring, men de tar inte dessa utsträckta händer, pga. olika orsaker. Jag har jobbat blande dessa, i alla åldrar och båda kön och de är till 90% egoistiska svin, i varierande grad. Att mängdrabatten måste bort för många brottstyper är tydligt. I Norge finns något som till och med kallas att någon är "soningsudyktig". Det vore väl det ultimata för TS. Det innebär att någon som begår brottlighet får sina brottsliga handlingar och straff "utsatta", man behöver alltså inte ens sona för all skit man gjort - detta pga. psykisk ohälsa och annat. De anses inte klara av att sitta inlåsta, något som samhället fullständigt skall skita i. I Norge utnyttjas detta tyvärr av "buset" och även polisen/rättsväsendet som när de ser att det är en person de haffat på bar gärning och klassas såsom "soningsudyktig", så släpper de honom med en gång, då de vet att ingenting ändå kommer ske. Det var såklart inte så lagen/paragrafen var tänkt att nyttjas, men görs hela tiden och det skapar väldigt ogunstiga situationer med slopad rättssäkerhet som följd...
Det är släpphäntheten som TS uppvisar som gör att vi har slik brottslighet som vi har i Sverige, i dag. Jag kan hålla med om att en diskussion om ändrad lagstiftning vad gäller lättare narkotika må till, då detta kriget vinner vi aldrig ändå. Men, att helt ge upp och ge knarkare, knarklangare och småbrottslingar grönt ljus för sin verksamhet, är heller ingen väg att gå. TS kan ej heller med säkerhet säga att det finns brott utan offer, då detta alltid, i princip, finnes...
Finns mycket att skriva om detta ämnen men jag lämnar detta därhän, för tillfället...
Det är släpphäntheten som TS uppvisar som gör att vi har slik brottslighet som vi har i Sverige, i dag. Jag kan hålla med om att en diskussion om ändrad lagstiftning vad gäller lättare narkotika må till, då detta kriget vinner vi aldrig ändå. Men, att helt ge upp och ge knarkare, knarklangare och småbrottslingar grönt ljus för sin verksamhet, är heller ingen väg att gå. TS kan ej heller med säkerhet säga att det finns brott utan offer, då detta alltid, i princip, finnes...
Finns mycket att skriva om detta ämnen men jag lämnar detta därhän, för tillfället...