Citat:
Ursprungligen postat av
EnRosaHamster
Nej din åsna. Vad som är värdelöst är vurmandet för kriminella.
Begreppet "suicidal empathy" inom politisk diskurs, migration och samhällskritik är starkt förknippat med den brittiske författaren och journalisten Douglas Murray.
I princip så bevisade du min poäng, helt ofrivilligt. Vilket misslyckande av dig, va?
När har jag vurmat för kriminella. Du kanske kan testa läsa min inlägg om reformen? Hur bevisar jag din poäng genom att påtala att du och dina gelikar tenderar att inte vara särskilt smarta?
Kan du åtminstone vara lite bildad i begreppet du försöker (du kanske kan försöka aningen hårdare?) propagera för?
Citat:
The term was coined by Canadian marketing professor Gad Saad in his book Suicidal Empathy: Dying To Be Kind.[1] According to Saad, suicidal empathy is the inability to implement optimal decisions when one is psychologically conditioned to prioritize empathy or displays of empathy over a rational course of action.[2] He argues that suicidal empathy prioritizes minority groups such as illegal immigrants at the expense of survival and security of one's own groups and values.[3] For example, Saad claims that in the US, soldiers fighting for the country receive much less empathy than immigrant gang members.[1]
"ability to implement optimal decisions" är alltså helt arbiträrt. Han kan säga att det är suicidal empathy att vi har haft mängdrabatt. Han kan säga att det är suicidal empathy att vi inte avrättar alla kriminella. Att vi ens har den här tråden är suicidal empathy. Vilket värdefullt koncept!