Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Vi kan släppa det om du inte förstår att pengar genereras och ansamlas på andra sätt än genom hårt arbete.
Det kanske inte märks i en håla som Göteborg (än) men i Stockholm börjar det bli ett problem att samhällsviktiga låginkomsttagare inte kan anskaffa bostäder inom rimligt avstånd till sina arbetsplatser. Om du vill veta mer om det kan du läsa
https://arenaide.se/rapporter/sjukskoterskeindex/
Och då är sjuksköterskor inte ens särskilt lågavlönade, men de får mindre och mindre möjligheter på bostadsmarknaden över tid. Och då ska vi inte ens tala om städare. Om de inte kan komma till jobbet för att de varit tvungna att bosätta sig långt från sjukhusen där de jobbar och det blir snöstorm skulle jag tippa på att sjukhusen skulle stänga ner relativt fort.
Herregud vad jobbig du är att diskutera med. När dina argument inte håller så sitter du och hittar på åsikter och hur låg analysförmåga jag har.. självklart förstår jag att det finns andra sätt man kan fått ihop pengar än att jobba ihop dom själv. Det är en sådan extrem självklart sak att det inte ens behöver belysas.
Att en sjuksköterska inte har råd att hitta boende i närheten av sina jobb låter mer som ett konsumtionsproblem. Visst är man ensamstående och har 3 barn förstår jag att det blir tufft. Det är livets lott dock och enstaka fall ska inte förstöra för resten av alla det som har kämpat hårt. Det är kollektivbestraffning.
Kollektivbestraffning hör hemma i ett kommunistsamhälle