2026-07-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emeraldis
Har läst fup. Han har en helt annan historia (om knappt de? Han ”vet inte” på de mesta frågorna) än övriga förhörda. Han anklagar tjejen för att hitta på allt för uppmärksamhet, och menar på att han varit falskt anklagad för våldtäkt av olika tjejer flera gånger tidigare. Med tanke på att hans historia är så pass annorlunda än alla andra vittnens så framstår han som en lögnare och opålitlig. Hans vänner verkar ha tagit ställning mot honom och backar inte upp honom så som han trodde. Bland annat har man begärt förhör av en Vigg*, som då varit H*nriks bästa vän i alla år. Antagligen för att bygga en historia om hur bra och härlig H*nrik är, dom blev nog rätt häpna när dom fick se Viggos uttalande. Han nämner bland annat att H*nrik vid flera tidigare tillfällen gått för långt mot tjejer och att han inte står bakom H*nrik alls i det här. Något som blir extra intressant då även Vigg* ska vara dömd för sexualbrott.

Är väldigt nyfiken på den här käftsmällen H*nrik påstår sig ha fått. Av alla vittnen så har ingen nämnt att det här har hänt, men H*nrik nämner flera gånger att han blivit slagen och däckat av rädsla i bilen efteråt osv. Han säger att hans kompis Eric ska ha sett när han blev slagen, något som Eric sen i sitt förhör säger sig inte veta nått om. Jag hoppas verkligen han blir dömd för de här. Han verkar ha en historik av övergrepp som han kommit undan med, så på tiden att han får sitta sitt straff. Tycker sjukt synd om tjejen som fått utså detta.

*= e, o

Om flera olika tjejer anmält/anklagat honom och t.o.m. hans vänner tror mer på dem än honom och han ändå förnekar på den nivån så arrogant i förhör så är han fan farlig.
Förvånad om han inte blir dömd.
Modig tjej får jag säga! All cred till henne!! ❤️👏🏻

Skulle också gärna se FUP om du vill dela 🥰
Citera
2026-07-02, 13:22
Medlem
Förhören med H*nrik kan vara de mest frustrerande och förargelseväckande skit jag någonsin läst. Vilken jävla nolla
Citera
2026-07-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Förhören med H*nrik kan vara de mest frustrerande och förargelseväckande skit jag någonsin läst. Vilken jävla nolla

Har du möjlighet att lägga upp FUP?
Citera
2026-07-03, 01:47
Medlem
anortos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokbari
Har du möjlighet att lägga upp FUP?

Du kan beställa den från tingsrätten.
Citera
2026-07-03, 08:10
Medlem
Citat:
Har läst fup. Han har en helt annan historia (om knappt de? Han ”vet inte” på de mesta frågorna) än övriga förhörda. Han anklagar tjejen för att hitta på allt för uppmärksamhet, och menar på att han varit falskt anklagad för våldtäkt av olika tjejer flera gånger tidigare. Med tanke på att hans historia är så pass annorlunda än alla andra vittnens så framstår han som en lögnare och opålitlig. Hans vänner verkar ha tagit ställning mot honom och backar inte upp honom så som han trodde. Bland annat har man begärt förhör av en Vigg*, som då varit H*nriks bästa vän i alla år. Antagligen för att bygga en historia om hur bra och härlig H*nrik är, dom blev nog rätt häpna när dom fick se Viggos uttalande. Han nämner bland annat att H*nrik vid flera tidigare tillfällen gått för långt mot tjejer och att han inte står bakom H*nrik alls i det här. Något som blir extra intressant då även Vigg* ska vara dömd för sexualbrott.

Är väldigt nyfiken på den här käftsmällen H*nrik påstår sig ha fått. Av alla vittnen så har ingen nämnt att det här har hänt, men H*nrik nämner flera gånger att han blivit slagen och däckat av rädsla i bilen efteråt osv. Han säger att hans kompis Eric ska ha sett när han blev slagen, något som Eric sen i sitt förhör säger sig inte veta nått om. Jag hoppas verkligen han blir dömd för de här. Han verkar ha en historik av övergrepp som han kommit undan med, så på tiden att han får sitta sitt straff. Tycker sjukt synd om tjejen som fått utså detta.

*= e, o

Vem är kompisen och vart framgår det att han också ska vara dömd för sexualbrott?
Citera
2026-07-03, 08:57
Medlem
Vart kan jag ladda upp FUP?

För övrigt känns det som att det hänt väldigt mycket på Gotland den senaste tiden? Tänker främst på våldtäkter, flertalet pedofiler, läkare som utnyttjat flera patienter vid psykiatrin och så vidare..
Citera
2026-07-03, 20:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Ladda gärna upp. Vet tyvärr inte hur man gör men fler kan nog hjälpa.

Ang mycket skit på Gotland tror jag fler vågar anmäla än förut. Vilket är bra!

Jag tycker dock det är så märkligt att det inte står något om denna 18 åring men hans om våldtog en tjej på toaletten på munken skrev man massor om.

Hoppas fler kanske träder fram och anmäler honom då. Han verkar ju satt i system.

Jag tror fan förlåt här kommer en sorglig fördom att många unga killar idag tar sig rätten.
Därför måste alla tjejer som vågar träda fram stöttas.

Kan tänka mig det är svårt för en tjej att veta var gränsen går. Dvs hon vill inte men killen tjatar, är på , man kanske gillar personen men inte vill mer osv. Man säger nej men så händer det och man har blivit ”oaktsamt” våldtagen men man tar typ det.

Tycker det är för jävligt.
Citera
2026-07-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namnetnamnsson
Vart kan jag ladda upp FUP?

För övrigt känns det som att det hänt väldigt mycket på Gotland den senaste tiden? Tänker främst på våldtäkter, flertalet pedofiler, läkare som utnyttjat flera patienter vid psykiatrin och så vidare..
Tex
https://delafil.se/
Citera
2026-07-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ladda gärna upp. Vet tyvärr inte hur man gör men fler kan nog hjälpa.

Ang mycket skit på Gotland tror jag fler vågar anmäla än förut. Vilket är bra!

Jag tycker dock det är så märkligt att det inte står något om denna 18 åring men hans om våldtog en tjej på toaletten på munken skrev man massor om.

Hoppas fler kanske träder fram och anmäler honom då. Han verkar ju satt i system.

Jag tror fan förlåt här kommer en sorglig fördom att många unga killar idag tar sig rätten.
Därför måste alla tjejer som vågar träda fram stöttas.

Kan tänka mig det är svårt för en tjej att veta var gränsen går. Dvs hon vill inte men killen tjatar, är på , man kanske gillar personen men inte vill mer osv. Man säger nej men så händer det och man har blivit ”oaktsamt” våldtagen men man tar typ det.

Tycker det är för jävligt.

Bra skrivet, håller helt med. Precis som tjejen i denna fup klandrade sig själv efter det hänt osv. Tycker det är bra att fler anmäler, och där är de också viktigt att samhället fångar upp och stöttar offret. På en ö som Gotland där rykten går och alla känner alla är det nog extra svårt att våga anmäla och stå upp för sig själv.
Citera
2026-07-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic

Man blir ju sååå irriterad på att han sitter i förhöret och tror att han ska komma undan med alla lögner. För han verkar ju verkligen ljuga FL rakt upp i ansiktet. Rättegången lär bara bli pinsam för honom om han ska behöva försvara sina uttalanden…Tror inte han kommer så långt på att säga att tjejen hittat på detta för uppmärksamhet när det finns så många vittnen som kan backa upp hans historik av övergrepp.
Citera
2026-07-04, 21:19
Medlem
Här är FUP, sorry att de dröjde ❤️ visste inte hur man gör men hoppas detta funkar!

https://delafil.se/bcb26cdd9f6d089a/Henrik_alv%C3%A5g_fup.pdf
Citera
2026-07-04, 21:24
Medlem
Citat:
Man blir ju sååå irriterad på att han sitter i förhöret och tror att han ska komma undan med alla lögner. För han verkar ju verkligen ljuga FL rakt upp i ansiktet. Rättegången lär bara bli pinsam för honom om han ska behöva försvara sina uttalanden…Tror inte han kommer så långt på att säga att tjejen hittat på detta för uppmärksamhet när det finns så många vittnen som kan backa upp hans historik av övergrepp.

Jag undrar faktiskt om han ljuger för sig själv. Han låter ju psyksjukt delulu i förhören.
När inte ens polarna backar honom.

Och när både vännerna hört om flera fall och tom. hans mamma säger att han blivit anklagad ”felaktigt” flera gånger så visar det ju verkligen att han är farlig.
Han kommer inte sluta.
Med tanke på att han ljuger för mamma att han ”bara kramats med en tjej som anklagat honom falskt” (och än värre: får mamma att tro det) och sen fortsätter att göra om det flera ggr ist för att bli skraj och sluta med det beteendet så tror jag inte att denna kille kommer sluta om han inte får ett ordentligt straff och rehabilitering.

Sen är jag också äcklad över att det är en 35årig karl dessa minderåriga (eller iaf under 20) ungdomar varit och supit.
Hur dålig självrespekt har man som 35årig man av att låta massa kids under 20 vara där och supa en torsdags kväll på Valborg i sitt garage??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in