2026-06-21, 12:45
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Situational awareness behöver du inte dö för

Föredrar tillräckligt för inträdde till himmelriket.
Citera
2026-06-22, 08:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Varken esséer, saddukéer eller farséer var heretiker utan personer som trodde på ett visst sätt. Heresi är bara ett annat ord för djävulens förtryck.
Citera
2026-06-24, 06:02
Medlem
Det är nog Sola scriptura vi behöver för Katolska kyrkan är infiltrerad av Satan med demoner och förbjuder pojkar och män att runka så att de skadar sina könsorgan. Alltså måste man få runka för att inte skada sig själv. Fast då ska man inte tänka på någon alls. För det handlar ju aldrig om att vara otrevlig.
Citera
2026-07-02, 14:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Vi föds till världen och vill olika. Vissa vill roffa åt sig vad de kan medan vissa ser andra värden med livet.

De första är rationella och sociala på så sätt att de planerar för sin framtid och en eventuell familjebildning och är välanpassade i världen.

De andra skapar ingen ekonomisk trygghet utan lever från dag till dag, sökande efter kärlek, mening med tillvaron och kanske efter Gud.

Abraham hade samlat på sig mycket egendom och gift sig med sin halvsyster, kanske av ekonomiska skäl. Men han tvivlade aldrig på någon som kom i Herrens namn.

Jesus föddes utanför äktenskapet och tycks bara ha ägt sina kläder. Han var fostrad av Gud för att kungöra mänsklighetens öde och Guds vilja. Han tvivlade aldrig på Gud.

Att Satan är fursten innebär att vi lever i ständig tvivel, att vi måste vara på vår vakt och att vi är varandras fiender. Vårt tänkande är designat för att vi inte ska tro på Gud och det budskap om barmhärtighet och förlåtelse som gäller för det fullkomliga livet.
Citera
2026-07-03, 16:44
Avstängd
TwoThousands avatar
Må hända att befinner sig vänd från verkligheten utan ett medvetande om meningen med livet.

Behöver du en bra anledning för att åka vidare till himmelriket..
Vandrar runt efter döden på flashback vilket medium är mottagligt nog för att kunna höra mig.
Citera
2026-07-03, 16:54
Avstängd
TwoThousands avatar
Tala inte ens om det oheliga odjuret kommer alltid vara detsamma.

Så länge det finns dödssynder så finns det demoner låt det bli allmänt känt.
Citera
2026-07-06, 11:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
I början fanns det ingen fattig eller rik. I vissa områden och vid vissa tider kunde det förekomma svält, men normalt kunde alla hitta mat och nödvändigheter. Folk röjde mark för jordbruk och tillverkade verktyg för fiske och jakt. Men folk hade begär efter sina grannars egendom och vissa tog över stora landområden.

*Ve dem som fogar hus till hus, som lägger åker till åker, tills det inte finns plats, så de får stå ensamma mitt i jorden!* ^Jesaja ^5:8

När människor inte ägde mark att odla, var de tvungna att arbeta för andra i den omfattning som någon ville anställa dem. Det fanns de som sålde sin frihet för att bli slavar i välbärgade hushåll för att undvika hungersnöd. Slaveri var den vanliga anställningsformen i forntiden.

Det var inte Gud som ville detta, men han är barmhärtig och överser med mycket och sprider sitt ord som man sår frö som kommer att gro och växa och bära frukt.
Citera
2026-07-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!
Vi är djur med förstorade pannlober. Vi är dock inte så smarta att vi gör saker som är långsiktigt bra för oss. Vi är gjorda för att överleva i stammar om ca 100 individer. I miljöer som inte förändras.
Citera
2026-07-07, 01:56
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Religion intressant tråd. Även om man söker tröst i Jesus sker skit hela tiden ändå?
I kristendomen kan man få syndernas förlåtelse i sitt sista andetag.
Varför ska man kämpa med något som vi Kristna får ändå före vi dör?

Jag har aldrig mött någon kristen som klarat sig bättre än en icke troende
Citera
2026-07-07, 02:10
Medlem
semen.12s avatar
Varför ska man be till Jesus om man inte märker att det hjälper? Att barn dör att kyrkor fulla med bedjande bombas och att krig och mord sker varje dag är det djävulens verk?

Vissa präster tappar sin tro för dom kan inte förstå vad meningen med allt lidande är?
Jag är kristen jag gillar att gå till kyrkan men jag lägger min framtid i mina händer i mitt lands händer.

Om nu Jesus led för oss på korset varför blir då vårt lidande värre för varje år som går?
Mer och mer människor tappar tron och blir muslimer.
Citera
2026-07-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Religion intressant tråd. Även om man söker tröst i Jesus sker skit hela tiden ändå?
I kristendomen kan man få syndernas förlåtelse i sitt sista andetag.
Varför ska man kämpa med något som vi Kristna får ändå före vi dör?

Jag har aldrig mött någon kristen som klarat sig bättre än en icke troende
Det beror på att det inte finns någon gud och aldrig funnits. Naturen klarar sig utmärkt utan sådant trams. Religionen är mänsklighetens största konspirationsteori.
Citera
2026-07-07, 02:18
Medlem
semen.12s avatar
Pingskyrkan är väl värst

Jag går till Svenska kyrkan flera gånger i månaden och det känns trevligt.
Men jag har gett upp på tron att det sker under eller att jag ska känna en känsla som en förälskelse. Oftast tycker jag synd om präster som läser i 5 år på högskolan och tjänar så lite. 44 - 49000kr / före skatt.

Samtidigt står det folk som gått kvällskurser och drar stora skaror i frikyrkorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in