2026-07-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Otur att det beslutades att hela brottsplatsen skulle byggas om knappt en vecka efter mordet. Svårt att hitta delar av kretskort etc nu.
Glassplittret borde synas på videon från händelsen, likaså borrat in i Charlie Kirks hud.
Citera
2026-07-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Sorry, men jag tänker inte visa mig själv på bild.
Du har all bevis som krävs.
Svammel är inte bevis, nej.

Citat:
Men du vägrar jämföra Charlie Kirks ställning vs den Jon Aaron Bray har i sin video.
Uppfattat.
Gjort ett anta gånger och nej, jag ser fortfarande inte hur CKs hals skulle vara i vägen för föremålens 'trajectory'.

Det är du som har bevisbördan om du insisterar på motsatsen.

Punkt.

Citat:
Ok, tack.
Då fattar jag din logik.
Det tvivlar jag på iofs, men för all del, varsågod.
Citera
2026-07-07, 00:39
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hela området nedanför åskådarläktarna grävdes upp till ett djup av ca 2,5dm och fraktades bort till okänd plats.

Redan 3-4 dagar efter mordet. Bråttom värre.

Därefter täcktes det över med stenplattor dag 5 (en söndag) och där jobbarna fick order om att hålla tyst 🤫 .....på order av FBI och Utah's guvernör.

Och nej, de uppgrävda gräs- och jordmassorna nämns inte i åklagarens bevisning i målet mot TR. Ingen jord. Inga analyser. Borta.

Även intressant att bilen som Charlie Kirk kördes till sjukhuset i efter mordet, såldes på auktion utan att det gjordes en brottsplatsundersökning. Som i teorin hade kunnat visa på förekomst av t ex sprängmedel.
Citera
2026-07-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Glassplittret borde synas på videon från händelsen,
Det mesta fanns innanför T-shirten för att senare hamna på säten och golv (syns fotografier) i den SUV som tog CK till sjukhuset.

Citat:
likaså borrat in i Charlie Kirks hud.
Det är möjligt, men huden täcktes av T-shirten.
Citera
2026-07-07, 00:45
Medlem
Citat:
Svammel är inte bevis, nej.
Svammel för dig, ja.

Citat:
Gjort ett anta gånger och nej, jag ser fortfarande inte hur CKs hals skulle vara i vägen för föremålens 'trajectory'.

Det är du som har bevisbördan om du insisterar på motsatsen.

Punkt.
Jag fattar att du inte förstår, med tanke på hur du placerar Røde enheten som Charlie Kirk hade.

Citat:
Det tvivlar jag på iofs, men för all del, varsågod.
Jodå, jag fattar. Även om den logiken haltar betydligt.

Citat:
Det mesta fanns innanför T-shirten för att senare hamna på säten och golv (syns fotografier) i den SUV som tog CK till sjukhuset.
Har du bevis på det?

Citat:
Det är möjligt, men huden täcktes av T-shirten.
Så du menar att inget av glaset skulle gått igenom t-shirten eller nacklinningen?
Citera
2026-07-07, 00:57
Medlem
Citat:
Även intressant att bilen som Charlie Kirk kördes till sjukhuset i efter mordet, såldes på auktion utan att det gjordes en brottsplatsundersökning. Som i teorin hade kunnat visa på förekomst av t ex sprängmedel.
Jag väntar fortfarande på 100% bevis för vad som har hänt med SUV:en men klart är att den inte finns med i åklagarens bevisning, ej heller någon analys av vad som fanns i den.
- Brottsplatsen uppgrävd, stenbelagd och och ingen känd forensisk undersökning av den.

- SUV:en borta och ingen känd forensisk undersökning av den.

- CKs halsband gavs till Erika Kirk och ingen känd forensisk undersökning av det.

- Tältet som CK satt i när han mördades ställdes ut under en TPUSA Amfest där besökare kunde ställa sig och ta selfies och ingen känd forensisk undersökning av det.

- CKs mobil gavs till Erika Kirk och ingen känd forensisk undersökning av den.

- CKs handhållna mikrofon gavs till Erika Kirk för utställning under ett givar-party i Mar-a-Lago och ingen känd forensisk undersökning av den.

- CKs vita T-shirt klipptes upp av TPUSAs Brian Harpole för att därpå försvinna och ingen känd forensisk undersökning av den (ej heller av övriga kläder).

- Stannar där för nu.
Så det verkar som att ansvariga utredare i samarbete med diverse TPUSA-folk har hjälpts åt att bokstavligt talat göra rent hus med den forensiska bevisning som skulle kunna bevisa att CK mördades med en exploderande mikrofon....eller inte.

Man häpnar.
Senast redigerad av onopono 2026-07-07 kl. 00:59.
Citera
2026-07-07, 02:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det trodde jag hade framgått?

Batteri och kretskort kastas ut till anatomiskt vänster i samband med att framsidan sprängs (Q) bort.

Jag kommunicerade tidigare i dag med Røde International som på min fråga svarade att transmitterns (TX) framsida alltid har bestått av "Corning Gorilla Glass" av i princip samma typ som diverse mobiltelefoner använder.

Svagare än (spänne/dubbel) hårdplast på mikrofonens baksida.

Igen, enligt Bray så sprängdes framsida och kortsidor (enkel hårdplast) bort, men inte den del av baksidan som magnet och spänne är fäst i. Vilket förklarar varför magneten på T-shirtens utsida fortfarande sitter kvar efter sprängningen.

Som jag skrivit och förklarat flera gånger tidigare - Rødes microfonenhet/transmitter har inget glas. För säkerhets skull skickade jag in en fråga till deras support nu i natt och fick mycket snabbt svar:
Hi, I wonder about the casing on the wireless pro transmitter unit (the microphone) - is it of plastic all around or is any side made of glass?
SVAR:

Steve S (RØDE)
Jul 7, 2026, 8:41 AM GMT+10

Hi XXXXXXXX,

Thank you for reaching out to RØDE, my name is Steve and I'm happy to help you today.

While there does appear to be a glass-like display on the receiver, and a smooth surface/build for the transmitters, the devices are, in fact, built from plastics. This helps the durability and cost.

For more information, feel free to check out the produce page here: https://rode.com/en-us/products/wireless-pro

I hope this helps, but let us know if you have any additional questions and we will be glad to assist.

Thanks, XXXXXX
Kind regards,
Steve S

Customer Service Agent

RODE

Så nej - Røde wireless Pro’s transmitters hölje är helt av plast - inget glas så långt ögat kan nå.

Här kan man skriva till deras support center:
https://help.rode.com/hc/en-us/requests/new
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-07-07 kl. 02:28.
Citera
2026-07-07, 09:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
TWStalker - dvs kontot som påstod detta har tagit tillbaks uttalandet efter att ha pratat med Manny Vega, ansvarig för köp av begagnade bilar på firman som skulle ha köpt bilen (Jessup Auto Plaza) - det stämde helt enkelt inte:
"CORRECTION: Jessup Auto Plaza Says They Did NOT Purchase the Charlie Kirk SUV From Auction — It Was Only Sent There for Service."
Citera
2026-07-07, 09:30
Medlem
Efter att ha sett denna tidigare icke visade video så är jag nu övertygad om att Tyler sköt Kirk. Jag kände på mig att åklagarna hade ett ess i rockärmen och denna videon visar ju med all önskvärd tydlighet att Tyler är skyldig! Så jag får erkänna att jag hade fel, detta var the smoking gun, videon som visades i rättssalen kommer direkt här ifall ni är intresserade. Filmat från ett hus i närheten och ca 30 sekunder lång.
https://m.youtube.com/watch?v=OOiBCloSAfA
Citera
2026-07-07, 10:28
Medlem
Västkustskts avatar
Det började inte bra för Tyler Robinson. Försvaret hade ingenting att komma med första dagen.

En sammanfattning från CourtTv
https://youtu.be/kQhTQIe09Bo
Citera
2026-07-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det började inte bra för Tyler Robinson. Försvaret hade ingenting att komma med första dagen.

En sammanfattning från CourtTv
https://youtu.be/kQhTQIe09Bo
Åklagarna lade fram bevis på bevis, alla förödande för Tyler. Och den nya videon dom visade var verkligen the smoking gun.
Citera
2026-07-07, 11:02
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Åklagarna lade fram bevis på bevis, alla förödande för Tyler. Och den nya videon dom visade var verkligen the smoking gun.
Försvaret får sin chans att lägga fram sina bevis de två sista dagarna den här veckan.

Då kan de visa var Tyler Robinson befann sig när skjutningen skedde.

Sen kan de förklara varför Tylers vapen låg bland träden vid vägkanten, och hur det kom dit om nu inte Tyler la det där.

De kan också lägga fram bevisen för att det var en mikrofon som exploderade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in