2026-07-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Är övertygad om att hon planerade detta för att bli av med ungen. Mer eller mindre mord och hon får 6 år. Väl medveten om att det inte finns tillräckligt med bevis för att ändra rubricering men man vet innerst inne vad det var…
Ja tror nog de flesta håller med, knappast en slump att 3 tändare bara råkar infinna sig i flickans rum plus allt annat som framkommit. Från början såg de det som mordbrand men då det visade sig att Emma inte varit hemma då branden startades ändrades brottsrubriceringen. Rent juridiskt var det flickans eget fel då det var hon som "lekte med eld". Så SJUKT.

Det sker överlag väldigt många "olyckor" varje år där små barn drunknar på stranden, smiter iväg från tomten och drunknar i grannens pool/närliggande damm/sjö etc. Allt beroende på bristande föräldraskap och borde oxå klassas som mord enligt mig. Men istället är det synd om föräldrarna och det startas insamlingar osv.
Citera
2026-07-06, 14:36
Medlem
noll-livs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur kom hon undan med endast 6 år, för allt hon utsatt barnet för? Inget under livstid vore rimligt. För det första har hon övergett ett barn, ej säkerhetsrensat hemmet och även utsatt det för sin egen död på värsta tänkbara sätt. Är ju helt klar med att en man inte skulle komma undan med 6 år bara. Varför har vi en straffskala för män och en helt annan för kvinnor?

Nästan så det sänder ut signaler att det är ok att lämna sitt barn ensam hur länge man har lust, bara man barnsäkrar.

Det blir ju ett jäkla hallå om man lämnar en hund ensam 8 timmar,. Borde hon förresten inte fått något straff för katterna? Man måste ju se till sin katt 2 ggr per dygn har jag för mig.
Citera
2026-07-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fattade som hon anmälde att hon flertal gånger sett mamman lämna bostaden i bil utan dottern och varit borta länge , kanske grannens bostad vätte mot parkering eller annat så att hen ofta la märke till när folk kom och gick och då la märke till att E kom hem med dottern och sedan lämnade själv

Nej, jag tror aldrig att grannen anmälde. Och när de började se henne borta längre så antog de att hon fått ändrade jobbtider/jobbat natt istället.
Citera
2026-07-06, 16:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av viking-svensson
Det händer ganska ofta med större PDF:er eller filer som är tungt uppbyggda.Prova på en dator istället.
vilken sida finns fup på
Citera
2026-07-06, 20:17
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking-svensson
Det händer ganska ofta med större PDF:er eller filer som är tungt uppbyggda.Prova på en dator istället.

Min sammanfattning ganska bra från Fub

Emma Negoycheva begick gärningen av oaktsamhet. Oaktsamheten
bestod i att Emma Negoycheva, som är vårdnadshavare för Danaya
Negoycheva, lämnat henne utan uppsikt och tillsyn trots vetskapen om att
hon hade begränsade möjligheter att ta sig ut ur lägenheten vid brand.

I alla andra länder skulle man kallade det för vållande till någon annans död.
Verkligt straff skulle hamna på minst 8 år inlåst. Misströsta inte inom 10 år har vi riktiga straff i Sverige också

ENLIGT DOMMEN FÅR HON STANNA I SVERIGE efter avtjänat straff hon kom hit som adoptivbarn som 4 åring?

Fupen är lång eftersom alla inblandade myndigheter och skola ursäktar sig och försöker förklarar varför detta kunde hända?
Citera
2026-07-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikarna
Riktig rysk jävla hora.
som jag tänker mig dem - skiter i sina barn för att gå och knulla

Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
.. och inte ens för att fiska efter ett bättre liv åt sig och sitt barn? Utan bara för ren sjuk psyko bekräftelse? 🤢

Du råkade skriva frågetecken ist för utropstecken
Citera
2026-07-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Nej, det gör den inte. Man har luktsinnet till stor del för att bli varnad om saker, vore kontraproduktivt om det stängde av sig när man sover.

Varför sa brandmännen det då på en brandfilm?
Att de flesta dör i sömnen, för man känner inte röken på samma sätt

Man ligger ju liksom inte och analyserar lukter när man sover, som när man luktar på en mjölk som stått framme ifall den är ätlig
Man bara andas, inte aktivt analyserar lukter, idiot
Citera
2026-07-08, 05:40
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Socialtjänsten om innebrända flickan: Vi gjorde inget fel

Uppdaterad:
En femårig flicka låstes in av sin mamma och kunde inte ta sig ut när en brand startade i lägenheten.
Nu visar Lex Sarah-utredningen att socialtjänsten, trots flera orosanmälningar, inte brustit i handläggningen.
– Även om alla gör rätt kan det bli väldigt fel, säger Marie Larsson, förvaltningsdirektör.

Enligt förundersökningen hade socialtjänsten i Göteborg fått in tre orosanmälningar om familjen.

Den sista anmälan, som kom in i slutet av juli förra året, handlade om att flickan lämnades själv långa stunder. Socialtjänsten beslutade att lägga ned ärendet.

https://www.tv4.se/artikel/2b2JlSROuwT4CowA899m6E/socialtjaensten-om-innebraenda-flickan-vi-gjorde-inget-fel

Obegripligt hur de kunde lägga ner ärendet.
Senast redigerad av Lilett 2026-07-08 kl. 05:42.
Citera
2026-07-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Nej, jag tror aldrig att grannen anmälde. Och när de började se henne borta längre så antog de att hon fått ändrade jobbtider/jobbat natt istället.
Det var olika grannar som observerade , en som anmälde att hen trodde att D lämnades ensam och någon som trodde att E fått nya arbetstider.
Citera
2026-07-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lb99
Handlar ingenting om pengar för råd hade dom definitivt, dessutom sätter man ju inte upp gravsten direkt..

Hon ville verkligen lämna henne, inte bara vara död utan även bortglömd. Ingen normal människa låter sitt barn vila på en sådan plats, kremeras dessutom när barnet dog i brand. Låter helt sjukt i mina öron.
Jag vet hon inte kommer få många år, Sveriges rättsystem men jag hoppas hon kommer få lida ordentligt när hon väl kommer ut. Skulle hon få om jag bodde i Gbg.

Jag tror att Emma inte vill att pappan ska kunna få dottern, inte ens som död. Därför vill hon inte ha gravplats eller ens en kropp kvar som han kan ta.
Citera
2026-07-09, 16:16
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Varför sa brandmännen det då på en brandfilm?
Att de flesta dör i sömnen, för man känner inte röken på samma sätt

Man ligger ju liksom inte och analyserar lukter när man sover, som när man luktar på en mjölk som stått framme ifall den är ätlig
Man bara andas, inte aktivt analyserar lukter, idiot

Du verkar ha rätt vid närmare läsning, framför allt under djupsömn. Hoppas du ger dig själv en riktig ryggdunk nu, du verkar ju vara en rätt liten person som kallar andra för idioter, så det behövs nog.
Citera
2026-07-09, 16:21
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
ENLIGT DOMMEN FÅR HON STANNA I SVERIGE efter avtjänat straff hon kom hit som adoptivbarn som 4 åring?

Än så länge utvisar vi väl inte svenska medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in