2026-07-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vi är med henne och för att hela sanningen ska komma ut till alla.

Sanna mina ord, jag vet att från idag kommer Jocke vara tyst som en mus om stämningen för att han ljugit om allt och han vill inte att tittarna ska veta något om den. Han kommer att vara tyst för att han vet att han skulle förlora det lilla stöd har kvar på att prata om det. Han kommer inte sitta hos Anjo och fäkta ikväll eller imorgon. Han kommer att tiga ihjäl det här, han har inga ursäkter kvar. Han är exposed.

Duktig pojke, fortsätt så.

Den falska stämplingen är en i mängden av alla anmälningar han kan göra mot Jocke. Jocke polisanmälde Chrippa på falska grunder för 20-30 brott.

Fp
Senast redigerad av Luddevonal 2026-07-06 kl. 19:07.
Citera
2026-07-06, 18:31
Medlem
Någon som vet vilket av alla youtubeklipp ställningen gäller?
Citera
2026-07-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Går det att få tag på förundersökningen från den polisanmälan Jonna gjorde mod Jocke innan de blev tillsamman? Då när hon anmälde honom för förtal efter att han ljög om att han knullat henne.

Ps
Grattis Annika för att du äntligen tagit mod till dig och anmält din fruktansvärda son. Du förtjänar dock så mycket mer än ynka 50 lax!
Den lades ner. Det kan gå att få tag på delar av den. Jonna bodde i Skenninge på den tiden och incidenten ägde rum hösten 2011.

Jag skulle vilja få tag på förundersökningen för misshandel, den våldtäkt han falskt anklagade sitt ex nya killes syster för och det olaga intrång Jocke accepterade strafföreläggande för i 20-årsåldern. Jag har hört att det olaga intrånget rör sig om att han oinbjuden tog sig in eller bröt sig in hos sitt ex. Kan någon bekräfta eller dementera?

Kan någon hjälpa oss?

Hon förtjänar upprättelse. Summan är just en symbolsumma, men går den igenom har hon minst 50 andra intervjuer, poddar, youtubevideos och dokumentärer hon kan stämma honom för.
Citera
2026-07-06, 18:36
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Dialogiskt #70 ”Psykisk ohälsa;Helvetet i paradiset”
https://www.youtube.com/watch?v=O9xiSFWeBX4
Citera
2026-07-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Utalandena stämningen avser kommer från:

Joakim Lundell, #70, ”Psykisk ohälsa;Helvetet i paradiset”
https://www.youtube.com/watch?v=O9xiSFWeBX4
Citera
2026-07-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det får ju först bli rättegång.
Ja Pinocchio Puckelrygg kommer torska mot sin egen mamma..
Citera
2026-07-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du har du lyssnat på Jockes förvrängda variant av soc papperna.
Lyssna på "alla sidor räknas"
Lyssna på goatbrainkebabs jämförelse av podden och de faktiska soc papperna
Kolla på dokumentären Hatet på SVT om hur Jocke ljuger om vad som står i hans soc papper.

Har kollat på Hatet med.
Citera
2026-07-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Ja Pinocchio Puckelrygg kommer torska mot sin egen mamma..

Ja, det gör han för oavsett om saker är sanna får man inte basunera ut dom.
Citera
2026-07-06, 19:06
Medlem
GreenBatterys avatar
Tänk om det står en stor grupp och väntar med ”Jockiboi, nej tack!”-tröjor vid första rättegångsdagen. Då kommer jag skratta!
Citera
2026-07-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Den lades ner. Det kan gå att få tag på delar av den. Jonna bodde i Skenninge på den tiden och incidenten ägde rum hösten 2011.

Jag skulle vilja få tag på förundersökningen för misshandel, den våldtäkt han falskt anklagade sitt ex nya killes syster för och det olaga intrång Jocke accepterade strafföreläggande för i 20-årsåldern. Jag har hört att det olaga intrånget rör sig om att han oinbjuden tog sig in eller bröt sig in hos sitt ex. Kan någon bekräfta eller dementera?

Kan någon hjälpa oss?

Hon förtjänar upprättelse. Summan är just en symbolsumma, men går den igenom har hon minst 50 andra intervjuer, poddar, youtubevideos och dokumentärer hon kan stämma honom för.

Äldre domar och förundersökningar får du tag på hos Arkiv - Riksarkivet
Citera
2026-07-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Tänk om det står en stor grupp och väntar med ”Jockiboi, nej tack!”-tröjor vid första rättegångsdagen. Då kommer jag skratta!

Axel skall dit och det är väl en röd flagg om något för blondinpygmén. Han kommer köra gråtkortet och hoppas att någon tycker synd om den lilla åttaåringen som står där i en 40-årings rosablommiga kostym. Nackdelen är att då måste han ta av sig solglasögonen
Citera
2026-07-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja, det gör han för oavsett om saker är sanna får man inte basunera ut dom.
Det är inte sant.

Annika gjorde något smart när hon stämde honom för just den videon. För i videon säger han flera saker som direkt motbevisas av journalerna och Hatet.

I Hatet berättar Joakim att han började minnas incidenten med lampsockeln när han läste det, i Dialogiskt är det ett av hans tydligaste minnen, i hans soc-papper förekommer incidenten inte alls. Nålarna är ännu ett exempel på något det inte står om i journalerna på det sätt han återgivit det. Vad som inte heller förekommer är ett avsnitt om när han misshandlar en skolkamrat, något som händer i anslutning till en händelse som finns återgiven i Varje sida räknas. Det är på så vis bevisat att han har klippt och klistrat i Varje sida räknas, till hans fördel och att hans våldsamma beteende är bevittnat av många vuxna och censurerat gick Chrippa igenom när han vid ett tillfälle lästs upp ett utdrag utan Jockes censureringar på sin kanal. En video som Joakim fick borttagen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in