Citat:
Ursprungligen postat av
Kip.Kinkel
Nu handlar det uteslutande om att rädda ditt eget ansikte och inte hjälpa TS. Flera av dina svar avslöjar en djup okunnighet. Jag har sysslat med både R med tillagd R Studio som GUI, och Python Pandas/Data Frames med mera. Du jobbar med R i stort sett dagligen och tycker samtidigt att det är ett suspekt språk? Du vet ju inte ens det huvudsakliga syftet med språket. Kom igen nu...
Jag sa inte att jag tycker det är suspekt, jag sa att det är ett suspekt språk för någon som kommer nyexad från en ingenjörsutbildning, men det trodde jag var underförstått. Sen har man kanske börjat lära ingenjörsstudenter R på KTH på senare tid, vad vet jag, jag har inte varit där på många år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kip.Kinkel
Vi kommer inte att enas i den här frågan. Som ny programmerare ska man inte haka på modetrender och buzzwords som är glömda och ersatta inom några år. Det är back to basic som gäller. Minneshantering är en essentiell och grundläggande kunskap, och utan de kan du inte göra något kvalificerat som kan skräddarsys exakt efter de behov du har. Ingenjörer (påstådda eller verkliga) som förespåkar JavaScript och Python för nybörjare borde ta upp skämskudden och ställa sig i skamvrån...

Ja eller hur, branschen går aldrig framåt, är man en riktigt manlig och cool ingenjörsstudent så skriver man direkt i maskininstruktioner, assembler och högre nivå är för loosers.
För en ingenjör spelar inte språket någon roll, man skriver i det språk arbetsgivaren kräver att man använder. Får man välja tar man det språk som är bäst lämpat för uppgiften och man har tillåtelse att använda.