2026-07-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Cyklister har inte företräde på en kombinerad gång- och cykelbana.

Ingen har företräde, då man som trafikant inte har några rättigheter i trafiken, bara skyldigheter.
Citera
2026-07-06, 18:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Att ge fingret fyller ingen funktion. Om en cyklist kör tyst rallypassage av mig är det axeln som används. Det är lätt hänt i och med att man inte har ögon i nacken.
Går du på rätt sida av vägen i gåsmarsch händer inget. Då kan du gå där och två cyklar kan mötas utan problem.
Citera
2026-07-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Ingen har företräde, då man som trafikant inte har några rättigheter i trafiken, bara skyldigheter.

Att gå är det naturliga transportsättet och man är helt oskyddad. Gående befinner sig långt ovanför cyklister i hierarkin. Cyklism är ett elitbeteende samhället inte behöver och som vi klarar oss utan. Vi klarar oss däremot inte utan att gå, och vi klarar oss inte utan motorfordon.
Citera
2026-07-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Går du på rätt sida av vägen i gåsmarsch händer inget. Då kan du gå där och två cyklar kan mötas utan problem.

Jag hävdar min rätt att gå varhelst jag vill utan att störas av cyklister. Jag respekterar inte cyklister och erkänner inte deras rätt att vistas i närheten av mig. Jag föraktar loserbeteendet cyklism.
Citera
2026-07-06, 18:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Att gå är det naturliga transportsättet och man är helt oskyddad. Gående befinner sig långt ovanför cyklister i hierarkin. Cyklism är ett elitbeteende samhället inte behöver och som vi klarar oss utan. Vi klarar oss däremot inte utan att gå, och vi klarar oss inte utan motorfordon.
Fortsätt att gå då men bete dig inte som en idiot, att gå fyra i bredd på en kombinerad gång - cykelbana är att bete sig som idioter.
Citera
2026-07-06, 18:34
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
De gånger jag cyklat och folk varit i vägen så kör jag extra nära så de blir skrämda och hoppar till. Ingen har gjort något, och hade någon blivit sur hade jag klappat till människan.
Citera
2026-07-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
De gånger jag cyklat och folk varit i vägen så kör jag extra nära så de blir skrämda och hoppar till. Ingen har gjort något, och hade någon blivit sur hade jag klappat till människan.

Flashback är inte ett forum för fantasier. Cyklister är losers och små rädda harar. Finns inte en chans att du gjort det du skriver. Jag har däremot ett stort antal gånger tvingat cyklister att kliva av och leda fordonet när de kommer åkande på gångbanan. De har skakat som löv när de blivit tillsagda och ingen har sagt emot.
Citera
2026-07-06, 18:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Flashback är inte ett forum för fantasier. Cyklister är losers och små rädda harar. Finns inte en chans att du gjort det du skriver. Jag har däremot ett stort antal gånger tvingat cyklister att kliva av och leda fordonet när de kommer åkande på gångbanan. De har skakat som löv när de blivit tillsagda och ingen har sagt emot.

Haha ja säkert. Små barn gissar jag på, någon tonåring och du knöt händerna i fickorna.

Du hade flugit som en vante om jag gav dig en lusing
Citera
2026-07-06, 18:47
Medlem
.
Citera
2026-07-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Du hade flugit som en vante om jag gav dig en lusing

Du vet inget om mig. Och jag vet inget om dig. Men oddsen talar till min fördel.

Det bästa är dock att cyklister börjar respektera trafikreglerna. Jag förstår mig inte på folk som tycker det är kul att köra rally mellan gamla tanter och kvinnor med barnvagn.
Citera
2026-07-06, 18:49
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Du vet inget om mig.

Så varför tror du dig veta saker om andra? Har du storhetsvansinne?
Citera
2026-07-06, 19:31
Medlem
Om man plingar på en fotgängare som kommer hen att virra fram och tillbaka över vägen och sen att bli sur. Bättre att bara blåsa förbi !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in