2026-07-05, 19:16
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
När jag skrollar webben efter skumpartyn att besöka så visar det sig att nästan alla redan ägt rum, alla före 2014, året Miljöpartiet tog makten. Finns det ett samband? Jag hittar inga (0) resultat för "skumparty" i det digitaliserade riksdagstrycket, men en del miljöpartister tycker kanske att skum är miljövådligt. Vet ni nyhetsjunkies mer?

Det skum som används i räddningstjänsten sprutar med innehåller PFAS, ändå är det festskummet man ger sig på från politiken. Skum kan vara miljövådligt men jag vill minnas att Kolingsborg tog hand om sitt slutförvar ansvarsfullt och så. Det är i varje fall känslan.

När jag var ung var det skumparty sju (7) kvällar i veckan på Kolingsborg vid slussen, nu har de rivit hela slussen så det går inte att ha skumparty där. Det blev väl fuktskador till slut.
Citera
2026-07-05, 19:37
Medlem
tror man behöver åka till ibiza för att skumma till det
Citera
2026-07-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
tror man behöver åka till ibiza för att skumma till det

Inte ens Patricia, som brukar vara tillförlitligt festställe, vågar köra skumparty efter en incident. 18 personer fick ögonskador efter skumparty. Som om skum i ögonen vore farligt? Det händer mig varje gång jag schamponerar håret, att jag får skum i ögonen. Larvigt. Det hör livet till.
Citera
2026-07-05, 21:45
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Skumpartyns uppgång och fall passar nog bäst i Övrigt tills vidare. Kanske hamnar i Konspirationer till slut eller tillbaks till Politik Inrikes, vem vet /MOD
Citera
Igår, 14:32
Medlem
Vågen har också försvunnit. Förut körde man alltid vågen på popkonsert eller på ishockey. Vad hände?
Citera
Igår, 15:16
Medlem
Förklaringen är nog helt enkelt att skumpartyn var en kortlivad fluga. Jag kan tänka mig att det är en mardröm att anordna regelbundet för arrangörer, så när hajpen dog ut var det inte längre värt allt extrajobb.

Det är ju ett helt efterblivet sätt att festa på. Kanske är det kul en handfull gånger när man är jätteung, men det är knappast miljöpartiet som sett till att dessa efterblivna barnkalas har dött ut.
Citera
Igår, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Förklaringen är nog helt enkelt att skumpartyn var en kortlivad fluga. Jag kan tänka mig att det är en mardröm att anordna regelbundet för arrangörer, så när hajpen dog ut var det inte längre värt allt extrajobb.

Det är ju ett helt efterblivet sätt att festa på. Kanske är det kul en handfull gånger när man är jätteung, men det är knappast miljöpartiet som sett till att dessa efterblivna barnkalas har dött ut.

Jag vill upplysa om att det var barnförbjudet på Kolingsborgs skumpartyn, det ska du veta, skumparty SJU KVÄLLAR I VECKAN! Sen rev Miljöpartiet Slussen, men du har rätt i att flera partier, borgerliga partierna och socialdemokraterna kanske, också stod bakom besluten.
Citera
Igår, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Jag vill upplysa om att det var barnförbjudet på Kolingsborgs skumpartyn, det ska du veta, skumparty SJU KVÄLLAR I VECKAN! Sen rev Miljöpartiet Slussen, men du har rätt i att flera partier, borgerliga partierna och socialdemokraterna kanske, också stod bakom besluten.
Du cherrypickar eller medvetet missförstår det jag skrev. Skumpartyn försvann inte pga. att konceptet motarbetades politiskt utan för att ingen (utom du då, tydligen) ville festa på det sättet längre.
Citera
Igår, 21:45
Medlem
448s avatar
Är ni o seglar eller nått på västkusten har The Cod (Strömstad) ett årligt skumparty i slutet på July.

Massa wetta t-shirts där
Senast redigerad av 448 Igår kl. 21:49. Anledning: Ort
Citera
Igår, 21:58
Medlem
Jag skulle tro dig om du utvidgade till att dom har förbjudit alla fester, inte enbart skumpartyn. Känns inte som att miljöpartister blir bjudna till särskilt många fester. Det var därför fältbiologerna bildades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in