Dum som man är så har man genom åren dragit på sig otroligt korkade skulder.. men nu har jag bestämt mig att gå 100% all in på att få bort skiten. Har skulder på totalt 183K två krediter och ett lån varav krediterna är vardera 28k och 50k.
Får i dagsläget ut 24k efter skatt i månaden så jag planerar att lägga 15-18k rakt av på att betala av lånen varje månad och fokusera på att få undan den minsta krediten först osv. Så förhoppningsvis kan man kalla sig skuldfri nästa år den här tiden även om vägen dit innebär att man får leva skralt. Har ju ingen annan än mig själv att skylla på!
Känns ju som att den kan vara en ganska bra sak att inte inneha så jävla mkt lån heller med tanke på att omvärlden känns mer och mer ostabil för varje år som passerar och med arbetslöshet och skenande omlevnadskostnader.
Är 30 så man får väl helt enkelt lägga i en högre växel på sparandet när man får den möjligheten med 0:- i lån.
Någon mer som också har inlett en ny bana som kalkylerat sin skuldfrihet inom ett år eller så?