2026-07-05, 22:27
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tror ingen här hatar Leksand. Däremot tycker man inte om när en förening missköts grovt år ut och år in.

Beträffande läktarkulturen så var det många tomma stolar i Tegera förra säsongen. På vilket sätt är Leksands läktare mer "levande" än alla andra diton i landet?

Dont hate the player hate the game!

Leksand leder läktarkulturen och för den framåt medan en majoritet plagierar!
Citera
2026-07-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Dont hate the player hate the game!

Leksand leder läktarkulturen och för den framåt medan en majoritet plagierar!

Ok
Citera
2026-07-05, 22:40
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ok

Tillbaka till tråden. Ollas kommer förmodligen plocka in spets i en transatlant med erfarenhet av Europa!

Vi kommer gå upp!
Citera
2026-07-05, 22:45
Medlem
Citat:
Tillbaka till tråden. Ollas kommer förmodligen plocka in spets i en transatlant med erfarenhet av Europa!

Vi kommer gå upp!

Skönt för er!
Citera
2026-07-05, 22:50
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Skönt för er!

Som sagt, känns väldigt bra. Gnagarna som för någon månad sedan hade hybris och trodde de skulle leka hem ligan börjar inse att Leksand levelar upp och nu har seriens vassaste lag.
Citera
2026-07-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ingen idé att förklara hackordningen i SHL för hjonet. De du nämnde är bl a de som gjort SHL starka och lockar publik. Därav de stora tv-pengarna som ALLA klubbar i SHL får ta del av. Även skitlag som Växjö som inte drar någon publik att tala om men ändå får de lika mycket pengar som publiklagen Djurgården, Frölunda, Färjestad, Leksand, Brynäs m fl.

De jag nämnde är duktiga på att dra in pengar till ligan ja! Som alla lag tar del av. Med adress till Hjonet; är det inte ekonomi tråden handlar om? Inte hur många guld vissa har. Även om jag gärna diskutetar det också med Hjonet.
Hjonet är så efterbliven, saken är han inte är ironisk utan seriös
Nämnda lag är just lagen som sett till att SHL har ett riktigt bra tv avtal
Lag som Örebro och Växjö som inte ens har närmst sörjande bidrar inte med ett skit ekonomiskt till SHL mer än att man idag är deltagande lag

Majoriteten i Småland håller på HV och i Örebro har väl några idioter börja hålla ÖHK, ett lag som tagit ett annans lags logga och där någon annans lag supportrar har helt hux flux börja hålla på ett helt annat lag
Ja du hör ju själv hur befängt det är

Växjö och Örebro har byggt sina lag på stora summor svarta pengar, detta är inget skitsnack då jag vet några som spelat i nämnda lag eller blivit erbjudna avtal och tackat nej

Citat:
Har vi gått i konkurs? Då vet du mer än vad jag vet. Sist igår läste jag att ekonomin är under kontroll och fortsätter växa! Att ha skulder betyder nödvändigtvis inte att det är dåligt. Statsskulder kan t.ex. vara investeringar som talar om en pågående resa uppåt.

Vi har landets mest levande läktare. Du har uppenbarligen ingen koll på läktarkultur!

Men du hatar Leksand!
Leksands ekonomi är allt annat än solid. Man har fortfarande stora skulder till spelare
Er läktarkultur är inget att höja till skyarna

Se på Färjestad, gör i och för sig en förlust på strax över miljonen, men där har man löst ut ett långt och dyrt kontrakt
Inget som Leksand hade klarat av att göra
Citera
2026-07-06, 00:04
Moderator
vfs avatar
Citat:
Har vi gått i konkurs? Då vet du mer än vad jag vet. Sist igår läste jag att ekonomin är under kontroll och fortsätter växa! Att ha skulder betyder nödvändigtvis inte att det är dåligt. Statsskulder kan t.ex. vara investeringar som talar om en pågående resa uppåt.

Vi har landets mest levande läktare. Du har uppenbarligen ingen koll på läktarkultur!

Men du hatar Leksand!

En fråga bara, läste detta i en artikel från 10/6 i Expressen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/sa-ska-leksand-losa-miljonskulderna-/#no_universal_links

Citat:
Expressen har tidigare berättat att klubben är skyldig spelarna mångmiljonbelopp i sign off-bonusar – och på medlemsmötet för ett par veckor sedan bekräftade också klubben att det rör sig omkring 40 miljoner kronor som ska betalas ut till tidigare spelare som Matt Caito, Nolan Stevens, Max Veronneau, Peter Cehlarik och Joonas Lyytinen.

Samtidigt framkom det att endast tolv miljoner kronor avsatts för att täcka dessa skulder.

Ser lite obalanserat ut tycker jag, kommentar?
Citera
2026-07-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
En fråga bara, läste detta i en artikel från 10/6 i Expressen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/sa-ska-leksand-losa-miljonskulderna-/#no_universal_links

Ser lite obalanserat ut tycker jag, kommentar?

De dribblar väl med bokföringen. Som vanligt!
Citera
2026-07-06, 00:12
Moderator
vfs avatar
Citat:
De dribblar väl med bokföringen. Som vanligt!

Säljer kanske en trottoarkant eller lägger ner en förskola? Nej men allvarligt talat, det ser inte sunt ut ur ett ekonomiskt perspektiv. Leksand går en hård framtid till mötes.
Citera
2026-07-06, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Leksand, Frölunda och Färjestad har en överto på sina klubbar. Det skulle inte märkas om de åkte ut. Ingen enskild klubb skulle saknas i Shl.
Se bara på Örebro, vad skulle Leo Carlsson vara utan dem. Nu kan han få en fantasilön tackvare, att de såg något där, samtidigt som man ser ut som clowner i Karlstad.
Örebro kan ersätta Färjestad och Djurgården eller Aik kan ersätta Frölunda.

Men ingen kan ersätta Lakers. Det skulle möjligen vara Kalmar om de lyckas ta sig upp och dominera i Shl. Det skulle röra om i grytan.
Kanske i ditt tycke, men tex Frölunda har ju flest fans i landet så det är nog inte som håller med dej....
Citera
2026-07-06, 02:29
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Har vi gått i konkurs?
Skrev jag att ni gått i konkurs?
Citat:
Ok. Bra så.
Citat:
Men du hatar Leksand!
Inte direkt. Jag hatar att Leksand under tiden i SHL har gett massvis av spelare enorma kontrakt utan att ha täckning för dom.
Citera
2026-07-06, 06:24
Medlem
Red Bull Leksand är lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här