Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Ingen idé att förklara hackordningen i SHL för hjonet. De du nämnde är bl a de som gjort SHL starka och lockar publik. Därav de stora tv-pengarna som ALLA klubbar i SHL får ta del av. Även skitlag som Växjö som inte drar någon publik att tala om men ändå får de lika mycket pengar som publiklagen Djurgården, Frölunda, Färjestad, Leksand, Brynäs m fl.
De jag nämnde är duktiga på att dra in pengar till ligan ja! Som alla lag tar del av. Med adress till Hjonet; är det inte ekonomi tråden handlar om? Inte hur många guld vissa har. Även om jag gärna diskutetar det också med Hjonet.
Hjonet är så efterbliven, saken är han inte är ironisk utan seriös
Nämnda lag är just lagen som sett till att SHL har ett riktigt bra tv avtal
Lag som Örebro och Växjö som inte ens har närmst sörjande bidrar inte med ett skit ekonomiskt till SHL mer än att man idag är deltagande lag
Majoriteten i Småland håller på HV och i Örebro har väl några idioter börja hålla ÖHK, ett lag som tagit ett annans lags logga och där någon annans lag supportrar har helt hux flux börja hålla på ett helt annat lag
Ja du hör ju själv hur befängt det är
Växjö och Örebro har byggt sina lag på stora summor svarta pengar, detta är inget skitsnack då jag vet några som spelat i nämnda lag eller blivit erbjudna avtal och tackat nej
Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Har vi gått i konkurs? Då vet du mer än vad jag vet. Sist igår läste jag att ekonomin är under kontroll och fortsätter växa! Att ha skulder betyder nödvändigtvis inte att det är dåligt. Statsskulder kan t.ex. vara investeringar som talar om en pågående resa uppåt.
Vi har landets mest levande läktare. Du har uppenbarligen ingen koll på läktarkultur!
Men du hatar Leksand!
Leksands ekonomi är allt annat än solid. Man har fortfarande stora skulder till spelare
Er läktarkultur är inget att höja till skyarna
Se på Färjestad, gör i och för sig en förlust på strax över miljonen, men där har man löst ut ett långt och dyrt kontrakt
Inget som Leksand hade klarat av att göra