2026-07-05, 20:54
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du skrev att TRs försvar håller med om att det var en .30-06.
Var hittar vi den infon?
Som jag skrev. Det finns ingenstans i det jag läst om fallet där de ifrågasatt kalibern.
Har du läst nånstans att försvaret ifrågasatt kalibern?

Citat:
Hur vet du det?
Se ovan

Citat:
Hur vet du det?
Jag går enbart på det jag läst om om fallet i media och jag finner det trovärdigt.
Citera
2026-07-05, 21:37
Medlem
Citat:
Kanske, i så fall, om. liksom, eh....öh...
Fick du något i halsen?

Citat:
Från hans senaste intervju.
And and if you look at the data on microshaped charges, like particularly that size, the 10 mm by 15 millimeter, it's the most studied uh size of the shape charges right now.
Videon, den såg jag inte förrän du länkade den idag. När såg du den första gången?
Mina beräkningar, var mina egna.

10mm= jag hittar shaped charge warhead https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2022/2085108
10 mm caliber micro-shaped charge warhead, först publicerad 11 April 2022. Shaped charge warhead.
Och den har ritning på den också.
Det är altså sprängladdningen och linern som syns.
Passar perfekt med vad JAB pratar om.
Rakt av, så går det inte att använda i Røde enheten, den får inte plats. Speciellt om den ska vara riktad mot Charlie Kirks kropp.
Røde enheten är maximalt ca 14mm tjock. Inklusive plast etc. Så platsen för laddning och hylsa, minskar också.
Om laddningen inte har någon lining, då skulle allt sprängas i småbitar. I och för sig, det skulle det gora annars också.
Och det hade garanterat märkts på t-shirten. Och kroppen.
Citera
2026-07-05, 21:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Fick du något i halsen?

Videon, den såg jag inte förrän du länkade den idag. När såg du den första gången?
Mina beräkningar, var mina egna.

10mm= jag hittar shaped charge warhead https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2022/2085108
10 mm caliber micro-shaped charge warhead, först publicerad 11 April 2022. Shaped charge warhead.
Och den har ritning på den också.
Det är altså sprängladdningen och linern som syns.
Passar perfekt med vad JAB pratar om.
Rakt av, så går det inte att använda i Røde enheten, den får inte plats. Speciellt om den ska vara riktad mot Charlie Kirks kropp.
Røde enheten är maximalt ca 14mm tjock. Inklusive plast etc. Så platsen för laddning och hylsa, minskar också.
Om laddningen inte har någon lining, då skulle allt sprängas i småbitar. I och för sig, det skulle det gora annars också.
Och det hade garanterat märkts på t-shirten. Och kroppen.
Hette det inte i något inlägg att de inte ens var en riktig Røde utan bara en attrapp?
Citera
2026-07-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hette det inte i något inlägg att de inte ens var en riktig Røde utan bara en attrapp?
Det minns jag inte, men storleken borde varit detsamma. Likaså vikten.
Dock så kvarstår problemet med sprängning av 0,5gram PETN, som inte ska märkas.
Citera
2026-07-05, 22:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det minns jag inte, men storleken borde varit detsamma. Likaså vikten.
Dock så kvarstår problemet med sprängning av 0,5gram PETN, som inte ska märkas.
Jag tyckte att jag läste det i något inlägg här i tråden. Personen som skrev om det påstod att det var en attrapp som bara skulle innehålla ett batteri och sprängladdningen. Jag förkastade det hela givetvis.
Citera
2026-07-05, 22:41
Medlem
Citat:
Jag tyckte att jag läste det i något inlägg här i tråden. Personen som skrev om det påstod att det var en attrapp som bara skulle innehålla ett batteri och sprängladdningen. Jag förkastade det hela givetvis.
Går ju alltid att spåna om den teorin.
Dock så skriver Jon Aaron Bray att den hade både batteri och kretskort.
Citera
2026-07-05, 22:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Går ju alltid att spåna om den teorin.
Dock så skriver Jon Aaron Bray att den hade både batteri och kretskort.
Det som gör mig skeptisk är att jag inte har sett en enda explosion av något slag någonsin som inte skulle lämnat brännmärken på en vit t-shirt, oavsett riktad sprängverkan eller inte.
Citera
2026-07-05, 23:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det hade varit det logiska, skulle man spränga ck är det mycket bättre att ta skalet på en røde, slänga in sprängmedel och en lämplig utlösare. Så slipper man skohorna in massa osannolika förklaringar som att laddningen skulle sprängas av en viss ljudsignal och liknande.

Det är ju inte direkt som att de behöver en fungerande røde. Det här är vad jag stör mig på, konspirationsteoretikerna kan inte ens formulera en vettig konspiration.
Citera
2026-07-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det hade varit det logiska, skulle man spränga ck är det mycket bättre att ta skalet på en røde, slänga in sprängmedel och en lämplig utlösare. Så slipper man skohorna in massa osannolika förklaringar som att laddningen skulle sprängas av en viss ljudsignal och liknande.
Och hur tänker du dig att det skulle kunna skyllas på en college-grabb utan vare sig erfarenhet, access, know-how och det utan att CKs ljudsnubbar märkte något?

Citat:
Det är ju inte direkt som att de behöver en fungerande røde. Det här är vad jag stör mig på, konspirationsteoretikerna kan inte ens formulera en vettig konspiration.
De behöver en fungerande Røde om de vill undvika att inbegripa ljudteknikerna i mordet.

En riktad sprängladdning med 0,5 gram PETN är endast 10x10 x15 millimeter stor och det finns enligt Bray gått om utrymme över i en Røde Wireless Pro av tidig modell. Och det räcker med att dölja laddningen endast en gång - dagen för mordet. Till skillnad från Mossads pagers och Walkie-Talkers som skulle gå igenom en rad säkerhetskontroller och förbli oupptäckta från 3 upp till tio år = sprängladdningen gömdes i batteriet.

Vid mordet på CK räckte det med att laddningen doldes av mikrofonens hölje.

På morddagen räcker det med två invigda i själva mordet:
1. En gevärsskytt som avlossar en .30-06 från ett Mauser 98 (eller likvärdigt).

2. En person som parkerar en van bakom podiet och öppnar bakluckan där det finns en låda fylld med ballistisk gelatin, för att efter skottet stänga luckan och köra iväg lugnt och fint.
Det är allt.
Citera
2026-07-05, 23:38
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Och hur tänker du dig att det skulle kunna skyllas på en college-grabb utan vare sig erfarenhet, access, know-how och det utan att CKs ljudsnubbar märkte något?

De behöver en fungerande Røde om de vill undvika att inbegripa ljudteknikerna i mordet.

Nej, det behöver de absolut inte. Ljudteknikerna skulle aldrig montera isär en røde som ser bra ut från utsidan.

Citat:

En riktad sprängladdning med 0,5 gram PETN är endast 10x10 x15 millimeter stor och det finns enligt Bray gått om utrymme över i en Røde Wireless Pro av tidig modell. Och det räcker med att dölja laddningen endast en gång - dagen för mordet. Till skillnad från Mossads pagers och Walkie-Talkers som skulle gå igenom en rad säkerhetskontroller och förbli oupptäckta från 3 upp till tio år = sprängladdningen gömdes i batteriet.

Vid mordet på CK räckte det med att laddningen doldes av mikrofonens hölje.

På morddagen räcker det med två invigda i själva mordet:
1. En gevärsskytt som avlossar en .30-06 från ett Mauser 98 (eller likvärdigt).

2. En person som parkerar en van bakom podiet och öppnar bakluckan där det finns en låda fylld med ballistisk gelatin, för att efter skottet stänga luckan och köra iväg lugnt och fint.
Det är allt.
Förlåt, men du tror alltså att man valde att skjuta mot en låda ballistisk gel för att därmed akustisk utlösa en sprängladdning med en viss frekvens istället för att bara skjuta ck direkt? Speciellt när såret från en explosion ser helt annorlunda än såret från en kula. Kan du inte fråga lite andra på ditt dagcenter om de tycker att det låter som en rimlig teori?
Citera
2026-07-05, 23:56
Medlem
Citat:
Nej, det behöver de absolut inte. Ljudteknikerna skulle aldrig montera isär en røde som ser bra ut från utsidan.
Korrekt. Men de skulle höra att inget hörs från den.

Citat:
Förlåt, men du tror alltså att man valde att skjuta mot en låda ballistisk gel för att därmed akustisk utlösa en sprängladdning med en viss frekvens istället för att bara skjuta ck direkt?
Det är vad bevisningen säger så här långt, ja.

Citat:
Speciellt när såret från en explosion ser helt annorlunda än såret från en kula.
Såret från den riktade sprängladdningen uppskattas till att vara ett par tre millimeter i diameter, inte mycket mindre än en ren träff från en kulla där sårkanalen drar ihop sig.

(Det är iofs långt ifrån uteslutet att en eller flera av de TPUSA-anställda som följde med i SUV:en hade i uppgift att pressa in en .30-06 kula avlossad i TRs Mauser i ingångshålet från jet:en)

Citat:
Kan du inte fråga lite andra på ditt dagcenter om de tycker att det låter som en rimlig teori?
Bättre kan du. Jag vet inte varför de valde en riktad sprängladdning istället för ett gevärsskott. Men det kan ha berott på att de ville vara säkra på att ingen 'oskyldig' runt CK skulle träffas, att CK ofta rör på sig hit och dit, att tälttaket eller annat riskerade att skymma sikten, etc.

Som sagt, med Butler-skjutningen i färskt minne...

Det hela gick enligt planerna (CK dog på fläcken) med undantag för den freak-händelse som ledde till att batteriet flög iväg och träffade halsen och att Candace fick tag på videon tagen bakom CK och som visar att det inte fanns något utgångshål.
"When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth."

- Conan Doyle
Citera
2026-07-06, 00:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Jag förstår fortfarande inte varför man skulle spränga honom i lönndom, och sen ändå ha en patsy som dessutom får vara kvar i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in