2026-07-05, 16:32
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Tidigare har Tidö haft som målsättning att bedriva vad man kallar en "mer restriktiv migrationspolitik". Problemet med att säga "hårdare" och "mer restriktiv" etc. är att det blir väldigt luddigt och ospecifikt. Det kan t.ex, betyda att man 1% oftare kastar ut cykeltjuvar, rent tekniskt sett så skulle det innebära en hårdare migrationspolitik, men jag tror inte att detta är vad väljarna efterfrågar.

Vad som framför allt känns som en spottloska i ansiktet är att även de allra värsta rövhålen tillåts stanna i Sverige i många fall. Jag kan inte se ett enda skäl till varför någon som dömts till våldtäkt ska få stanna. Lika så mördare anser jag ska ut. Allt detta anser jag ska gälla oavsett asylskäl i hemlandet, oavsett viselsetid i Sverige och oavsett eventuell hotbild i hemlandet vid en återkomst. Om en våldtäktsman med 100% säkerhet kommer att bli torterad och uppäten av hyenor samma dag som hen återvänder, så ska utvisnbingen ändå ske. Våldtäkter och mord är så pass allvarliga brott att allting annat ska stå åt sidan anser jag.

Den typen av hård migrationspolitik är det enda sättet att garantera att wokejurister inte kan göra egna tolkningar av lagen som passar deras agenda av missriktad humanism. Om utvisning blir obligatorisk vid mord och våldtäkt så försvinner denna makt från juristerna. Det är önskvärt, ty juristerna följer inte det allmänna rättsväsendet i denna fråga.

Det finns mycket annat som Tidö har gjort bra för landet, men jag anser att en sådan här fråga ej är förhandlingsbar. Jag bryr mig inte om att bensinpriset är lågt i fyra år om våldtäktsmän från utlandet får stanna och gå omkring på gatorna igen efter avtjänat straff. Att låta sig mutas av utspel om bensinpriser, a-kassa och annat när oskyldiga barn våldtas av elaka barbarer är ovärdigt.

Om Tidölaget går till val på att alltid kasta ut våldtäktsmän och mördare så röstar jag på dem i detta val, annars blir det en proteströst på AFS.

Jag tror också att en sådan fråga kan bli vad som gör att Tidölaget kan vända opinionen och behålla makten i höst. Som det är nu är de mest trötta förvaltare av dagens situation. Visserligen har mycket bra gjorts dessa fyra år, men tyvärr måste högerblocket erkänna att de överskattade signalpolitiken när det gällde domstolarna. Domstolarna ska inte ha makt i denna fråga. Våldtäkt ska automatiskt leda till utvisning, jag bryr mig inte om vad enskilda hovrättsråd eller andra tycker i frågan. De jurister som inte håller med ska köras över stenhårt och skoningslöst.

Mord?
Våldtäkt?
NEJ UT!

GM har bott i Sverige i femton år?
NEJ UT!

GM kommer att bli dödad av sina ovänner i hemlandet?
NEJ UT!

Men svenskarna då? Ja de kan knappast dömas till att åka till något främmande hemland eftersom Sverige är hemlandet. De ska i stället sättas i särskilda fängelser med mycket hårdare standard än normala fångar.

Håller du med? Tycker du att jag har fel?
Hur skulle du känna om du röstade på SD/M/KD/L för att få billig bensin och din dotter kom hem gruppvåldtagen av några undermänniskor; undermänniskor som får stanna för att det finns en klan i hemlandet som redan har satt ut ett pris på deras avhuggna huvuden? Är det vår skyldighet att hindra andra från att döda dem?

En röst på AFS är enligt mig inte bortkastad. Även om AFS garanterat inte kommer in så skulle signalvärdet av ett växande AFS vara starkt. Det skulle ställa dagens högerblock inför samma dilemma som i valet 2022: de måste antingen enas kring ännu hårdare migrations- och kriminalpolitik eller så får de lämna makten till vänsterblocket för överskådlig tid.

Är det fler som tycker att det här är tillräckligt viktigt för att vara en hjärtefråga? Personligen kan jag till och med tänka mig att tvångsblandas av vänsterns politik bara om de driver igenom detta.
Citera
2026-07-05, 16:36
Medlem
Det är dem inte intresserade av. De är intresserade av att inskränka vår allas yttrande- och åsiktsfrihet men framförallt vill de införa ett kontrollsamhälle där vår allas frihet och rörelser är kontrollerad på detaljnivå. Och allt detta med lögnorden att det är för vår allas säkerhet och för att motverka invandring och brottslighet 😂
Citera
2026-07-05, 16:38
Medlem
MarcoStars avatar
Så du anser inte att vi ska fortsätta ha oberoende domstolar som fastställer straff? Det är en ganska grundläggande förutsättning för en demokratisk rättsstat, men jag noterar att du alltså vill nedmontera den.

Jisses.
Citera
2026-07-05, 16:40
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Så du anser inte att vi ska fortsätta ha oberoende domstolar som fastställer straff? Det är en ganska grundläggande förutsättning för en demokratisk rättsstat, men jag noterar att du alltså vill nedmontera den.
Demokrati betyder folkstyre. Om folket kräver obligatoriskt utvisning för vissa brott så ska det bli så. Det finns ingenting inherent odemokratiskt i detta egentligen.
Citera
2026-07-05, 16:40
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Demokrati betyder folkstyre. Om folket kräver obligatoriskt utvisning för vissa brott så ska det bli så. Det finns ingenting inherent odemokratiskt i detta egentligen.

Demokrati betyder mycket mer än så. Läs en grundkurs i samhällskunskap.
Citera
2026-07-05, 16:44
Medlem
Det är ju krav nu att utvisning skall finnas med vid åtal, tidigare "glömde" åklagare det, så nu är det upp till domstolar.
Citera
2026-07-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Det är dem inte intresserade av. De är intresserade av att inskränka vår allas yttrande- och åsiktsfrihet men framförallt vill de införa ett kontrollsamhälle där vår allas frihet och rörelser är kontrollerad på detaljnivå. Och allt detta med lögnorden att det är för vår allas säkerhet och för att motverka invandring och brottslighet 😂
Exakt detta. Men det är inte kul.
Citera
2026-07-05, 16:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz

Det är ju krav nu att utvisning skall finnas med vid åtal. Missat det, Hugo?
Citera
2026-07-05, 18:52
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Demokrati betyder mycket mer än så. Läs en grundkurs i samhällskunskap.
Läs en själv. Nationer beslutar själva hur de vill göra med utländska medborgare. Just nu är vi bundna av internationella konventioner. Men de är inte tvingande och det är heller inte så att det är odemokratiskt att lämna dem. Du kanske inte gillar det men det är en annan sak.
Citera
2026-07-05, 19:58
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Läs en själv. Nationer beslutar själva hur de vill göra med utländska medborgare. Just nu är vi bundna av internationella konventioner. Men de är inte tvingande och det är heller inte så att det är odemokratiskt att lämna dem. Du kanske inte gillar det men det är en annan sak.

Ett oberoende rättsväsende innebär att domstolar och andra rättsinstanser (som polis och åklagare) är helt självständiga och opartiska. De fattar beslut och dömer enbart utifrån gällande lagstiftning, utan otillåtna påtryckningar eller inblandning från politiker, ekonomiska intressen eller andra utomstående aktörer.
Citera
2026-07-05, 20:01
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ett oberoende rättsväsende innebär att domstolar och andra rättsinstanser (som polis och åklagare) är helt självständiga och opartiska. De fattar beslut och dömer enbart utifrån gällande lagstiftning, utan otillåtna påtryckningar eller inblandning från politiker, ekonomiska intressen eller andra utomstående aktörer.
Bra, adressera något helt annat än det jag skrev. Tryggast så.
Citera
2026-07-05, 20:05
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Bra, adressera något helt annat än det jag skrev. Tryggast så.

Jag adresserar det ministerstyre som TS förespråkar. Det vore bra om du också höll dig till ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in