2026-07-05, 19:36
Medlem
Jobbigt om en tjej först suger och sedan hånglar upp en efter det.
Citera
2026-07-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI

Varför skulle det vara jobbigt ? Jag och denna kille kysstes flera gånger både efter oralsex och efter han slickade mig i rumpan (ja var ren och hade självklart duschat innan sexet)
Citera
2026-07-05, 20:31
Bannlyst
Det är väl ganska normalt
Citera
2026-07-06, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Då har vi nog ganska olika erfarenheter. Själv ligger jag i princip aldrig på första dejten, inte andra eller tredje heller för den delen. Min kropp är ett tempel som inte vem som helst får tillgång till. Har till och med varit med om killar som blir sura när de inte får ligga direkt, men då blir det ju iaf ett enkelt hejdå för finns inget osexigare.

Känner inte igen det där med att kvinnor skulle vara rädda för sina känslor, tycker oftare jag hör att det är tvärtom. Särskilt om man särat på benen verkar känslor lätt uppstå för tjejer medans det för killar ofta verkar vara tvärtom. Tror att det stora problemet med nätdejting är det stora utbudet. Förr träffades man, hånglade och pratade lite och sen var saken (skägg)biff. Den där kemin tror jag måste uppstå naturligt och det är bara ren tur om man råkar träffa någon på en app som det händer med. Känns det inte ”rätt” direkt så går man bara vidare till nästa.
Principen viktigare än både lust å känslor?

Kanske omedvetet, men du bekräftar min tes. Känslor uppstår lätt hos tjejer efter ett bra ligg, så hon blir försiktig. Men för killen blir hon mer avdramitiserad och han börjar se nyktert på det. Kvinnan är grindvakten till sex, allt annat är våldtäkt även i lag. Men mannen är minst lika mycket grindvakt till förhållande, hon måste "snärja" honom. Lätt ordnat med yngre oerfarna killar genom sex, dock inte bland mer erfarna och i synnerhet inte de med valmöjlighet där sex blir nästan en petitess i sammanhanget, för sex får han, nästan när han så vill. Där blir hennes insida långt viktigare än ytligt utseende. Spelar ju ingen roll hur snygg en tjej är, om det fan inte går att leva me na.

Yes, vill nog snarare säga det upplevda utbudet. Är ju så inom alla områden, ingen väljer något sämre så länge de tror sig ha chans till något bättre. Lägg nu till en hel katalog av likes. Där de "bästa" har valmöjligheter.. På detta soc.medier som skruvar på folks drömmar å preferenser, långt mer än vad folk inser. Jävla kälkborgare, döda fiskar som flyter med strömmen.

Fundera över detta:
Alex har drag av psykopat, vars attraktiva egenskaper är beslutsam, initiativrik, övertygande, lite bossig, kan "ta ett rum" osv..

Bosse har drag av narcissist, vars attraktiva egenskaper är att vara snygg, passa in, få det han vill, mycke status osv..

Carl är en potentiell stalker, en kille som gör vad som helst för dig, helt utan självrespekt som inte kan gå vidare i sitt liv om han får korgen.

David är en normal kille som respektfullt kan ta ett nej.

Vem tror du ger upp först och går vidare om dejten känns svår?

Här en artikel i Sthlm-tidningen Mitti där en leg. psykolog svara på frågan om osäkerhet vid dejting och vad den gör med oss (lägger krokben).

https://www.mitti.se/nyheter/hjalp--varfor-blir-jag-alltid-sa-osaker-nar-jag-dejtar-6.3.371220.7aa0dccd2f
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-07-06 kl. 02:12. Anledning: Tryckfelsnisse
Citera
2026-07-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrypie100
Ja jag kan ju testa att ta kontakt med han men sa för typ 1 månad sen när jag frågade om att typ ses lite casusl bara"hej ****** , som sagt vi bör inte ses mer du är fin ich der var trevligt. Önskar dig allt gott" sen sa jag väl jag nåt "du kan sluta jag är fin för du menar det inte ändå så du kan spara dina fånigs ord." Då fick jsg som svar "kontakta inte mig eller nån jag känner igen" så det är väl bäst att hålls sig undan... gissar att han bara blockar om jag hör av mig eller svarar surt
Har du kontaktat folk i hans närhet??
Citera
2026-07-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Har du kontaktat folk i hans närhet??

Nej det har jag inte. Jag har bara haft kontakt med han.
Citera
2026-07-06, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Nej det uppskattas.
Citera
2026-07-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Raggade oftast på krogen och i förspelet som i regel började i något mörkt hörn så ingick absolut kyssar, och ibland även grovhångel. Så då är det väl bara att fortsätta med kyssandet efter instick, tycker för övrigt att det ger en extra skjuts till gökandet.
Håller med. Går i gång på kyssar/hångel, så sex utan är helt uteslutet för mig
Citera
2026-07-07, 16:22
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Principen viktigare än både lust å känslor?

Kanske omedvetet, men du bekräftar min tes. Känslor uppstår lätt hos tjejer efter ett bra ligg, så hon blir försiktig. Men för killen blir hon mer avdramitiserad och han börjar se nyktert på det. Kvinnan är grindvakten till sex, allt annat är våldtäkt även i lag. Men mannen är minst lika mycket grindvakt till förhållande, hon måste "snärja" honom. Lätt ordnat med yngre oerfarna killar genom sex, dock inte bland mer erfarna och i synnerhet inte de med valmöjlighet där sex blir nästan en petitess i sammanhanget, för sex får han, nästan när han så vill. Där blir hennes insida långt viktigare än ytligt utseende. Spelar ju ingen roll hur snygg en tjej är, om det fan inte går att leva me na.

Yes, vill nog snarare säga det upplevda utbudet. Är ju så inom alla områden, ingen väljer något sämre så länge de tror sig ha chans till något bättre. Lägg nu till en hel katalog av likes. Där de "bästa" har valmöjligheter.. På detta soc.medier som skruvar på folks drömmar å preferenser, långt mer än vad folk inser. Jävla kälkborgare, döda fiskar som flyter med strömmen.

Fundera över detta:
Alex har drag av psykopat, vars attraktiva egenskaper är beslutsam, initiativrik, övertygande, lite bossig, kan "ta ett rum" osv..

Bosse har drag av narcissist, vars attraktiva egenskaper är att vara snygg, passa in, få det han vill, mycke status osv..

Carl är en potentiell stalker, en kille som gör vad som helst för dig, helt utan självrespekt som inte kan gå vidare i sitt liv om han får korgen.

David är en normal kille som respektfullt kan ta ett nej.

Vem tror du ger upp först och går vidare om dejten känns svår?

Här en artikel i Sthlm-tidningen Mitti där en leg. psykolog svara på frågan om osäkerhet vid dejting och vad den gör med oss (lägger krokben).

https://www.mitti.se/nyheter/hjalp--varfor-blir-jag-alltid-sa-osaker-nar-jag-dejtar-6.3.371220.7aa0dccd2f

Det handlar om mer än en princip och jag är som regel inte särskilt intresserad av att ligga med någon första gången man ses, men skrev ju ”i princip aldrig” av en anledning för visst har det funnits undantagsfall men då har det oftast resulterat i någon form av relation också. Att ligga runt med folk man inte känner är helt enkelt inte min grej.

Ja, det är en sorglig utveckling tycker jag, både med likes, förväntningar och för stort utbud. Men nu är vi här och det går knappast att gå tillbaka till hur det var innan nätdejting. 🤷🏼‍♀️
Jag har faktiskt ingen aning om vem av de presenterade killarna som skulle ge upp på dejten först, har du ett svar menar du?
Citera
2026-07-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Ja, det är en sorglig utveckling tycker jag, både med likes, förväntningar och för stort utbud. Men nu är vi här och det går knappast att gå tillbaka till hur det var innan nätdejting. 🤷🏼‍♀️
Jag har faktiskt ingen aning om vem av de presenterade killarna som skulle ge upp på dejten först, har du ett svar menar du?
Kunde du inte räkna ut det?

Carl ger aldrig upp, in absurdum, såvida hans fokus inte börjar riktas mot någon annan.

Alex och Bosse har en närmast medfödd talang till manipulation. De ger inte upp förrän de spelat ut sin repertoar.

David vänder på klacken tämligen omgående, går vidare med sitt liv och lämnar dig persona non grata. Efter några veckor minns han inte ens ditt namn.

Såsom det utvecklats, så tror jag att tjejer måste ta mycket mer initiativ och inte passivt låta killar styra tillgången på möjliga kandidater.
Citera
2026-07-07, 22:56
Medlem
Skulle sannolikt inte ha sex med en man som inte vill kyssas då jag tycker att det hör till och är en bra igångsättare helt enkelt.
Citera
2026-07-08, 16:17
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Kunde du inte räkna ut det?

Carl ger aldrig upp, in absurdum, såvida hans fokus inte börjar riktas mot någon annan.

Alex och Bosse har en närmast medfödd talang till manipulation. De ger inte upp förrän de spelat ut sin repertoar.

David vänder på klacken tämligen omgående, går vidare med sitt liv och lämnar dig persona non grata. Efter några veckor minns han inte ens ditt namn.

Såsom det utvecklats, så tror jag att tjejer måste ta mycket mer initiativ och inte passivt låta killar styra tillgången på möjliga kandidater.

Ja det låter ju logiskt nu när du säger det.

När man läser i trådar här verkar det ju snarare vara kvinnornas marknad, hur menar du att det är killar som styr den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in