Citat:
Ursprungligen postat av
Goobleyzook
Min erfarenhet säger att de flesta kvinnor vill ligga på första dejten. Få den "detaljen" överstökad så att samvaron blir mer avslappnad och se lite nyktrare på sin dejt. Tar dessutom några månader innan man börjar känna någon lite djupare
Men det är klart, mina erfarenheter handlar om singelkvinnor som lever livet 2.0 med vuxna utflugna barn. Då handlar det inte längre om att bilda familj och nån sorts rosa dröm, snarare att man är två självständiga individer som råkar trivas i varandras sällskap.
En skillnad män/kvinnor tror jag består i rädsla för de egna känslorna, att förlora förståndet med fel kille, ledandes till den kognitiva dissonansen "vill men törs inte". Somliga börjar då rationalisera sin rädsla till rätt grova proportioner, som typ att killen kommer misshandla henne. Effektivt, för en sån får hon ju inte romantiska känslor för. Andra kan borsta bort rädslan. Killar har nog lättare för det. Mardrömmar är inte mer sanna än goda visioner, men handlingarna baserade på de tu skiljer sig starkt.
Då har vi nog ganska olika erfarenheter. Själv ligger jag i princip aldrig på första dejten, inte andra eller tredje heller för den delen. Min kropp är ett tempel som inte vem som helst får tillgång till.

Har till och med varit med om killar som blir sura när de inte får ligga direkt, men då blir det ju iaf ett enkelt hejdå för finns inget osexigare.
Känner inte igen det där med att kvinnor skulle vara rädda för sina känslor, tycker oftare jag hör att det är tvärtom. Särskilt om man särat på benen verkar känslor lätt uppstå för tjejer medans det för killar ofta verkar vara tvärtom. Tror att det stora problemet med nätdejting är det stora utbudet. Förr träffades man, hånglade och pratade lite och sen var saken (skägg)biff. Den där kemin tror jag måste uppstå naturligt och det är bara ren tur om man råkar träffa någon på en app som det händer med. Känns det inte ”rätt” direkt så går man bara vidare till nästa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blueberrypie100
Från min sida var det seriöst iaf sen vet jag att man inte bör ligga första gången man ses om det sks bli nåt seriöst men dum som jag var så tänkte jag att vi kunde börjat ses som kk och att det förhoppningsvis kunde utvecklas till mer seriöst sen. Ja jag är väl upp över öronen förälskad i honom blev inte direkt mindre förälskad i han efter sexet...drömde om han inatt också så är rätt jobbigt nu
Nej aldrig ligga på första dejten, det är sällan värt det. Och som sagt tror jag att vissa av oss har lättare för att utveckla känslor för en kille om man legat medans dom då tröttnar och vill ut och jaga igen. Låter skitjobbigt att gå runt och drömma om någon som uppenbarligen inte vill vara med dig men du det går över! En kille som bara är ute efter sex är inget att ha ändå, du kommer hitta din person när det är dags.