2026-07-05, 15:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Så du är konspirationsteoretiker också. Det är väl klart. Men judehatande konspirationsteoretiker diskuterar jag inte med.
Konspirationsrealist heter det.
Citera
2026-07-05, 16:27
Medlem
Citat:
Jag tycker det står väldigt tydligt att du skriver att Israel dödar, fördriver och svälter hel befolkning. Men eftersom jag inte har sett vare sig att Israel anser sig ha rätten att göra det, eller några tecken på att det sker, hade det varit lämpligt att infoga källa för det sinnessjuka påståendet. Inte för att jag kommer läsa den, jag läser inte din skit.

Om det är ordet en hel befolkning du hakat upp dig på så kan jag specificera det åt dig så får du själv avgöra om det är en hel, en del, få, eller jävligt många.

Israel har bombat sönder ca 70% av alla bostadshus Gazas vilket lett till att befolkningen tvingats fly. Det borde en idiot som du förstå kan man tycka. Nästan samlifa sjukhus och skolor är förstörda.
https://www.who.int/news/item/05-06-2025-who-calls-for-urgent-protection-of-nasser-medical-complex-and-al-amal-hospital-in-the-gaz a-strip

När svälten 2024 var som värst, bedömdes 100 % av Gazas befolkning på ca 2, 2 miljoner människor befinna sig i IPC fas 3 eller högre, alltså minst krisnivå av akut livsmedelsosäkerhet. Ca 1,1 miljoner människor bedömdes vara i IPC fas 5 (“Catastrophe”), den allvarligaste nivån för hushåll.
https://www.oxfam.org/en/press-releases/gaza-hunger-figures-worst-record-says-oxfam

Över 70 000 dödsfall varav majoriteten är civila, och 170 000 har skadats.
https://www.unrwa.org/resources/reports/unrwa-situation-report-228-humanitarian-crisis-gaza-strip-and-occupied-west-bank.
https://english.wafa.ps/Pages/Details/171725?utm_source=.com

Så, vilka åsikter har jag spridit som fakta?
Citera
2026-07-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Israel har bombat sönder ca 70% av alla bostadshus Gazas vilket lett till att befolkningen tvingats fly. Det borde en idiot som du förstå kan man tycka. Nästan samlifa sjukhus och skolor är förstörda.
https://www.who.int/news/item/05-06-2025-who-calls-for-urgent-protection-of-nasser-medical-complex-and-al-amal-hospital-in-the-gaz a-strip

De har bombat ca 70% av alla byggnader i Gaza och sprängt ca 92% av alla bostadshus.

"Over 15 months of all-out war on Gaza have left 92 percent of housing units and about 70 percent of all structures destroyed or damaged."

https://www.doctorswithoutborders.org/latest/destruction-homes-leaves-palestinians-unable-safely-return-rafah
Citera
2026-07-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det är ordet en hel befolkning du hakat upp dig på så kan jag specificera det åt dig så får du själv avgöra om det är en hel, en del, få, eller jävligt många.

När svälten 2024 var som värst, bedömdes 100 % av Gazas befolkning på ca 2, 2 miljoner människor befinna sig i IPC fas 3 eller högre, alltså minst krisnivå av akut livsmedelsosäkerhet. Ca 1,1 miljoner människor bedömdes vara i IPC fas 5 (“Catastrophe”), den allvarligaste nivån för hushåll.
https://www.oxfam.org/en/press-releases/gaza-hunger-figures-worst-record-says-oxfam

Över 70 000 dödsfall varav majoriteten är civila, och 170 000 har skadats.
https://www.unrwa.org/resources/reports/unrwa-situation-report-228-humanitarian-crisis-gaza-strip-and-occupied-west-bank.
https://english.wafa.ps/Pages/Details/171725?utm_source=.com

Så, vilka åsikter har jag spridit som fakta?

Antal skadade hus och antal döda har inget att göra med att Israel skulle ha brutit mot några regler utan är en följd av att det är krig. Någon svält rådde aldrig, det är utrett. Det har alltid funnits kaloriöverskott i Gaza. Det dog inga av svält och det är ett hån mot riktiga svältande att kalla Gaza svält. Det är ju ren desinformation du ägnar dig åt.

Jag noterar för övrigt att du flera gånger skriver att du minsann inte är judehatare och brukar ägna dig åt förintelsen etc. Samtidigt har jag aldrig sett dig gå i svaromål med judehatare i Israel-trådarna, t ex ignorerade du personen som skrev att Israel tillät attacken 7 oktober. Så nej, det mesta tyder på att du är klassisk judehatare. Hade respekterat dig mer om du erkände det öppet istället för att stanna i garderoben.
Senast redigerad av Petronius 2026-07-05 kl. 19:24.
Citera
2026-07-05, 19:25
Avstängd
Citat:
... gå i svaromål med judehatare i Israel-trådarna, t ex ignorerade du personen som skrev att Israel tillät attacken 7 oktober. Så nej, det mesta tyder på att du är klassisk judehatare. Hade respekterat dig mer om du erkände det öppet istället för att stanna i garderoben.
Jag har verkligen aldrig tyckt illa om judar, men sådana som dig tycker jag definitivt illa om.
Citera
2026-07-06, 01:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Israel har primärt opererat i Syrien efter tillträdet av terrorregimen för att skydda den drusiska minoriteten mot folkmord. Direkt när terroristerna tog över började de attackera minoriteter i Syrien, inklusive druser. Druser är dock en lojal del av Israels befolkning och druserna tjänstgör med mycket goda vitsord i IDF (flera druser har rentav blivit generalspersoner) så när araberna började jaga och mörda druser i syrien blev trycket hårt från Israels drusiska minoritet att intervenera, och så skedde också.

I väst har vi ett gäng losers som gnäller som kärringar om ditten och datten och inbillade genasajd. Men när araberna faktiskt sätter igång och genomför ett folkmord håller ni hamasapologeter och losers käften. När Israel intervenerar för att skydda minoriteter från muslimska folkmord ja då helt plötsligt blir det liv i bajsluckan hos hamasapologeterna och Israel anklagas för allt möjligt. Det är så jäkla genomskinligt. Patientvänstern, cucksen, moslems och kommunisterna du tillhör bryr er inte om något annat än juden. Folkmordet på druser i syrien hade du inte höjt ett ögonbryn för ens. Du väljer att öppna bajsluckan först när Israel ingriper. Sopa.

Sådan hasbarapåhitt kan du bespara mig, området som Israel tagit över har inte ens betydande druzer befolkning, utan de befinner sig i Suwayda-området (österut från Israels nya bufferzon).

Det har överhuvudtaget inte handlat om att beskydda någon om folkmord utan att sakta utöka israelisk territorium och det är perfekt att ha en sönderhackad Syrien fylld med extremister (beväpnade av amerikanska sionister) för att få ta tillvara på tillfället.

Vi känner till kahanism och vad det går ut på. "from the River of Egypt to the River Euphrates" påstår ju profeten till religiös zionism att Israel ska sträcka sig.

Lebensraum ska i princip taktiskt genomföras genom att helt enkelt hitta nya fiender vart än man kan finna i Israels närområde, även sådana som inte ens anfaller Israel som Syrien.

Vi känner också till att ni mer än gärna vill skicka alla araber som faller offer för er folkmordskampanj att skickas till Europa:

https://www.haaretz.com/israel-news/2023-11-14/ty-article/israeli-mks-publish-plan-to-transfer-gazans-to-europe-to-alleviate-humanitarian-crisis/0000018b-ce7c-d168-a3ef-dffeed320000

Vi vet också att ni mer än gärna gör muslimer som är allierade eller halvallierade som just Azerbadjan, Saudi Arabien och Förenade arabemiraten till rumsrena araber som helst gärna inte bör demoniseras i media.

Låg-IQ hasbarademoniseringen av meningsmotståndare som "hamasälskare" biter nog inte på någon längre. Det vi känner till från hur ni våldför er på palestinier i västbanken och kristna libaneser och till och med jesusstatyer är att ni egentligen inte ens behöver "terrorism" som ursäkt för att genomföra lebensraum.

Tribalismen och etnocentrismen vet ju inga gränser för israeler, allt handlar om vad som är "bra för oss" och inga universala principer existerar överhuvudtaget. I samma anda som er försvarsminister säger att det är en stolt tradition att spotta på kristna så gråter ni för minsta kritik och gör er själva till eviga offer för minsta lilla sak.
Citera
2026-07-06, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Sådan hasbarapåhitt kan du bespara mig, området som Israel tagit över har inte ens betydande druzer befolkning, utan de befinner sig i Suwayda-området (österut från Israels nya bufferzon).

Lol. Försök tänka längre än arabnäsan räcker nästa gång. Israel behöver inte befinna sig mitt i de drusiska städerna för att vara till hjälp men man behöver etablera närvaro en bit innanför säkerhetszonen. Men som vanligt är moslems som du inte särskilt intresserade av att trygga livet på minoriteter som inte är moslems, men Israel gör det. Israel är drusernas vän.
Citera
2026-07-06, 15:10
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag konstaterar bara fakta, just nu är Israel dom värsta mördarna. Dom mördar helt hämningslöst.

Gör dom verkligen det, helt hämningslöst. Israel hade med lätthet kunnat döda alla i Gaza på några dagar, hur kan dom vara så smarta att dom kontrollerar hela världen men samtidigt sämre än bybor i djupaste Rwanda på folkmord!?
Citera
2026-07-06, 16:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Gör dom verkligen det, helt hämningslöst. Israel hade med lätthet kunnat döda alla i Gaza på några dagar, hur kan dom vara så smarta att dom kontrollerar hela världen men samtidigt sämre än bybor i djupaste Rwanda på folkmord!?
Dom är väl rädda om sin image.
Citera
2026-07-06, 18:38
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj

Det är ett så bakvänt resonemang. Klassiskt mantra. Alla kärnvapenstater hade kunnat utplåna samtliga mindre länder på planeten. Vill vi att dom ska ha beröm varje dag dom skippar att göra det?

Är undvikandet av kärnvapenanvändning ett bevis för att ryssarna inte begår övergrepp i Ukraina?

Man kan aldrig använda vad man INTE gör som bevisföring i den här typen av situation. Massor har dödats, att ännu fler inte har dödats är väl det svagaste vi har i argumentsväg.
Citera
2026-07-06, 22:09
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Dom är väl rädda om sin image.

Det måste ändå vara det mest skrattretande jag läst på länge, arabvärlden har lyckats vända hela väst mot dom, dom har ingen image att rädda, dom skulle kunna slakta alla i Gaza och folk hade inte tyckt annorlunda om dom för det.
Citera
2026-07-06, 22:18
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Det är ett så bakvänt resonemang. Klassiskt mantra. Alla kärnvapenstater hade kunnat utplåna samtliga mindre länder på planeten. Vill vi att dom ska ha beröm varje dag dom skippar att göra det?

Är undvikandet av kärnvapenanvändning ett bevis för att ryssarna inte begår övergrepp i Ukraina?

Man kan aldrig använda vad man INTE gör som bevisföring i den här typen av situation. Massor har dödats, att ännu fler inte har dödats är väl det svagaste vi har i argumentsväg.

Jag vet inte vad det är du inte greppar men säger vänsterblivna att Israel begår ett folkmord när dom inte gör det så är det knappast bakvänt att påpeka detta, man har kapaciteten men begår och inte begår ett folkmord beroende på hur det passar känslovallningarna för dagen bland sittkissarna.

Hur ska du ha det, varför begår man detta folkmord i en takt där det mördade folket hinnar avla sig undan utplåning i ett hisnande tempo, vad är strategin med att genomföra världens sämsta folkmord, vill man medvetet portionera ut bilderna av sig själv som ondskan till flera generationer för att spä på judehatet för det är en cool flex att vara världens mest hatade folk?

Är judarna så självsäkra och bortkopplade från verkligheten att dom har noll koll på hur det så kallade folkmordet kunnat lösas på ett bättre sätt eller är det helt enkelt så rent logiskt att det inte pågår nåt folkmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in