2026-06-25, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Ingen av de som bor där är fördriven. De som lämnade marken 1948 är väl typ alla döda idag. De som bor där nu är deras barn och barnbarn. Ingen av dessa är varken flykting eller fördriven. De bor på en ingemansplats och borde åka hem till bl.a. Jordanien och Egypten igen. Hälften av alla i Gaza heter Al-Masri (Egyptiern).

"palestinier" och "palestina" som för övrigt utropades 1988 av Arafat är den största lögnen detta århundrade.

Hela ditt inlägg här är revisionistisk hasbara. Tänker bara låta ditt egna skitsnack tala för sig självt här. Inte ens värt en kommentar egentligen.

PLO skapades redan 1964.
Citera
2026-06-25, 21:15
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Hela ditt inlägg här är revisionistisk hasbara. Tänker bara låta ditt egna skitsnack tala för sig självt här. Inte ens värt en kommentar egentligen.

PLO skapades redan 1964.

Jag skrev att "palestina" utropades 1988. Jag nämnde inte PLO öht. Lär dig läsa, islamist.

Alltid lika typiskt att diskutera med islamofascister och extremvänstern. Man måste gå ner minst 50 IQ-poäng.
Citera
2026-06-25, 21:18
Avslutad
Citat:
Jag skrev att "palestina" utropades 1988. Jag nämnde inte PLO öht. Lär dig läsa, islamist.

Alltid lika typiskt att diskutera med islamofascister och extremvänstern. Man måste gå ner minst 50 IQ-poäng.

Palestina utropades långt innan 1988. PLO:s bildande kan ses som ett utropande. Men begreppet fanns även innan 1964.

Men visst. Jag kan ge dig att palestinier är en ganska snurrig identitet. Det ironiska är att de i princip döpt sig själva efter de bibliska filistèerna som var kolonisatörer från Grekland.
Citera
2026-06-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
DU menar att Israel skyddar sitt folk mot muslimska terrorister?

Anfaller tillbaka mot andra Muslimska terroister som te.x Hezbolla?

Att Muslimer som bor i Israel lever där med samma rättigheter som alla andra?

Att eliminera terroister ÄR inte folkmord samt att det ALDRIG varit ett "folkmord" i Gaza.

Hamas sätter sina vapenlager samt avfyrningsplatser vid civila mål samt använder civila som sköldar vilket gör att civila dödas i kriget mellan Israel och Muslimska terroister.

Varför stödjer du Muslimska lsamisters lustmördande av oskyliga?

Om du ser ytan av Israel mot ytan avMuslimska skitstater så är det fan skumt att Israel är de som okuperar land.

Fattar inte hur man kan vara så förbannat idiotisk som du är med din tråd här.
Ja jag förstår att du tycker detta är helt ok beteende. Det framgår redan i TS att jag vet vad du tycker.

Kan du svara på Topic istället: gör Israel något som är moraliskt fel någonsin? Vad?
Citera
2026-06-25, 21:24
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Palestina utropades långt innan 1988. PLO:s bildande kan ses som ett utropande. Men begreppet fanns även innan 1964.

Men visst. Jag kan ge dig att palestinier är en ganska snurrig identitet. Det ironiska är att de i princip döpt sig själva efter de bibliska filistèerna som var kolonisatörer från Grekland.

Vadå "kan ses"... du kan se saker som du önskar, spöken t.ex. det gör de inte mer verkliga för det.

15 november 1988 utropade Palestinska befrielserörelsen (PLO) staten Palestina under ett möte med Palestinska nationalrådet i Alger, Algeriet. Yasser Arafat läste upp självständighetsförklaringen.

Apropå namnstölden:

Arabernas mål med den historiebeskrivningen var just att försöka skapa en koppling till historien för att hävda sin rätt till marken, genom att påstå att de är filistéernas ättlingar. Det är naturligtvis en ren historisk lögn, men tyvärr en lögn som alldeles för många har gått på.

Dagens "palestinier" är inte filistéer.
Citera
2026-06-25, 21:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
PLO skapades redan 1964.

Och då ockuperades exakt 0% av Gaza och Västbanken av Israel.
Citera
2026-06-25, 21:26
Medlem
Citat:
Det är vad jag personligen tycker är ett fel som Israel gör - visa medmänsklighet och att följa regler.
Fast detta är väl knappast moraliskt tvivelaktigt?

Jättebra att visa medmänsklighet och följa regler och lagar. Bra att Israel gör det. Barnamord är ju faktiskt något som fler mer tvivelaktiga länder borde börja med för att uppnå en bättre medmänsklighet.

Men finns det något som Israel gör fel i mening moraliskt fel eller tvivelaktigt? Låt höra nu från sionisteliten på Flashback om det finns något som Israel gör fel!
Citera
2026-06-25, 21:26
Avslutad
Citat:
Vadå "kan ses"... du kan se saker som du önskar, spöken t.ex. det gör de inte mer verkliga för det.

15 november 1988 utropade Palestinska befrielserörelsen (PLO) staten Palestina under ett möte med Palestinska nationalrådet i Alger, Algeriet. Yasser Arafat läste upp självständighetsförklaringen.

Nej jag är inte faktaresistent. För jag vet att de anammade en identitet som palestinier långt innan 15 November 1988.

Citat:
Apropå namnstölden:

Arabernas mål med den historiebeskrivningen var just att försöka skapa en koppling till historien för att hävda sin rätt till marken, genom att påstå att de är filistéernas ättlingar. Det är naturligtvis en ren historisk lögn, men tyvärr en lögn som alldeles för många har gått på.

Dagens "palestinier" är inte filistéer.

Och det tycker jag själv är ganska korkat av dem. Spelar ju egentligen bara sionisterna i händerna.
Citera
2026-06-25, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och då ockuperades exakt 0% av Gaza och Västbanken av Israel.

Men Nakban hade redan inträffat många år innan.
Citera
2026-06-25, 21:28
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Nej jag är inte faktaresistent. För jag vet att de anammade en identitet som palestinier långt innan 15 November 1988.

Du måste ändå kunna skilja mellan att kalla sig något och att utropa en stat? Är du trög och inte förstår skillanden eller vad är problemet här?

"palestina" utropades 1998. Punkt slut.
Citera
2026-06-25, 21:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men Nakban hade redan inträffat många år innan.

Vad har det med saken att göra? Judarna fördrevs ju från Västbanken samtidigt.
Citera
2026-06-25, 21:30
Avslutad
Citat:
Du måste ändå kunna skilja mellan att kalla sig något och att utropa en stat? Är du trög och inte förstår skillanden eller vad är problemet här?

Är du själv trög? Min poäng var att den palestinska identiteten helt plötsligt inte bara dök upp ur ett vaken 15 November 1988 som du först tycktes ge sken utav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in