2026-07-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför det? 30-06 har ju onekligen använts oftare än sprängladdningar doldai personsökare (vilket Kirk inte hade någon) och dessutom sköts det ju bevisligen mot Kork enligt mängder av vittneni
Ja om man är lite dum så kan man lätt luras att tro på att ett så kraftigt gevär skulle lämna så lite avtryck.
Senast redigerad av Jumpingonthemoon 2026-07-05 kl. 19:05.
Citera
2026-07-05, 19:08
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Antingen eller. Jag vet inte vilket, dom kanske är extremt lättlurade.
Det är väldigt många utredare från båda sidorna som analyserar bilder och rapporter från rättsläkaren.

Du med dina begränsade kunskaper kanske är så lättlurad, men de där människorna är proffs med åratal av erfarenhet. De är inte så lättlurade.
Citera
2026-07-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
ChatGPT:
Dina tidsangivelser och bildruteintervall är matematiskt korrekta.

Varför den observerade fördröjningen är 30× till 110× längre
Bernoulli-Torricellis ekvation beräknar enbart effluxhastigheten – det vill säga hur snabbt en blodpartikel lämnar själva kärlet i det ögonblick hålet uppstår.

Att det dröjer nästan en halv sekund innan blod syns på utsidan beror på att blodet måste först strömma genom det öppnade sårkanalsutrymmet, passera subkutan fettvävnad, muskelfascia och hudens tjocklek innan det når hudytan.

Om den första rörelsen i skjortan beror på det initiala kinetiska traumat (t.ex. en projektil, kniv eller fysisk stöt), är det helt naturligt att blodet som biologisk vätska ligger efter den mekaniska tryckvågen i tid.

Bernoulli–Torricellis formel förutsätter ett fritt hål i en tunn vägg (som en vattentank). I en mänsklig hals ligger karotiden och jugularen djupt inbäddade.

Till er andra.

Här handlar det om ett gapande hål där de stora blodkärlen under högt tryck (om hjärtat slår) står i direktkontakt med luften utanför. Dessutom så kryllar det av mindre blodkärl i huden, också dessa med blod under högt tryck (om hjärtat slår).

Citat:
EDIT: Upprepar dessa frågor tills du behagar besvara dem:
Var menar du att enheten skulle ha plats för en sprängladdning

Till er andra.

Den riktade sprängladdningens dimensioner var endast 15 ggr 10 millimeter, inklusive hölje.

Citat:
- som dessutom från den platsen skulle kunna skicka både kretskort och batteri åt samma håll?
Igen. Övertrycket i höljet ger att det först brister i framsidan, som ju består av glas, när resten består av hårdplast = innehållet (kretskort och batteri) tar vägen med minst motstånd.

Citat:
Hur kan en riktad jetstråle som bara gör ett 2-3 mm stort hål i kroppen skicka iväg ett batteri och ett kretskort i en helt annan riktning -

Till er andra.

Det är inte den riktade jetstrålen bestående av komprimerad luft som skickar iväg batteri och kretskort. Det är resten av laddningens energi som i en halvsfär skickar iväg dessa.

Citat:
dessutom tvärs igenom Rødens ytterhölje - om den påstådda rekylen är närmast obefintlig?
Rekylen blir minimal eftersom att luft inte väger något, samt att laddningens energi är så pass liten. samt att denna energi sprids ut i en halvsfär till skillnad från den som passerar konens 'nålsöga' = extremt komprimerad och extrem hastighet.

Och det händer en hel del precis där mikrofonen befinner sig.

Sprängladdningen exploderar utåt åt alla riktningar likt en sfär som tar ut varandra, med den skillnaden att halvsfären närmast kroppen koncentreras till en nålspets storlek med känt resultat.

Ingen eller minimal rekyl.

Citat:
Hur kommer det sig att Bray påstår att han ser ett ljusrosa område på t-shirten på ryggen samtidigt som du argumenterar för att Candace video bevisar att det inte fanns ett utgångshål på ryggen?

Till er andra.

Därför att han drivs av sin 100% ärlighet. Dvs, det syns inget utgångshål någonstans i CKs bakre sida, men det syns likväl med hjälp av diverse mjukvara ett ljusrosa parti på insidan av övre baksidan av T-shirten.

Vad det i så fall består av och vad dess orsak är återstår i så fall undersöka när T-shirten genomgår en kriminalteknisk undersökning. Om det inte redan är gjort.

Och om den fortfarande finns kvar i orört skick.
Citera
2026-07-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det är ju ganska troligt att det var nåt som exploderade, varför skulle dom annars frakta bort all jorden?
Allt blod på backen, kanske?
Dock så svarade du inte på frågan.
Citera
2026-07-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Försvaret och åklagaren påstår att det är 30-06, är de lurade eller är de med på konspirationen?
Var har du källan till att försvaret påstår att det var en .30-06?
Citera
2026-07-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Allt blod på backen, kanske?
Dock så svarade du inte på frågan.
Vad var frågan?
Citera
2026-07-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra.

Den riktade sprängladdningens dimensioner var endast 15 ggr 10 millimeter, inklusive hölje.

Du tar min beräkning som jag använde från https://rode.com/en-int/products/wireless-pro#section-specs . Se (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? .
Där jag tog måtten för enheten 46.5 (W) x 44 (L) x 20 (H). Men inte räknade med att RØDE räknar in klämman i måtten.
Som jag nämnde i (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? så räknade jag inte med klämman /clipfästet.
Enligt Bray, så är enheten 45,5 x 44 x 18mm, inklusive klämman. Bray räknar inte med de utskjutande knapparna, som det verkar.
https://followtheepicenter.com/size_analysis_forensic.png
Beräknat från Jon Aaron Brays ritningar, då är tjockleken utan klämma, ca 14mm.
Så då minskar storleken av möjliga shaped charge höjd avsevärt.
Och kan troligtvis inte längre vara i formen av en cylinder.

Jon Aaron Bray har, vad jag sett, inte nånsin, nämnt den fysiska storleken av hans chaped charge.
Citera
2026-07-05, 20:24
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Var har du källan till att försvaret påstår att det var en .30-06?
Det var för inte så länge sen som det var aktuellt i media.

Först gick försvaret ut och sa att kulan inte kunde kopplas till Tyler Robinsons vapen..
Det hade de inte sagt om det var en helt annan kaliber på kulan.

Sen gick åklagaren ut och sa att det kunde inte uteslutas att kulan kom från Tyler Robinsons vapen.

Hur tolkar du det?
Citera
2026-07-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du tar min beräkning som jag använde från https://rode.com/en-int/products/wireless-pro#section-specs . Se (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? .
Där jag tog måtten för enheten 46.5 (W) x 44 (L) x 20 (H). Men inte räknade med att RØDE räknar in klämman i måtten.
Som jag nämnde i (FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk? så räknade jag inte med klämman /clipfästet.
Enligt Bray, så är enheten 45,5 x 44 x 18mm, inklusive klämman. Bray räknar inte med de utskjutande knapparna, som det verkar.
https://followtheepicenter.com/size_analysis_forensic.png
Beräknat från Jon Aaron Brays ritningar, då är tjockleken utan klämma, ca 14mm.
Så då minskar storleken av möjliga shaped charge höjd avsevärt.
Och kan troligtvis inte längre vara i formen av en cylinder.
Kanske, i så fall, om. liksom, eh....öh...

Citat:
Jon Aaron Bray har, vad jag sett, inte nånsin, nämnt den fysiska storleken av hans chaped charge.
Från hans senaste intervju.
And and if you look at the data on microshaped charges, like particularly that size, the 10 mm by 15 millimeter, it's the most studied uh size of the shape charges right now.
Citera
2026-07-05, 20:31
Medlem
Citat:
Det var för inte så länge sen som det var aktuellt i media.

Först gick försvaret ut och sa att kulan inte kunde kopplas till Tyler Robinsons vapen..

Sen gick åklagaren ut och sa att det kunde inte uteslutas att kulan kom från Tyler Robinsons vapen.

Hur tolkar du det?
Igen. Var har du källan till att försvaret påstår att det var en .30-06?
Citera
2026-07-05, 20:40
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Igen. Var har du källan till att försvaret påstår att det var en .30-06?
Det behöver de inte säga. Det är underförstått, eftersom om det inte var en 30-06 hade de förmodligen redan fått fallet nedlagt och Tyler skulle vara på fri fot..

Försvaret har inte ens ifrågasatt att det var en kula av kalibern 30-06.

Du påstår att det var en jetstråle så du kanske har en förklaring till att de överhuvudtaget hittade en kula i Kirk?
Citera
2026-07-05, 20:44
Medlem
Citat:
Det behöver de inte säga. Det är underförstått, eftersom om det inte var en 30-06 hade de förmodligen redan fått fallet nedlagt och Tyler skulle vara på fri fot..
Du skrev att TRs försvar håller med om att det var en .30-06.

Var hittar vi den infon?

Citat:
Försvaret har inte ens ifrågasatt att det var en kula av kalibern 30-06.
Hur vet du det?

Citat:
Du påstår att det var en jetstråle så du kanske har en förklaring till att de överhuvudtaget hittade en kula i Kirk?
Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in