Citat:
1. Det är möjligt. Det var en 30.06 som träffade Charlie Kirk i halsen.
Struntprat.
Självklart så har Bray exakta mätningar och beräkningar av både audio och video som bekräftar det här, men jag försöker tillsvidare hålla mig på en nivå som inte kräver en redovisning av det.
Tillsvidare...
1. En inkommande kula som i så fall träffar halsen kan inte på något sätt 'suga upp' T-shirten i höjd med örat på det sätt som syns i videorna.Ergo, en exploderande Røde Wireless Pro av tidig modell förklarar samtliga identifierbara moment i förloppet och där en inkommande kula med kalibern .30-06 avlossad från ett Mauser 98 inte förklarar ett enda.
2. Halsbandet i metall brister precis där Røden är placerad varpå det kastas upp över CKs huvud och befinner sig inte i närheten av den del av T-shirten som kastas upp i höjd med vänster öra.
3. Den del av T-shirten som kastas upp i höjd med örat har en tydlig och skarp rektangulär form vilket endast kan förklaras med ett rektangulärt objekt med skarpa kanter direkt under.
4. En liten dela av det rektangulära objektet är synligt i videor av eventet och färgen på det är precis samma blå nyans som på kretskortet i den typen av Røde-mikrofoner.
5. Objektet kan därpå ses falla ner och lande i ett veck i T-shirten i maghöjd samtidigt som den del av T-shirten objektet har kastat upp i höjd med vänster öra återgår till ursprunglig form och höjd.
6. Hålet i halsen uppstår efter det att T-shirten börjar kastas uppåt mot örat vilket är för sent om det nu på ett mirakulöst sätt trots 1-5 var en kula som orsakade det hela.
Självklart så har Bray exakta mätningar och beräkningar av både audio och video som bekräftar det här, men jag försöker tillsvidare hålla mig på en nivå som inte kräver en redovisning av det.
Tillsvidare...
2. Om du kollar längden på halsskedjan, så är den längre än vad den i så fall skulle kunna vara om den bröts av vid Røde enheten.
3. Tydlig rektangulär? JAB kanske tycker det.
4. Enligt JAB, ja. Så kedjan skulle inte kunna reflektera i den färgen, eller?
5. Objektet som faller ner, en hel Røde enhet. Inte någonting som vandrat från vänster halslinning till höger sida av tröjan och sedan faller ner.
6. Börjar kastas upp? Charlie Kirk är redan träffad då.
En exploderande Røde, förklarar ingenting, tyvärr.
Citat:
Det är visst svårt att hitta den?
Citat:
Kulans träff mot halsen och splittret kan ha fått hjärtat att stanna direkt.
Exakt. En hals som träffas av en kula med kalibern .30-06 avlossad från ett Mauser 'rinner' inte med en fördröjning. Det sprutar ut.....om inte hjärtat redan har stannat när kulan träffar halsen.
- En inkommande gevärskula = förklarar ingenting av tillgänglig audio och video från mordet.
- En exploderande Røde = förklarar allt.
- Blodet 'rinner' ut = inget övertryck i halsens blodkärl = inget pumpande hjärta = något fick hjärtat att stanna innan ett objekt träffade halsen = omöjligt om det objektet var en gevärskula.Och om inte objektet var en kula så är det enda återstående alternativet att det kom från den exploderande Røden, vilket också förklarar hur hjärtat kunde ha stannat innan ett objekt träffade halsen.
- Blodet börjar rinna ut med en fördröjning = inget övertryck i halsens blodkärl = inget pumpande hjärta = omöjligt om det objektet var en gevärskula.
- En inkommande gevärskula = förklarar ingenting av tillgänglig audio och video från mordet.
- En exploderande Røde = förklarar allt.
Fördröjning? Enligt JAB, som har otaliga fel i sin teori att det inte ens är roligt.
En exploderande Røde? Den teorin har otaliga brister.
Du kanske själv vill räkna ut hur liten, eller stor, denna shaped charge behöver vara, som har 0,5gram PETN?
0,5gram PETN har en diameter på ca 10mm i bollform. 0,52kubikcentimeter om jag tar från minnet.
Du får räkna med minst 1mm tjocklek på metallen. Helst skulle den nog behöva vara mer.