2026-07-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Läs kvinnans förhör. Det är inte lika förvirrat som mannens.

Hans är en dåres försvarstal.

Btw så hade jag ju rätt om att det gick på några sekunder.
Exakt, det är så tydligt för att det är motsvarande planterat av någon som pressade på ungefär som ovan.
Läs vittnesmålet från personen som övertalade henne att polisanmäla så förstår du.

Från nu hennes förhör som du menar jag skulle läsa - gillar den bästa delen där hon säger att kondom togs upp för att hon haft sex i Italien.
Men att hon inte ville prata detaljer.
Han sa att han brydde sig inte (att hon hade haft oskyddat sex).
Detta bekräftar ju helt hans påstående om att kondom togs upp för hans skull.

Vad var förvirrat menar du? Att inte kunna minut för minut av varenda händelse är rimligt.
Hennes ger mer sken av att vara planerat, strukturerat och för bra.
Senast redigerad av Garre74 2026-07-04 kl. 11:22.
Citera
2026-07-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Exakt, det är så tydligt för att det är motsvarande planterat av någon som pressade på ungefär som ovan.
Läs vittnesmålet från personen som övertalade henne att polisanmäla så förstår du.

Från nu hennes förhör som du menar jag skulle läsa - gillar den bästa delen där hon säger att kondom togs upp för att hon haft sex i Italien.
Men att hon inte ville prata detaljer.
Han sa att han brydde sig inte (att hon hade haft oskyddat sex).
Detta bekräftar ju helt hans påstående om att kondom togs upp för hans skull.

Vad var förvirrat menar du? Att inte kunna minut för minut av varenda händelse är rimligt.
Hennes ger mer sken av att vara planerat, strukturerat och för bra.

Hennes berättelse är utan tvekan tillrättalagd medan hans version är trovärdig och självupplevd det lär hovrätten också komma fram till
Citera
2026-07-04, 13:17
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är inte jag som stiftar lagarna. Man kan inte välja vilka lagar man ska följa och inte. Det funkar inte så. En vuxen man borde veta det.

Intressant att du tycker man är sjuk i huvudet om man inte tycker det är ok att man lurar och tvingar på män faderskap genom att ljuga om P-piller.
Lägg ned att hitta på att jag tycker saker jag inte gör. Det är en vidrig härskarteknik och debatt teknik bara vidriga sossar sysslar med.
Citera
2026-07-04, 14:02
Medlem
Detta fallet tillhör utan tvekan bland de mest absurda jag läst tjejen visste att han inte hade kondom och samtyckte helt uppenbart till sex men det är ändå våldtäkt då han fick utlösning och det gilla inte hon, ska det här räknas som våldtäkt har jag blivit våldtagen flera gånger fast jag är ju man så det är annorlunda
Citera
2026-07-04, 16:25
Medlem
Hon hade uttryckligen sagt nej till att knulla utan kodis. Det framgår rätt jävla tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Kvinnan har inte sagt nej utan ja. Hur svårt är det att förstå?

Sedan kan man ju undra om du är oskuld eller verklighetsfrämmande. När det gäller sex kan ett nej snabbt förvandlas till ett ja, och det gäller både kvinnor och män som ändrar sig. Eftersom att vilja ha sex är en driftstyrd biologisk önskan så kommer åtminstone män att försöka förvandla ett nej till ett ja. Och det är inte förbjudet.

Så varför skall någon man förstå att ett nej är ett nej? För att få så lite kvinnor som möjligt genom att ge upp direkt?

Ibland häpnar man verkligen över hur dåligt grepp många har om verkligheten.
Citera
2026-07-04, 17:18
Medlem
Finns inte ett enda bevis för att hon skulle varit tydlig med det. De hade knullat minst 5 gånger utan kondom och lite vagt påstår hon senare att det alltid varit ett krav med kondom. Läs fupen. Du gör alla oss andra kvinnor en björntjänst med din slapphet.

Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Hon hade uttryckligen sagt nej till att knulla utan kodis. Det framgår rätt jävla tydligt.
Citera
2026-07-04, 18:28
Medlem
Det är ju uppenbart att det var att han kom inuti henne som hon var frustrerad med.

Snacka om en dyr creampie, dyrast i världshistorien kanske? Tidig utlösning eller en misslyckad pull-out är väl något som de flesta tjejer inte "samtycker" till, men ska man då behöva sitta i fängelse 3 år med 200 000 + i skadestånd?
Citera
2026-07-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattus13
Det är ju uppenbart att det var att han kom inuti henne som hon var frustrerad med.

Snacka om en dyr creampie, dyrast i världshistorien kanske? Tidig utlösning eller en misslyckad pull-out är väl något som de flesta tjejer inte "samtycker" till, men ska man då behöva sitta i fängelse 3 år med 200 000 + i skadestånd?

Japp får du utlösning på ett sätt tjejen inte tycker om så är det tydligen våldtäkt idag
Citera
2026-07-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Medlem sedan 2006 Bimbodeluxe för mig en ny bekantskap. Hej!

Jag har sedan 2012 varit noga med att Sverige ska bevaras Svenskt. Sedan 2015 har vi fått nästan 11% nya medborgare och dom har inte vårt land valt så var det på 70 och 80-talet när jag jobbade.
Hej!

Det lät lite som att samtycke var en ny grej för dig och att det enligt dig tillkommit pga invandring. Så det är väl bara att tacka och ta emot då.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-07-04 kl. 22:17.
Citera
2026-07-04, 22:54
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, läkarens medicinska beslut dödade en annan människa. Så han dömdes till vållande till annans död.

Finns gradskillnader i alla brott. Så även vid våldtäkt.

Nej menar du väl, jag frågade ifall läkaren fysiskt dödade.

Han fick en annan dom än mord.

Just pgr gradskillnaden.

På samma sätt som detta brott borde falla utanför ramen för våldtäkt.

Annars blir det alldeles för högt och lågt mellan synen på våldtäkt.

Tycker du detta var en regelrätt våldtäkt så är det snarare så att du försvarar våldtäktsmän(kvinnor) av våldtäkt vi inte ens behöver diskutera.
Senast redigerad av Majsmannen2 2026-07-04 kl. 22:58.
Citera
2026-07-05, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Inga villkor bör accepteras och ses som rimliga. Sex är ingen sport med ett fast regelverk utan ett samspel där deltagarna sätter gränserna i varje ögonblick. Därför kräver det att om någon är missnöjd så måste denna person säga ifrån.

Idén att den som vill ha sex med någon måste förhålla sig till vilka förbehåll som lagen kan räkna med eller inte är befängd. Att skriva lagen så den passar har väl aldrig varit något problem i ett rättspositivistiskt system där inte logiken och sanningen sätter gränser.

Som att om samtycke rent faktiskt finns och personen agerar i enlighet med det men efteråt är missnöjd med utförandet och att man då hittar på att samtycke ändå inte fanns pga påstått brott mot uppsatta villkor, trots att det bevisligen fanns.

Eller som att det inte öht är någon våldtäkt eftersom det inte finns något offer, skada, tvång, våld eller hjälplöshet.

Eller som det faktum att om någon kräver plastbarriär vid sex finns det möjligheter för båda könen att själv se till att en sådan används utan att behöva lägga ansvaret på någon annan. Det gör att det är helt orimligt att man ställa ett sådant krav på någon annan för att undslippa det egna ansvaret.

Absolut är det oftast ett löpande samspel och om båda är rimligt tydliga/sökande i rörelser/samspelet så finns möjlighet att visa om man inte vill något innan det händer.

Men så är inte alltid fallet och att i efterhand säga att man inte ville något som inte var självklart är en märklig syn.

I det här fallet så var det uttalat som jag uppfattade saken. Om den ena då säger ok så är det fullt rimligt att inte behöva dubbelkolla något man är överens om. Det är inte att förskjuta ansvaret.

Sen håller jag som sagt med om att allt inte omfattas och att rubriceringen automatiskt blir våldtäkt. Som jag uppfattar ditt argument menar du att om A trycker in en dildo i B för att A tror det är ok så är det fair play bara det inte uppstår skada, tvång, hjälplöshet mm?
Citera
2026-07-05, 02:07
Medlem
Majsmannen2s avatar
Så om jag är vegan men blir serverad en hamburgare med kött och slukar den på eget bevåg. Då bör jag i efterhand kunna anmäla den som serverade mig för en typ av våldtäkt.

Även om jag själv lät köttet passera mina tänder trots jag beställde en banan.

Jag har själv inget ansvar om vad jag stoppar i mig mer än att jag uttryckt jag är vegan.
Senast redigerad av Majsmannen2 2026-07-05 kl. 02:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in