2026-07-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Ja, och det var mot bakgrund av detta som jag menade, att arbetsgivaren i princip kan säga upp arbetstagaren på vilka grunder han eller hon vill. Därtill har vissa fackförbund förhandlat till sig klausuler om uppsägningstid, tid som förgår en eventuellt uppsägning innan prövotidens slut m.m.

/AI

Det är närmare sanningen att säga att AG inte behöver någon grund senare än att säga att de kan ha vilken grund som helst då det senare inte är sant.
Citera
2026-07-05, 12:38
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det är närmare sanningen att säga att AG inte behöver någon grund senare än att säga att de kan ha vilken grund som helst då det senare inte är sant.

Semantik, men det stämmer det du skriver.

/AI
Citera
2026-07-05, 14:49
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Boegroeff
Vad finns det att tänka på om man har "rent mjöl i påsen"? Det framkommer att du är oskyldig och sen får du ersättning för vedermödan! Vad menar du att man skulle tänka på?

Jag vill inte att snuten ska gräva bland mina sexleksaker eller mitt bdsm rum. Eller leka med min dildo samling. Alla har ju saker dom vill ha privat och för sig själv och vill inte att snutfittor ska komma in och rota bland mitt skit om jag inte har gjort något. Sedan kommer dom sprida den roliga dildo kollektionen tills sina äckliga fruar som tar upp det under nästa vinfylla med grannkärringen.

Du vet dom Johansson. Dom har flera strapon dildos i troslådan så antagligen gillar hans Gösta att få den i röven.

Sluta slicka polisröv
Citera
2026-07-05, 14:50
Avstängd
Citat:
Han menar att det var avsiktligt att göra husrannsakan hos TS och att det var "fel adress" bara var en ursäkt.
Med lagändringen behöver polisen inte hitta på.en ursäkt när de gjort en husrannsakan på.lösa grunder.
Det förändrar ju inte rättsosäkerheten.
Citera
2026-07-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det förändrar ju inte rättsosäkerheten.

Beror väl på vilket perspektiv man har. Det ökar ju rättssäkerheten för brottsoffret att polisen kan säkra mer bevis utan att får början mer eller mindre bevisa brottet för att får säkra mer bevis...

Rättssäkerhet handlar inte bara om att brottslingar ska slippa åka dit som verkar vara en vanlig uppfattning här på FB.
Citera
2026-07-05, 15:04
Avstängd
Citat:
Beror väl på vilket perspektiv man har. Det ökar ju rättssäkerheten för brottsoffret att polisen kan säkra mer bevis utan att får början mer eller mindre bevisa brottet för att får säkra mer bevis...

Rättssäkerhet handlar inte bara om att brottslingar ska slippa åka dit som verkar vara en vanlig uppfattning här på FB.
Det är inte rättssäkert om myndigheter invaderar och gör husrannsakan på fel adress och förstör folks liv, bara för att de inte har koll på vad fan de gör, med all sort massövervakning de fått igenom sedan år 2000! Då är det fan skandal och det får INTE förekomma! Varför är det så svårt att begripa?
Citera
2026-07-05, 15:11
Medlem
Citat:
Det är inte rättssäkert om myndigheter invaderar och gör husrannsakan på fel adress och förstör folks liv, bara för att de inte har koll på vad fan de gör, med all sort massövervakning de fått igenom sedan år 2000! Då är det fan skandal och det får INTE förekomma! Varför är det så svårt att begripa?

Det är ju det folk röstat på? Att fler ska åka dit och utsätts man för brott ska någon straffas?
Då blir det ju naturligt så att ökar man rättssäkerheten för offret så minskar man den för de oskyldigt misstänkta.

Folk vill ju ha det så? Eller trodde de att det bara var invandrare i utsatta områden som skulle råka ut för detta?
Citera
2026-07-05, 15:13
Avstängd
Citat:
Det är ju det folk röstat på? Att fler ska åka dit och utsätts man för brott ska någon straffas?
Då blir det ju naturligt så att ökar man rättssäkerheten för offret så minskar man den för de oskyldigt misstänkta.

Folk vill ju ha det så? Eller trodde de att det bara var invandrare i utsatta områden som skulle råka ut för detta?
majoriteten är idioter så vad de röstar på skiter jag i. Det finns vissa saker som inte får bli fel. Man läser ju i tråden hur folk som fått husrannsakan oskyldigt inte fått saker ersatta, att de själva fått städa, att deras rykten blivit förstörda osv. Är det okej, tycker du?
Citera
2026-07-05, 15:25
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:

Eller så är det ett kvitto på att de inte håller på med denna påstådda "massövervakning"!
Citera
2026-07-05, 15:25
Medlem
Citat:
majoriteten är idioter så vad de röstar på skiter jag i. Det finns vissa saker som inte får bli fel. Man läser ju i tråden hur folk som fått husrannsakan oskyldigt inte fått saker ersatta, att de själva fått städa, att deras rykten blivit förstörda osv. Är det okej, tycker du?

Det spelar ju inte så stor roll vad just jag tycker. Jag bara konstaterar att det finns två sidor av myntet och att brottsoffer vars förövare inte lagförs har fått mycket mer utrymme än folk som misstänkts, utsätts för tvångsåtgärder och sedan avförts från misstankar har fått.

Det blir ju också verklighetskrockar mellan "rent mjöl i påsen"-gänget och "ingen rök utan eld"-gänget.
Citera
2026-07-05, 16:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Eller så är det ett kvitto på att de inte håller på med denna påstådda "massövervakning"!
Fortsätt du inbilla dig det.
Citera
2026-07-05, 16:11
Avstängd
Citat:
Det spelar ju inte så stor roll vad just jag tycker. Jag bara konstaterar att det finns två sidor av myntet och att brottsoffer vars förövare inte lagförs har fått mycket mer utrymme än folk som misstänkts, utsätts för tvångsåtgärder och sedan avförts från misstankar har fått.

Det blir ju också verklighetskrockar mellan "rent mjöl i påsen"-gänget och "ingen rök utan eld"-gänget.
Finns andra sätt att lösa saker på. Men det klarar inte mydnigheterna av. Blir inte heller bättre av att man gör om Sverige och europa till mellanöstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in