Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Kan du inte bara sluta fantisera ihop vad folk skriver för att sedan svara på en fråga som aldrig ställdes?
Frågan är och förblir: Kom med några KONKRETA exempel så som de beskrevs i det ursprungliga inlägget.
Dina länkar är bara brus, inga konkreta exempel hittas vilket var det som efterfrågades.
Detta var väl din fråga…?
Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Dra istället upp några KONKRETA exempel där folk som kör fortare än tillåtet plötsligt ställs inför något oväntat vilket får till följd att tredje part som inte har något med saken att göra dör?
Jag känner inte till något fall men jag antar att du har massvis på lager eftersom du tycker det är så jävla viktigt med hastighetsgränser.
Jag gav dig konkreta fakta på det du frågade om, fakta som bekräftade att det sker olyckor för att folk kör för fort och t ex kommer över på fel sida och krockar med mötande och att det orsakar skadade och dödade.
Eller tror du att i alla de fall där sådana olyckor sker, att den som körde för fort visste att denne skulle råka ut för att det skulle bli en olycka? Set mest sannolika är ju att dessa gasade på och tyckte de hade bra koll och no worries, till det plötsligt gick åt helvete, för att de höll högre hastighet än lagligt och inte klarade att t ex hålla sig på sin sida av vägen….
Vad fan spelar det för roll om jag personligen skulle känna till sådana fall, eller inte? Skulle dessa fall och olyckor inte existera om jag inte kände till några specifika fall….?
Jag kan nämna två av sådana fall jag personligen känner till, och det är inte de enda….
1. En snubbe kör för fort med motorcykel och krockar med bil kör ut i korsning, MC-förare mycket kritiskt skadad, och dömdes som ensam vållande (vet redan vad du kommer att svara på denna, och än en gång uppvisa att du är ett ypperligt exempel på att inte ha normal riskmedvetenhet och konsekvenstänk…)
2. Bil som kör för fort var förare somnar och kommer över på mötande körbana och krockar med motorcyklist, motorcyklist dör (det var min kusin) och flickvän som var passagerare blev mycket allvarligt skadad och sitter i rullstolen resten av livet.
Fortsätt nu med ditt infantila tramsande i dina patetiska försöka till bortförklaringar till att du är en sopa på trafiksäkerhet men tror du själv kör som en gud…